اختصاصی/علی دایی : آرزوی قلبی من قهرمانی پرسپولیس در آسیا است

اختصاصی/علی دایی : آرزوی قلبی من قهرمانی پرسپولیس در آسیا است

سرمربی نفت تهران گفت: بر اساس وظیفه و مسئولیتی که دارم، همواره و با تمام وجود تمام تلاشم را در بازی‌هایی که مقابل پرسپولیس داشتم به کار گرفتم.
علی دایی در گفت‌وگو با سایت پیروزی‌دیلی به سوالاتی پاسخ داده است. متن این گفت و شنود را در ذیل می‌خوانید:

در مورد آخرین شرایط تیم نفت پس از وقایع اخیر صحبت می‌کنید؟
همان‌طور که در جریان هستید،متأسفانه 7،8 روزی را تمرین نکردیم.دوباره در حال حاضر چند روزی است که تمرینات‌مان را آغاز کرده‌ایم.البته مشکلات‌مان هنوز به همان اندازه باقی است و اتفاق خاصی و تغییری در شرایط‌مان رخ نداده است.البته در از سرگیری تمرینات،برنامۀ تمرینی سنگینی را داشته‌ایم تا بتوانیم یک بازی خوب روز یک‌شنبه برابر پرسپولیس انجام بدهیم.

در بازار شایعات مطرح شده که آروزی قهرمانی پرسپولیس توسط علی دایی و شرایطی که برای تیم‌تان پیش آمد،دلیل بر این است که نفت قصد دارد برابر پرسپولیس سفت و سخت بازی نکند؟
چه شائبه و شایعه‌ای؟! من پیش از این هم گفته‌ام و همه با اخلاقم آشنا هستند.تیم من روز یکشنبه فقط با هدف گرفتن 3 امتیاز بازی وارد زمین خواهد شد.با این که 7،8 روز تمرین نکردیم،تنها هدف‌مان پیروزی در این بازی است.البته من بیرون از این فضای رقابتی،پرسپولیس را دوست دارم و طرفدار پرسپولیس هستم.اما این احساس نمی‌تواند هیچ‌گونه تأثیری بر تفکر و روند تیم من برای بازی روز یک‌شنبه بگذارد.شرایط تیم من حتی انگیزه‌مان را بیشتر کرده تا در این بازی بهتر از دیدارهای گذشته‌مان ظاهر شویم و به 3 امتیاز این بازی برسیم.

به همین خاطر است که گفته می‌شود تیم‌های علی دایی بهترین بازی‌شان را مقابل پرسپولیس انجام می‌دهند،تا شایعات بی‌اساس باطل شوند؟
من به خاطر حرف و حدیث دیگران نیست که چنین طرز فکری دارم.در هر تیمی که باشم،بر اساس وظیفه و مسئولیتی که دارم،تمام تلاشم را برای موفقیت تیمم انجام می‌دهم.خب بازی برابر تیم پرسپولیس هم جدا از این مقوله نیست.من درتمام بازی‌های تیمم دوست دارم به پیروزی برسیم.با تمام علاقه‌ای که به پرسپولیس دارم،دوست دارم برابر این تیم نیز به پیروزی برسیم.

تیم نفت در نیم‌فصل اول تا رتبۀ سوم جدول هم بالا آمد،اما در این جایگاه ماندگار نشد؟
اگر برابر پرسپولیس بتوانیم به 3 امتیاز بازی برسیم،از همین مسیر لیگ می‌توانیم کسب سهمیۀ آسیایی داشته باشیم و دیگر منتظر فینال جام‌حذفی نمی‌مانیم.

در مصاحبۀ اخیری که با برانکو ایوان‌کوویچ داشتم،گفت که خوشحال است که دوره‌ای از کارش بازیکنی مثل علی دایی داشته.ارتباطی خارج از بحث مربی و بازیکن بین شما برقرار بوده؟
الان هم همین ارتباط برقرار است.برانکو ایوان‌کویچ همیشه برای من یک شخصیت قابل احترام بوده،هست و خواهد ماند.خیلی دوست دارم ایشان در فوتبال ما مثل سابق که با تیم‌ملی موفق بود،با پرسپولیس هم موفق باشد.

بله و تا این‌جای کار پرسپولیس با برانکو در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کرده است؟
بله،من خیلی خوشحال شدم که پرسپولیس موفق شد الوحده امارات را شکست بدهد.بچه‌های پرسپولیس یک بازی خیلی عالی به نمایش گذاشتند.خودم خیلی حال کردم با فوتبالی که پرسپولیس در این بازی انجام داد.به طور حتم پرسپولیس می‌تواند خیلی موفق‌تر از این‌ها در لیگ قهرمانان آسیا پیش برود و نتیجه بگیرد.و آرزوی قلبی من قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است.

مهدی طارمی با اعتماد شما در پرسپولیس جلوه کرد.او این روزها توپ‌های سخت را راحت‌تر از موقعیت‌های ساده‌تر به گل تبدیل می‌کند؟
مهدی می‌توانست با تمرکز بیشتری کارش را انجام بدهد.مهدی با تمرکز بیشتر این قابلیت را دارد که خیلی از مشکلات پرسپولیس را در گل‌زنی برطرف کند.برابر الوحده با این که چند موقعیت را از دست داد،اما باز توانست شم بالای گل‌زنی‌اش را به نمایش بگذارد.مهدی دو گل عالی برابر الوحده در خانه‌اش زد.او بازیکنی است که هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد.

طی دو ماه اخیر تنش‌های زیادی بین کارلوس کیروش و برانکو ایوان‌کوویچ و البته از خیلی بیشتر از سوی سرمربی تیم‌ملی پیش آمد.نظر علی دایی به عنوان چهرۀ بین‌المللی فوتبال ایران در این خصوص چیست؟
من هر دوی این عزیزان را دوست دارم.آرزو می‌کنم به حق پنج‌تن(علیهم السلام) تیم‌ملی ما در راه صعود به جام‌جهانی موفق باشد.پرسپولیس هم در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.من فکر می‌کنم این مسئله‌ای است که با گفت‌وگو حل می‌شود.باید ترتیبی داده شود که برنامه‌ها هم در مسیر موفقیت تیم‌ملی باشد و هم باشگاه‌ها.

نظر شخصی شما در این که تیم‌ملی بدون حضور بازیکنان پرسپولیس شدنی هست یا خیر؟
مطمئن باشید که چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد و به انشاالله آقای کیروش بازیکنان پرسپولیس را هم دعوت می‌کند.ایشان هم از مواضع قبلی خود کوتاه خواهند آمد و به این ترتیب هم منافع تیم‌ملی تأمین خواهد شد و هم منافع باشگاه‌های‌مان.

پرسپولیس برای بازی مقابل نفت چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت.این موضوع تا چه حد به تیم شما در روند بازی کمک خواهد کرد؟
پرسپولیس تیم بزرگی است و آن‌قدر بازیکن خوب دارد که بتواند جای خالی غایبانش را پُر کند.اما تیمی مثل ما دو بازیکن خیلی تأثیرگذارمان را در اختیار نداریم.خب غیبت میلاد فراهانی و محمد دانشگر ما را اذیت خواهد کرد.دروازه‌بان اصلی و دیگری دفاع‌وسط ما هستند که این فصل عالی کار کرده‌اند.خیلی دوست داشتم هم تیم خودم و هم تیم بزرگ پرسپولیس با تمام نفرات‌مان در این بازی حاضر شویم تا یک بازی بهتر شکل بگیرد.به طور حتم هم غیبت ستاره‌های پرسپولیس و هم غیبت بازیکنان محروم نفت در روند این بازی تأثیر خودش را خواهد گذاشت.اما در نهایت یک‌شنبه تیمی موفق خواهد بود که بیشترین تلاش را درون زمین بکند و در پایان بازی حق به حق‌دار خواهد رسید.

علی دایی در هرتیمی که بوده،جوانانی را رو کرده که باعث شگفتی شده‌اند.برای این بازی هم چنین اتفاقی خواهد افتاد؟
به طور حتم برای این بازی از دروازه‌بان‌های جوانی که در اختیار داریم،که دروازه‌بان‌های خیلی خوبی هم هستند،بهترین استفاده را بکنیم تا انشاالله آنها هم بتوانند با ارائۀ یک بازی خوب،آیندۀ خودشان را هم بسازند.

خارجی‌های فوتبال ما با مراجعه به فیفا به حق و حقوق خودشان می‌رسند.اما اینجا اگر کسی حکم کمیته انضباطی را هم بگیرد،خیلی تضمینی برای رسیدن به مطالباتش را ندارد؟
امید به خدا احکام داخلی هم جواب بدهد.فدراسیون فوتبال هم ترتیبی اتخاذ کند تا ما نیز به حق‌مان برسیم.بازیکن و مربی که در کلیه سطوح فعالیت دارند،بتوانند به حق و حقوق‌شان برسند.این نباشد که فقط بازیکن خارجی بتواند با مراجعه به فیفا و شکایت به حق و حقوقش برسد.انشاالله تدابیری اندیشیده شود تا آنهایی که برای اعتلای فوتبال ایران تلاش می‌کنند هم به حق و حقوق‌شان برسند.

توسط مردم سیدجلال حسینی به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد.می‌خواستم نظر شما را در این خصوص جویا بشوم؟
ابتدا این انتخاب مردمی را به سیدجلال حسینی تبریک می‌گویم.تمام نفراتی که نام‌شان در این نظرسنجی قرار گرفته بود،همگی بازیکنانی بودند که این فصل در تیم‌های‌شان عملکرد بسیار خوبی داشتند.هر کدام می‌توانستند جزو بهترین‌های سال انتخاب بشوند.

خبر کسب دومین اسکار اصغر فرهادی مانند روزی که علی دایی رکورد فرانتس پوشکاش را شکست،خیلی در ایران بازتابی به آن صورت که اگر در کشوری دیگر و توسط شخصی دیگر رخ می‌داد را نداشت؟
من اصلا به این مسئله کاری ندارم.آن اتفاق لطف و عنایت خدا بود.با این مسائل باید کنار آمد.ما ایرانی و عاشق ایران هستیم.به طور حتم هرکسی که عاشق میهن خودش باشد با تمام این مسائل کنار می‌آید.

حالا همین اتفاق برای اصغر فرهادی رخ داده و دومین جایزه اسکار ایشان خیلی در داخل مورد استقبال گروهی قرار نگرفت؟
به شخصه خیلی خوشحال شدم که آقای اصغر فرهادی موفق شد دومین جایزه اسکار خود و تاریخ سینمای ایران را کسب کند.این موفقیت بزرگ را به ایشان و تمام عزیزانی که در عرصۀ هنرهفتم فعالیت دارند را تبریک می‌گویم.به امید خدا آقای فرهادی و سینمای ایران بتوانند موفقیت‌های‌شان را بیشتر از این افزایش بدهند.مجدد تبریک ویژه‌ای به آقای فرهادی می‌گویم.امید به خدا در زندگی و حرفه‌شان روز به روز موفق‌تر باشند.

گفت‌وگو از صالح محمد رحیمی

علی دایی

پرسپولیس-نفت تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی