علی دایی: به آقای طاهری گفتم پای پرسپولیس وسط باشد هر کمکی بتوانم انجام می‌دهم

علی دایی: به آقای طاهری گفتم پای پرسپولیس وسط باشد هر کمکی بتوانم انجام می‌دهم

با حضور علی دایی در رأس کادرفنی سایپا انتظار می‌رود تیمی که در روز پایانی لیگ‌شانزدهم مجوز بقا در لیگ‌برتر را کسب کرد،در لیگ‌هفدهم خاطرات خوش حضور آقای‌گل جهان در لیگ‌ششم را تکرار کند.اتفاقی که وقوع ان دور از دسترس نیست.


به گزارش خبرنگار پیروزی دیلی، با مرد رکورددار قهرمانی در جام‌حذفی باشگاه‌های ایران گفت‌وگویی داشتم پیرامون آخرین وضعیت نارنجی‌پوشان سایپا و موضوع مهمی که در آخر هفته گذشته بسیار جلب توجه کرد.تماس مدیرعامل پرسپولیس با علی دایی در خصوص بهره‌مندی از ارتباطات خوب سرمربی سابق پرسپولیس در آلمان و بیله‌فلد برای برگزاری دربی سرخابی‌ها در این کشور و این شهر.موضوعی که با توجه به مسئله اختلافات حقوقی فیمابین دو طرف،بسیار حائز اهمیت بود.اما جایی که نام پرسپولیس در میان باشد،یک پرسپولیسی اصیل همه چیز را به دست فراموشی می‌سپارد و با تمام وجود به وسط میدان می‌آید.مانند کاری که علی دایی انجام داد.
 

-موضوع همکاری شما با باشگاه پرسپولیس در خصوص استفاده از ارتباطات شما در آلمان برای برگزاری دربی در شهر بیله‌فلد مورد توجه رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس قرار گرفت؟
بله،این موضوع صحت دارد.آقای طاهری در این خصوص با من تماس گرفتند.

-آیا موضوع صحبت‌تان تنها در خصوص دربی آلمان بود و موضوع مطالبات‌تان در این تماس مطرح نشد؟
آقای طاهری با من تماس گرفتند و گفتند که آیا در خصوص این بازی می‌توانید به پرسپولیس کمک کنید؟من هم خدمت ایشان گفتم چون اسم پرسپولیس در میان است هر کمکی که بتوانم انجام می‌دهم.تنها در این مورد صحبت کردیم و حرفی از پرونده مطالبات خودم نداشتیم.

-از شما چه کمکی برای برگزاری دربی آلمان خواسته شد؟
خب باشگاه آرمینیا بیله‌فلد برای برگزاری این مسابقه 325 هزار یورو درخواست کرده بود.من با توجه به ارتباطاتم در آلمان و بیله‌فلد این مبلغ را به 150 هزار یورو کاهش دادم.

-امسال برخلاف زمان حضورتان در راه‌‌آهن و صبا و نفت،زمان کافی برای تمرینات پیش‌فصل و برپایی اردوهای مناسب داشتید.با توجه به این موضوع،شرایط کنونی سایپا را چگونه می‌بینید؟
بله ما دو اردوی خیلی خوب با بهترین شرایط ممکن در سرعین و رامسر داشتیم.مدیریت باشگاه کمال همکاری را با ما داشته است.بازیکنان مدنظرمان را با کمک مدیریت باشگاه جذب کرده‌ایم.اما هنوز در یکی دو پست نیاز به بازیکن داریم که باید در این خصوص نیز اقدام کنیم.

-ارزیابی و پیش‌بینی شما از لیگ هفدهم با توجه به تقسیم بازیکنان باکیفیت در تیم‌های مختلف و حضور مربیان کارنامه‌دار در رأس تیم‌های حاضر چیست؟
به طور حتم لیگ خیلی سختی برای تمام مربیان و بازیکنانی هست که در 16 تیم حاضر در این دوره حضور دارند.تیمی هم که می‌خواهد موفق باشد،باید از روز اول در پی جمع کردن تمام امتیازهای ممکن باشد.

-در این میان سایپایی که فصل قبل در روز آخر مجوز ماندن در لیگ‌برتر را کسب کرد،حالا با حضور علی دایی توقع می‌رود به مراتب شرایط خیلی بهتری در لیگ‌هفدهم داشته باشد؟
به طور حتم همین گونه هم خواهد شد.ما تیم خیلی خوبی ساخته و پرداخته کردیم.امید به خدا تمام سعی و تلاش‌مان را خواهیم کرد تا در فرصت باقی‌مانده به شروع لیگ و بازی اول‌مان برابر سپاهان،تیم را به هماهنگی خیلی خوبی برسانیم.بتوانیم به امید خدا شروع خوبی داشته باشیم و نتایج خوبی در این دوره از رقابت‌های لیگ‌برتر کسب کنیم.

-حدود 11 سال از زمانی که علی دایی از مستطیل سبز خداحافظی کرده،می‌گذرد.اما هر از چند گاهی خبری از افتخارات به ثبت رسیده توسط شما منتشر می‌شود.این راز ماندگاری علی دایی چیست؟
راز ماندگاری من،وجود و حضور تک تک بازیکنانی بودند که در تیم‌ملی به من کمک کردند.من مدیون تک تک هم‌تیمی‌هایم هستم.این اخباری که از آن صحبت می‌کنید تنها به علی دایی تعلق ندارد.این افتخارات برای نسلی است که من هم یکی از اعضای آن بودم و همۀ عزیزانی که به من در فوتبالم به من کمک کردند.

-اگر شما بخواهید به فوتبالیست جوان نسل امروز که علی دایی را الگوی خود قرار می‌دهد،توصیه‌ای داشته باشید،چه می‌گویید؟
امیدوارم که در پناه خدا درست زندگی کنند.خدا را هرگز از یاد نبرند.مطمئن باشند که با تلاش و ممارست و پشتکار و زندگی سالم می‌توانند به خیلی چیزها برسند.

علی دایی چندین سال پیش در آرمینیا بیله‌فلد بازی می‌کرد.اما هنوز پس از این همه سال برای یک بازی در این شهر و ورزشگاه اختصاصی‌اش به شکل رسمی دعوت می‌شود.موردی که در فوتبال ایران هرگز دیده نشده که پیش‌کسوتی برای تماشای یک بازی تیم سابقش مورد دعوت رسمی قرار بگیرد؟
شما به هیچ‌وجه نمی‌توانید شرایط فوتبال ما را با فوتبال آلمان مقایسه کنید.با شرایطی که ما پیش می‌رویم،تا 20 سال آینده هم نمی‌توانیم به شرایط امروز فوتبال آلمان برسیم.

-سایپا از نفت تهران و استقلال خوزستان بازیکنانی را جذب کرده که به دلایلی یک‌طرفه قراردادشان با این تیم‌ها را فسخ کرده‌اند.اما حالا این دو باشگاه از تلاش برای بازگرداندن آنها صحبت می‌کنند؟
ما تابع قانون هستیم.هر چه که قانون فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ بگوید را انجام می‌دهیم.این‌طور نیست که ما همین‌جوری بازیکن جذب کنیم.نفت که فصل قبل خود من بودم که چه شرایطی داشته است.یک هفته مانده به فینال جام‌حذفی از همه شماره‌حساب گرفتند.اما یک ریال هم واریز نکردند.به جز این هم می‌توانستند بیایند چک بدهند و رسید بگیرند.من به شخصه نمی‌توانم وارد این موضوع بشوم.باشگاه سایپا بخش حقوقی دارد که به طور حتم از مواضع مجموعه تیم و باشگاه به خوبی دفاع می‌کند.بازیکنی را که خواسته‌ام،باشگاه وارد مذاکره شده و کار به عقد قرارداد منتهی شده است.من در این موارد دخیل نبوده‌ام و وارد نمی‌‌شوم.


صالح محمدرحیمی

دایی

دربی آلمان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی