علیرضا فغانی گزینه اصلی قضاوت در دربی ۸۶

علیرضا فغانی گزینه اصلی قضاوت در دربی ۸۶

با توجه به حضور جیانی اینفاتینو ،در ورزشگاه آزادی در روز برگزاری دربی ۸۶ ، به نظر می رسد علیرضا فغانی که جزو گزینه های اصلی قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸ است این بازی مهم را قضاوت کند.
به گزارش پیروزی دیلی، ظاهرا مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال هم اعتقاد دارند که فغانی باید دربی ۸۶ قضاوت کند چرا که تیم داوری ایران شامل فغانی ، سخندان و منصوری در لیست تیمهای داوری فیفا برای جام جهانی ۲۰۱۸ حضور دارد البته تصور اینکه قضاوت فغانی و کمکهایش در دربی می تواند احتمال حضور آنها را در جام جهانی روسیه افزایش بدهد کمی غیر منطقی به نظر می رسد چون که به همراه اینفانتینو ، مارکو فان باستن رییس دپارتمان فنی فیفا به تهران سفر خواهد کرد و رییس کمیته داوران فیفا در این سفر هیات فیفا را همراهی نخواهد کرد. البته فغانی شایستگی هایش را در سالهای گذشته ثابت کرده و احتمالا اینفانتینو نیز از رزومه پر بار داور شاخص ایرانی مطلع است. علیرضا فغانی در دوره قبلی جام جهانی به برزیل اعزام شد و در ۷ بازی به عنوان داور چهارم حضور داشت ولی فرصت قضاوت پیدا نکرد اما در این دوره شانس زیادی برای داوری در جام جهانی دارد.

 این داور باسابقه در فاصله این دو جام جهانی موفق به قضاوت در فینال جام ملتهای آسیا ۲۰۱۷ ، فینال جام باشگاههای جهان ۲۰۱۶ ، فینال المپیک ۲۰۱۶ و همچنین نیمه نهایی دوره اخیر جام کنفدراسیونها شد. 

 فغانی تاکنون ۴ بار سابقه قضاوت در دربی را دارد و در صورت داوری در دربی ۸۶ با ۵ بار قضاوت جزو باسابقه ترین داورهای تاریخ دربی خواهد شد. او در دربیهای قبلی که قضاوت کرده یک برد برای پرسپولیس یک برد برای استقلال حاصل شده بود و ۲ مرتبه هم تقابل این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دربی 86

علیرضا فغانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی