علی دایی: به نظر من و به احتمال 99 درصد پرسپولیس قهرمان لیگ برتر می شود

علی دایی: به نظر من و به احتمال 99 درصد پرسپولیس قهرمان لیگ برتر می شود

شهریار فوتبال ایران همچنان شخصیتی جذای برای فوتبال ایراان استو سرمربی حال حاضر سایپا این روزها توانسته نتایج درخشانی را با تیمش کس کند و حالا امیدوار است تا بتواند به همراه تیم خود سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند. اقای گل فوتبال جهان در خصوص شرایط این روزهای خودش و مهدی طارمی و علی پور و حتی طاهری به گفتگو پرداخت:

پیروزی دیلی:

* سایپا در این هفته برد شیرینی را برابر بدست آورد. 

خدا را شکر ما در هفته های گذشته بازیهای بسیار خوبی را انجام دادیم و در این بین نتایج تیم هم بد نبوده است و امیدوارم که روند تیم را همین طور ادامه بدهیم و بتوانیم امتیازات لازم را کسب کنیم . 

* سایپا به نظر می رسد که به یک نظم خوبی رسیده است. 

بله همین طور است البته ما بازیهای حساسی را پیش رو داریم و بازیهای آینده برای ما 6 امتیازی خواهد بود و امیدوارم که بتوانیم نتایج بسیار خوبی بگیریم و بتوانیم جایگاه خودمان را در بالای جدول تثبیت بکنیم. 

* با حضور شما در راس کادر فنی سایپا بازیکنانی مانند ترابی دوباره احیا شده اند و به نظر می رسد که به روزهای اوج خود بازگشته اند. 

نه اصلا این طور نیست این شایستگی و لیاقت خود بازیکنان است که توانسته اند به این جایگاه برسند به نظر من کسی که با عشق کار کند نتیجه کارش را می بیند و ما بچه های خیلی خوبی در تیم داریم بازیکنانی که در تیم خیلی خوب کار می کنند و مهدی ترابی هم جزو همین بازیکنان است و انگیزه خیلی زیادی دارد تا بتواند جایگاه خوبی در تیم ملی در جام جهانی پیدا کند و این کاری است که سایر بازیکنان هم انجام می دهند. واقعیت این است که ما یک کار گروهی را انجام می دهیم و امیدواریم که بتوانیم به نتیجه برسیم. 

* البته به نظر می رسد که سایپا امتیازات زیادی را هم به خاطر اشتباهات داوری از دست داده است. 

البته ما به خاطر مسائل فنی هم امتیاز از دست داده ایم و از لحاظ فنی هم ما کم و کاستی هایی داشته ایم اما همان طور که گفتید ما بعضی از امتیازات خودمان را به خاطر اشتباهات داوری از دست داده ایم و متاسفانه این موضوع به ما ضربه زده است اما به این موضوع دیگر فکر نمی کنیم و فکر می کنیم که جایگاه ما در حال حاضر کجا قراردارد و چگونه می توانیم پیشرفت کنیم و بالاتر برویم و به آینده فکر می کنیم. 

* به نظرتان چرا بازیکنان ایرانی دیگر نمی توانند در سطح اول فوتبال جهان مانند بایرن مونیخ بازی کنند.

 ببینید آن زمان خیلی شرایط با حالا فرق می کرد ما در حال حاضر هم بازیکنان بسیار بزرگ و خوبی داریم که می توانند در سطح اول فوتبال جهان بازی کنند و باید فقط سعی و تلاش خودشان را بیشتر بکنند و مشاورهای خوبی داشته باشند و مطمئنا می توانند جایگاه خیلی خوبی در اروپا برای خود داشته باشند.

 * به نظر شما جام جهانی چقدر می تواند به بازیکنان برای رسیدن به این جایگاه کمک کند.

 قطعا اگر بازیکنان ایران بتوانند در جام جهانی بدرخشند می توانند موفق شوند و این جام جهانی بهترین فرصت برای بازیکنان ایرانی است تا راهی اروپا شوند و بتوانند با کار درست و کار خوب بتوانند راهشان را با بقیه جدا کنند و در سطح اول فوتبال دنیا بازی کنند. 

* شما در فوتبال آسیا چهره شناخته شده ای هستید فکر می کنید بهتر نبود که بازیکنی مانند مهدی طارمی که توسط خودتان به فوتبال معرفی شد در فوتبال خود مشاوره های بهتری را انتخاب می کرد؟

 مطمئنا بزرگترین مشکل ما این است که بچه های ما مشاوران خوبی ندارند کنارشان و این مسائل خیلی اذیت می کند و من مطمئن هستم که اگر مشاوران خوبی کنارشان باشد و مشاوره های درستی بگیرند بهتر از این ها می توانند موفق باشند. 

* بهتر نبود مهدی طارمی به جای اروپا به قطر می رفت؟ 

 ببخشید ما شرایط طارمی را نمی دانیم و انگیزه اش برای رفتن و چرا اصلا رفت و چون از زندگی خصوصی طارمی خبر نداریم نمی توانیم نظر بدهیم اما باید این را هم یادآوری کنم که من به قطر رفتم و بعد از آن به اروپا رفتم . ما در آن زمان بعد از جام ملتهای آسیا فرصت شد تا به اروپا برویم و حالا جام جهانی این فرصت را در اختیار بازیکنان ما قرار داده است.

* دستیار کی روش اعلام کرده است که از بین لیگ قهرمانان و جام جهانی باید اولویت با تیم ملی باشد.

 ببینید من این مطلب را نخواندم و نمی توانم نظر بدهم اما به نظر من بهترین تصمیم را کی روش برای بچه ها می گیرد و بازیکنان باید خودشان تصمیم بگیرند و چون من در شرایط کار قرار ندارم نمی توانم نظر بدهم . 

* مجید جلالی در پایان بازی برابر پرسپولیس قهرمانی سرخپوشان را تبریک گفت. به نظر شما هم باید پرسپولیس را از حالا قهرمان دانست.

 پرسپولیس به نظر من 90 درصد راه را رفته است و الان تنها تیمی است که اختلاف زیاید با بقیه دارد و به نظر من مجید جلالی حرف غیر منطقی نزده است مطمئنا پرسپولیس کار بزرگی کرده تا الان اما نمی شود پرسپولیس را پیش بینی کرد اما خودم فکر می کنم پرسپولیس 99 درصد قهرمان است. 

* فکر می کنید پرسپولیس چرا در لیگ قهرمانان نتوانسته خوب نتیجه بگیرد؟ 

شما باید امکانات سایر تیم های حاضر در لیگ قهرمانان را ببنید و همچنین بازیکنانی که جذب می کنند و باید همه این مسائل را در نظر بگیرید شما سطح فوتبال باشگاه های کشورهای دیگر را کمی نگاه کنید بعد راجع به این مسئله صحبت کنید بهترین بازیکنان شما را همین قطر بر می دارد می برد شما مگر می توانید بازیکن خارجی تاپ به ایران بیاورید اینگونه نیست و شرایط ما چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری خیلی فرق می کند. 

* طاهری به عنوان مدیر عامل سابق باشگاه روز جمعه در مقام پاسخگویی بالاخره بر آمد اما به نظر می رسد که صحبت های او با ابهام های زیادی همراه باشد.

 ببینید ما اصلا کاری به صحبت های طاهری ندارم و در مورد آن صحبت نمی کنم اما مطمئنا باید توی این مسئله سازمان بازرسی کل کشور دخالت بکند و خیلی از مسائل را در بیاورند. من در برنامه 90 یک سوال کردم و فقط به این سوال می خواهم برسم؟ «آن 100 میلیون را که من بابت مالیات دادم آقایان بردند در حساب خودشان یا نه؟» این را فقط جواب بدهند و من به چیزهای دیگر کاری ندارم این را فقط جواب بدهند تا ببینیم که چه اتفاقی افتاده است.

 * به عنوان سوال آخر نظرتان در مورد عملکرد علی علی پور چیست و آیا می تواند این بازیکن راه شما را طی کند؟

 خیلی ها می توانند این کار را انجام دهند البته ما اصلا راه خاصی را نرفتیم به نظرم ما اگر عقل الان را داشتیم راحت تر پیشرفت می کردیم و مطمئنا علی پور می تواند پیشرفت کند علی پور امسال خیلی عالی کار کرده است. 

* به نظرتان علی پور لیاقت دعوت به تیم ملی را دارد؟ 

آن را دیگر من تصمیم نمی گیرم تیم ملی فورواردهای بزرگی دارد و مطمئنا می تواند در اردوها انتخاب شود و لیاقت خودش را نشان دهد دیگر آنجا دست خود علی پور است اما به نظر من این شانس را باید به علی پور داد.


**گفت و گو از حمیدرضا علیپور-روزنامه همشهری

علی دایی

علی علیپور

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی