علی علیپور: با دو سه گل رفتارم تغییر کند همان بهتر آقای گل نشوم

علی علیپور: با دو سه گل رفتارم تغییر کند همان بهتر آقای گل نشوم

از سنگ آهن بافق که به راه آهن آمد، در محله نازی آباد خانه گرفت.
به گزارش پیروزی دیلی، به پرسپولیس هم که آمد در همان جنوب شهر مانده است. حتی آقای گلی لیگ برتر نیز او را مانند بسیاری از فوتبالیست ها بچه محل شمال شهر و سعادت آباد نکرده است. هنوز همان علی علیپوری است که به قول هواداران پرسپولیس که برای رقیب دیرینه کری می‌خوانند، از مدرسه گریخت و آمد در دربی و گل 3 امتیازی زد! او تا به حال دو تک گل سه ا متیازی در دربی برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. گپ و گفتی داشتم با مهاجم قائم شهری پرسپولیس. جوانی با اخلاق از روستای قراخیل یکی از فوتبالی ترین شهرهای استان سرسبز مازندران. جوانی که هیچ موقعیتی تغییری در رفتار و کردار او ایجاد نکرده است. با این که با وجود تمام قابلیت های اثبات شده اش به تیم ملی دعوت نمی‌شود، اما باز از جاده اخلاق و ادب خارج نمی‌شود. به اتفاق ماحصل این گفت و گو را در قالب پرسش و پاسخ زیر می‌خوانیم.

 -علی علیپور الان در موقعیت ایده آل یک فوتبالیست قرار دارد. از این شرایط صحبت می‌کنی؟

از موقعیت فعلی ام چه بگویم؟ نمی‌خواهم در این خصوص صحبتی کنم. -خب شما الان در صدر جدول گلزنان قرار داری؟ من یک هدفی برای خودم در فوتبال مشخص کرده ام. تا وقتی هم که به این هدف نرسم، نمی‌خواهم صحبتی بکنم. الان فقط حرف زدن چه نتیجه ای دارد؟

 -خب بگذار موضوع را به شکل دیگری مطرح کنم. الان علی علیپور که با اختلاف در صدر جدول گلزنان لیگ هفدهم قرار داد، با بازیکنی که در دو فصل گذشته بود، از لحاظ رفتاری تغییری کرده است؟

 چرا باید تغییری در رفتار و کردار من ایجاد بشود؟ اگر قرار باشد با دو تا سه تا گل زدن رفتارم تغییر کند و به کسی خدای ناکرده بی احترامی کنم، آقای گل نشوم بهتر است. باز هم می‌گویم که هنوز به جایگاهی نرسیده ام که بخواهم دچار غرور بشوم. اما هنوز رفتارم و برخوردم با همه مثل سابق است. خودتان در تمرینات و بازی های پرسپولیس حضور دارید. هنوز به بزرگترهای خودم در مجموعه احترام می‌گذارم و با جوان ترهای تیم نیز با احترام برخورد می‌کنم. از ابتدای فوتبالم بر این مدار قرار داشتم که رفتارم تحت هر شرایط و هر موقعیتی باید یک جور باشد. باید به همه احترام بگذارم، تمرینم را بکنم و در خدمت تیم و خواسته های سرمربی ام باشم. -الان حس می‌کنی بازیکن بزرگ و کاملی شده ای ؟ خیر، به هیچ وجه. چرا باید چنین احساسی داشته باشم؟

 -به هر حال تو در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار داری. در تیم بزرگ پرسپولیس مهره تاثیرگذاری هستی و یک سری فاکتورهای مثبت دیگر؟ 

کدام جایگاه خوب؟ هنوز فصل تمام نشده که بگویم آقای گلی ام قطعی شده است. به تیم ملی رسیده ام؟! هنوز به آن جایگاهی که می‌خواهم، ‌نرسیده ام. هنوز هیچ اتفاق خاصی رخ نداده که بگویم به جایگاهی رسیده ام. من تنها عضوی از اعضای تیم بزرگ پرسپولیس هستم که همه سعی ام را می‌کنم با تمام توان و وجود در خدمت تیمم باشم. 

 -اما نام علی علیپور این روزها نقل صحبت اکثر پیشکسوتان پرسپولیس است. باز هم می‌گویم، تو در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار داری. جایگاهی که آرزوی هر بازیکنی است؟ 

پیشکسوتان عزیز پرسپولیس به من لطف دارند. من شایسته این همه محبت این بزرگان نیستم. من تا پایان فصل هیچ توجهی به جدول گلزنان ندارم. در این مدت هم فقط تلاش می‌کنم تا در خدمت پرسپولیس و مجری خواسته های برانکو از خودم باشم و کاری با سایر مباحث ندارم. 

 -در حال حاضر گفته می‌شود، بار اصلی گلزنی پرسپولیس بر عهده علی علیپور است؟ 

این طور نیست. در پرسپولیس همه برای موفقیت تیم زحمت می‌کشند. ما کادرفنی خیلی خوبی داریم. بدنسازی عالی کرده ایم. سرمربی مثل برانکو ایوانکوویچ نفر اول مدیریت فنی تیم است که طرز فکر و ایده های ناب فنی اش را به بهترین شکل به بازیکنان القا می‌کند و همه ما موظف هستیم دستوران ایشان را به بهترین و کامل ترین شکل ممکن در تمرین و بازی ها پیاده کنیم. در تیم ها همه برای موفقیت و نتیجه گرفتن تلاش می‌کنند. از کادرفنی و پزشکی گرفته تا بازیکنان و گروه زحمت کش پشتیبانی تیم، این نیست که اگر تیم به گل و پیروزی می‌رسد، بار اصلی کار با من باشد. برای موفقیت پرسپولیس یک گروه زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند که در این بین علی علیپور هم تنها یک نفر از این جمع است. نه بیشتر و نه کمتر. 

-برانکو صحبت خاصی در این مدت با شما نداشته است؟

 خبر، برانکو با من صحبت جداگانه و خاصی نداشته است. 

 -حالا احساس مسوولیت بیشتری می‌کنی؟ احساس مسوولیت بیشتر؟!

 من همیشه با توجه به تعهداتم نسبت به تیم و آن چه که سرمربی از من می‌خواهد و انتظار دارد، احساس مسوولیت می‌کنم. 

 -مهدی طارمی به لیگ قطر رفت و بعضی ها سعی دارند او را متهم به بی تعصبی و پشت کردن به پرسپولیس در این شرایط حساس کنند؟ 

صحبتی که من دارم این است. برای مهدی در تیم جدیدش آرزوی موفقیت دارم. همیشه همین آرزو را برای مهدی داشته ام. از نیم فصل دوم لیگ چهاردهم تا این فصل افتخار هم بازی بودن با مهدی را داشتم. قبلا هم گفته ام، مهدی طارمی بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال ایران است. طی این مدت که کنار مهدی بازی کردم، هم از لحاظ اخلاقی و حسن سلوک و هم از لحاظ فنی درس های زیادی از او یاد گرفته ام. مگر می‌شود کنار آقای گل دو فصل لیگ برتر قرار بگیری و از او چیز یاد نگیری. 

 -همه منتظر بودند در لیست جدید تیم ملی نام علی علیپور را هم ببینند. خود شما از این که در این لیست نبودی، تعجب نکردی؟ 

تعجب؟ من فقط می‌توانم تلاش کنم و تلاشم را برای بهتر شدن، بیشتر کنم. من که نمی‌توانم در این باره کارخاصی بکنم. فقط باید تلاش کنم تا به آن چیزی که در فکر کارلوس کیروش است خودم را برسانم و به تیم ملی راه پیدا کنم. اما حالا نمی‌توانم خودم را برای این عدم دعوت مجازات کنم. مربیگری در همه جای دنیا سلیقه ای است. یقینا هیچ کس بیشتر از خود کارلوس کیروش به فکر موفقیت تیم تحت هدایتش نیست. به طور حتم ایشان به این فکر می‌کند که از بهترین افراد و ابزار ممکن برای موفقت تیم ملی در جام جهانی روسیه استفاده کند و بهره ببرد. من شاید هنوز در عملکردم به سطح ایده آل ایشان نرسیده ام. حالا با پرسپولیس تلاشم را بیشتر خواهم کرد تا در آینده چه پیش آید.

 -مسایل متعددی پیش می‌آید که سر راه پرسپولیس عمل می‌کند. یکی از این موارد اشتباهات پرتکرار و پایان ناپذیر داوری به ضرر تیم شما است؟

 چه بگویم؟! هر بازی یک پنالتی برای ما نمی‌گیرند! در جام حذفی مقابل صنعت نفت پنالتی روی فرشاد احمدزاده سوخت، در همین بازی برابر نفت 3 پنالتی برای پرسپولیس نگرفتند. فصل قبل هم که قهرمان شدیم این اتفاقات بود، این فصل هم هست. -همین بازی برابر نفت را مساوی کردید و هوادار گله که چرا پیروز نشدید! بعد مشخص شد چند پنالتی برای تان اعلام نشده است! بله، نفتی ها دو پنالتی روی حرکات وحید امیری و یک پنالتی روی من مرتکب شدند که داور نگرفت. ما که نمی‌توانیم اشتباهات داوری را تغییر بدهیم. اشتباهاتی که در جریان بازی روی می‌دهد. هر چه بگوییم هم می‌گویند اشتباه داوری بود. داور هم می‌تواند اشتباه کند. همین و تمام شد و رفت. دوباره بازی بعدی و باز تکرار اشتباهات داوری! 

-خب به قول خودت، شما راهی برای مقابله با این مساله ندارید؟ 

ما باید درون زمین طوری تمام دستوران فنی آقای برانکو را انجام بدهیم تا قبل از این داستان ها که پنالتی بود، نبود؛ داور خطا گرفت، نگرفت و مواردی مشابه، کار را تمام کنیم تا کار به این صحبت ها نکشد.

 -برابر نفت اگر از حضور تماشاگر محروم تان نمی‌کردند، شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد! اما جالب است این جا هم پرسپولیس در برابر فحاشی تماشاگران تیم های دیگر مظلوم واقع می‌شود؟

 بازی رفت برابر تراکتورسازی من محروم بودم و همراه تیم به تبریز نرفتم. اما همه بچه های تیم گفتند و حتی فیلم آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد و برنامه نود هم به آن پرداخت که از همان فرودگاه و بعد در ورزشگاه به زنده یاد هادی نوروزی فحاشی کردند. به اسطوره های فوتبال ایران و پرسپولیس، علی پروین و محمود خوردبین فحاشی کردند. یا بازی برابر گسترش فولاد که حتی هنگام گرم کردن به زمین آمدیم، این فحاشی ها بود. وقتی گل زدم، تصویر هادی خدابیامرز را نشان دادم، به کاپیتان فقید پرسپولیس فحاشی کردند. امسال هم این مسائل تکرار شد، اما هیچ واکنشی به رفتارهای فوتبال دوستان تبریزی از سوی مراجع ذی صلاح نشان داده ند. 

-در همین بازی برگشت برابر تراکتورسازی در تهران هم از شعارهای سیاسی و فحاشی های هواداران این تیم در امان نبودید، اما فقط پرسپولیس و تماشاگرانش مجازات شدند؟

 به قول شجاع خلیل زاده خیلی روی پرسپولیس زوم کرده اند. تا تکان می خوریم، یک روزه و در جا رای صادر شده و پرسپولیس را محکوم می کنند. اما آیا تراکتورسازی به خاطر رفتار هوادارانش در بازی رفت محروم شد؟! خیر! یا همین بازی اخیر در تهران نمی دانم داستان پرچم کشور جمهوری آذربایجان که می گویند هواداران تراکتورسازی به ورزشگاه آزادی آورده بودند راست است یا دروغ یا فتوشاپ! آیا اقدامی در محکوم کردن این حرکت و شعارهایی که می گویید از طرف هواداران تراکتورسازی صورت گرفت، از سوی مسوولان مربوطه شد؟! نه! اما بازی بعدش شان در تبریز آن همه تماشاگر به ورزشگاه یادگار امام (ره) رفتند و از تیم شان حمایت کردند. اما ما اینجا در ورزشگاه آزادی برابر نفت بدون تماشاگر بازی کردیم! 

-از مسیر پیش روی پرسپولیس بگود که به کجا خواهد رسید. آیا از حالا سند قهرمانی لیگ هفدهم به نام این تیم زده شده است؟

 از حالا به هیچ وجه خودمان را قهرمان نمی دانیم. به خصوص آنکه در نیم فصل دوم همیشه بازی ها سخت تر می شود. لیگ قهرمانان آسیا را نیز پیش رو داریم. به این ترتیب برنامه بازی هایمان فشرده تر و سخت تر می شود. در حالت طبیعی هم که تمام تیم ها برابر پرسپولیس بهترین بازی شان را می کنند. بنابراین همین جور که تلاش می کردیم، حالا چند برابر تلاش مان را مضاعف خواهیم کرد تا بتوانیم با پیاده کردن تمام ایده های فنی برانکو، تیم را به سرانجام موفق با کسب بهترین نتایج ممکن برسانیم. 

-تیم های دیگر در نقل و انتقالات دست بازی داشتند. اما پرسپولیس به ناچار با همین نفرات به راهش ادامه خواهد داد. این موضوع چه تاثیری در روند کار تیم خواهد گذاشت؟

 به این مسائل فکر نمی کنیم. چون فقط تلاش خودمان را کنیم تا با کسب بهترین ممکن دل هواداران مان را شاد و خوشحال کنیم و امیدوار بمانیم تا آن مشکل را هم باشگاه حل کند.

 -و برای پایان این گفتگو از بازی که برابر سیاه جامگان دارید صحبت می کنی؟

 یک بازی سخت پیش روی ما قرار دارد. با تغییرات صورت گرفته در کادر فنی شرایط این تیم متفاوت شده است. آنها می خواهند در خانه نتیجه بگیرند. بازیکنان بسیار خوبی دارند. حسین بادامکی با تجربه بالا، امسال یکی از بهترین های لیگ بوده و در مرکز میدان فرمانده مقتدر میزبان است. اما ما هم پرسپولیسیم و برای کسب 3 امتیاز و پیروزی به مشهد می رویم. برای ما که هدفی جز کسب قهرمانی نداریم، بازی داخل و خارج از خانه یکی است.

**صالح محمد رحیمی

صالح محمد رحیمی

علی علیپور

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی