علیپور: به نفت گل بزنم، به علی‌آقا تقدیم می‌کنم

علیپور: به نفت گل بزنم، به علی‌آقا تقدیم می‌کنم

پرسپولیس تهران در حالی صدرنشین مطلق لیگ برتر ایران است که بیش از ۳ ماهی می‌شود مهدی طارمی آقای گل دو دوره گذشته را در اختیار ندارد.
به گزارش پیروزی دیلی، شاید یکی از دلایل اصلی این موفقیت علی علیپور باشد. مهاجمی دو پا و ششدانگ که آنالیز اخیر برنامه 90 نشان داد حتی از مهدی طارمی و گادوین منشا هم گلزن‌تر است. دیروز به بهانه بازی با نفت تهران آنالیز برنامه 90 و... با علیپور تماس گرفتیم که بحث به جاهای جالبی کشیده شد. 

 *به نظر می‌رسد در آماده‌ترین دوران فوتبال خودت به سر می‌بری؟

 این نظر لطف شماست... 

 *آنالیز برنامه 90 هم همین را نشان داد که در حال حاضر مؤثرترین بازیکن لیگ هفدهم تا بدین جا هستی. 

 دوست دارم بازیکن مؤثری برای تیم خودم باشم. عادل فردوسی‌پور آدم بی‌غرض و منصفی است و خوشحالم در برنامه پرمخاطب 90 به هر حال به من پرداخته شد. این اتفاق وظیفه مرا سنگین‌تر می‌کند. البته حتماً بنویسید فوتبال یک بازی گروهی است و هر آماری که یک نفر ثبت می‌کند محصول کمک همبازیانش است. من هم از همه ممنون هستم.

 *گفتی با آنالیز برنامه 90 مسئولیت تو سنگین‌تر می‌شود. توضیحی می‌دهی؟

 باید تلاش خودم را بیشتر کنم. در تمرینات جدیت بیشتری به خرج بدهم و همین شرایط را حفظ کنم. راستی حتماً بنویسید پرسپولیس در تمامی خطوط بهترین‌ها را دارد و اگر عملکرد من مهاجم به چشم آمده به لطف زحمات علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محسن مسلمان، کمال، فرشاد و... خلاصه بقیه بازیکنان از دروازه‌بان گرفته تا دفاع و هافبک است. 

 *فکرش را می‌کردی روزی به این جایگاه در تیم بزرگ پرسپولیس برسی که صدرنشین جدول گلزنان باشی؟

 زمانی که من به پرسپولیس آمدم این تیم مهاجمان بزرگی داشت. مرحوم هادی نوروزی، مهدی طارمی و بقیه که همگی فوق‌العاده بودند. تلاش کردم با تمرین بهتر حقم را بگیرم و خدابیامرز آقاهادی هم خیلی به من کمک کرد.  

*فوتبال تو هم همین جوری است. تلاش و جنگندگی فراوان برای رسیدن به هدف. توضیحی می‌دهی؟

 نه تنها در فوتبال بلکه در زندگی هم مهم‌ترین درسی که گرفتم مبارزه کردن تلاش و زحمت است. اگر زحمت‌ بکشی و مبارزه کنی به آنچه می‌خواهی می‌رسی. من هم از 16سالگی از خانواده دور بودم ولی تلاش کردم، زحمت کشیدم و حالا خدا را شکر می‌کنم اینجا هستم. البته این همه آرزوی من نیست. اهداف بزرگتری دارم که قدم به قدم به سوی آن خواهم رفت. 

 *راستی خبرداری علی پروین در بیمارستان بستری شده است؟

 بله، متأسفانه شنیدم حال ایشان خوب نیست. شما می‌دانید چرا بستری شده؟ 

 *ظاهراً یک سرماخوردگی ویروسی بوده که کمی مشکل‌ساز شده و در بیمارستان بستری است. فردا هم مرخص می‌شود.

 اگر بتوانم حتماً سری به علی‌آقا می‌زنم. آقای پروین بزرگترین نماد باشگاه پرسپولیس است و برای همه ما قابل احترام. 

 *اگر مقابل نفت تهران گل بزنی آن را به علی پروین تقدیم می‌کنی؟

 با کمال میل به علی‌آقا تقدیم می‌کنم. امیدوارم همیشه ایشان را سالم و سلامت ببینم. آقای پروین واقعاً دوست داشتنی است. البته من همه پیشکسوتان پرسپولیس را دوست دارم و احترام خاصی برای تک تک آنان قائل هستم. بارها دیدم با مصاحبه‌های خود به من جوان روحیه می‌دهند و ممنون همه آنها هستم. 

 *یکی از این پیشکسوتان فرشاد پیوس است. او چندی پیش به ما گفت که علی علیپور مرا یاد دوران جوانی‌ام می‌اندازد. از شنیدن این تعریف چه احساسی پیدا می‌کنی؟

 احساس خوبی دارم و افتخار می‌کنم آقای گل همیشگی فوتبال ایران از من تعریف می‌کند ولی من کجا و آقافرشاد کجا؟ آقای پیوس یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران است و من تازه اول راه... 

 *بازی با نفت تهران را چطور می‌بینی؟ 

 متأسفانه ما در این بازی از تماشاگران خود محروم هستیم. فوتبال بدون تماشاگر مزه‌ای ندارد. حق هواداران ما این نبود و ان‌شاءا... با ارائه یک بازی خوب و بردی شیرین دل طرفداران پرسپولیس را پای تلویزیون شاد می‌کنیم.

 *نتیجه چند- چند می‌شود؟ 

 نمی‌دانم (پس از مکثی کوتا) با اختلاف ۲ گل می‌بریم.

علی علیپور

پرسپولیس-نفت تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی