علیپور، مهاجمی که در مسیر ستاره شدن گام برمی‌دارد

علیپور، مهاجمی که در مسیر ستاره شدن گام برمی‌دارد

مهاجم جوان سرخ‌ها در مسیر تبدیل به بهترین گلساز فصل پرسپولیس قرار دارد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، علی علیپور مهاجم شماره ۷۰ سرخ‌ها این روز‌ها در جال درخشیدن است و طی بازی‌های اخیر جز بهترین‌های سرخ‌ها بوده است. علیپور بعد از حواشی دیدار رفت مقابل الوحده، در سکوت کامل و بدون حاشیه دیگری خود را به ترکیب اصلی سرخ‌ها تحمیل کرد و در حال حاضر یکی از ۱۱ مرد اصلی برانکو به شما می‌رود.


پای ثابت دیدارهای پرسپولیس

علیپور در ۳۳ بازی از ۳۵ بازی فصل (لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان) حضور داشته و تنها دو بازی را از دست داده است که یکی از آن‌ها به علت سه کارته شدن و دیگری نیز محرومیت انضباطی بعد از درگیری با رضاییان در دبی بوده است. این جوان ۲۱ ساله به همراه مسلمان، طارمی و ماهینی بیشترین تعداد بازی در فصل جاری پرسپولیس را داشته‌اند.


در آستانه سبقت از مسلمان در گلسازی

شماره ۷۰ سرخ‌ها با عملکرد فوق‌العاده در مقابل ذوب‌آهن توانست از مهنوس پرسپولیسی‌ها در زمینه گلسازی سبقت بگیرد. علیپور با دو پاس گل در مقابل ذوب‌آهن، برای ششمین بار موفق به گلسازی شد اما آنچه وی را از مسلمان پیش می‌اندازد ۳ پنالتی گرفته شده توسط این مهاجم قائم‌شهری سرخپوشان است. هر چند گرفتن پنالتی‌ها طبق روند رایج در ایران و سایر نقاط دنیا جز "پاس گل" محسوب نمی‌شود اما با این حال علیپور با شش پاس گل، جدی‌ترین رقیب مسلمان به شمار می‌رود.


سیر صعودی یک پدیده

علیپور بعد از ماجرای دبی و یک باطی دوری از ترکیب، به مرور خود را به کادر فنی تحمیل کرد و در حال حاضر یکی از ۱۱ مرد اصلی برانکو به شمار می‌رود. علیپور در ۷ گل از ۱۳ گل اخیر سرخ‌ها تاثیر مستقیم داشته است و هماهنگی وی با طارمی در خط حمله نیز یکی از دلایل افزایش تعداد گل‌های زده سرخ‌پوشان در دیدارهای اخیر بوده است.



جوان‌گرایی و نتایج مثبت آن

علیپور یکی دیگر از نتایج اعتماد سرخ‌ها به جوان‌ها است. وی در ۱۹ سالگی برای پرسپولیس به میدان رفت و در دربی نیز گلزنی کرد و امروز در ۲۱ سالگی ۸۰ بار در مسابقات مختلف برای سرخ‌ها به میدان رفته و در این مدت ۱۱ بار موفق به گلزنی شده است. در میان بازیکنان فعلی پرسپولیس، تنها سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و مهدی طارمی سابقه بازی بیشتری نسبت به وی در پرسپولیس دارند و علیپور با ادامه این روند می‌تواند رکورد جالبی با پیراهن پرسپولیس به نام خود ثبت کند.


تغییر سبک بازی در دو فصل اخیر

 علیپور که اغلب در نقش مهاجم ‌مکمل بازی کرده در دو فصل اخیر از یک مهاجم نوک کم تحرک به مهاجمی با دوندگی و جنگندگی بالا تبدیل شده و نقشی اساسی در پرس از جلوی پرسپولیس دارد. وی تبحر خاصی در زدن ضربات سر اول دارد و با وجود اینکه در خط حمله بازی می‌کند حضور فعالی در جنگ‌های میانه میدان نیز دارد.


نقش کلیدی در پرسپولیس ۹۶-۹۷

علیپور در فصل جاری از بازیکنان اصلی برانکو بوده و از مهره‌‌های اصلی فصل آتی پرسپولیس نیز به شمار می‌رود. با توجه به اینکه فصل آینده نیز جز سهمیه سنی زیر ۲۳ سال خواهد بود دست برانکو را در بستن لیست بزرگسال ۱۸ نفره باز خواهد گذاشت. لیستی که برای فصل آتی و با توجه به مهره‌های مدنظر برانکو، بسیار شلوغ خواهد بود.


پدرام محمدزاده


علی علیپور

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی