علی 30 ثانیه؛ ستاره بازیهای بزرگ و مرد روزهای سخت/نقش ویژه علیپور در آقای گلی طارمی

علی 30 ثانیه؛ ستاره بازیهای بزرگ و مرد روزهای سخت/نقش ویژه علیپور در آقای گلی طارمی

علی علیپور،مهاجم شمالی سرخپوشان یکی از ستاره های لیگ در هفته های اخیر بوده است.

عملکرد علیپور، مهاجم جوان سرخ ها در طول فصل با انتقاداتی همراه بود. ناکامی این بازیکن در باز کردن دروازه حریفان باعث شد تا وی مورد هجمه های زیادی واقع شود و اتفاقات اخیر و درگیری با رضاییان به این انتقادات اضافه کرد. علیپور که نیم فصل نخست در 9بازی از ابتدا در ترکیب ثابت سرخپوشان به میدان رفته بود، نیم فصل دوم را عمدتا نیمکت نشین بود و در 4 بازی اخیر تیم مقابل الریان، پیکان، ماشین سازی و پدیده بار دیگر از ابتدا در ترکیب ثابت تیم به بازی گرفته شد و عملکرد درخشانی هم داشت.او که در بازی مقابل الریان بسیار پر جنب و جوش بود و می توانست یک پنالتی سرنوشت ساز را برای سرخها به ارمغان بیاورد، در بازی مقابل پیکان پایش به گلزنی باز شد و موفق شد اولین گلش را در این فصل به ثمر برساند. او در دیدار با ماشین سازی هم زننده گل نخست سرخها بود و با گل زودهنگام خود نقش مهمی در پیروزی و قهرمانی زودهنگام سرخها در هفته بیست وهفتم داشت. علیپور در بازی مقابل پدیده برای سومین هفته متوالی گلزنی کرد تا آمادگی بالای خود را به رخ بکشد.   

 

 مهاجم 21 ساله و جوان سرخ ها گرچه در این فصل آمار گلزنی خوبی نداشته و کمتر از فصل گذشته برای تیمش گلزنی کرده است اما در تمام بازی‌هایی که برای پرسپولیس به میدان رفته دونده و پرتلاش ظاهر شده است. او در  20 مسابقه ای که این فصل به صورت ثابت یا تعویضی به میدان آمده 4 پاس گل داده است و یک پنالتی گرفته و  بعد از مسلمان به همراه رضاییان بهترین پاسور سرخپوشان است.   علیپور با پاس های خود 6 امتیاز ارزشمند برای سرخها به ارمغان داشته است. در بازی رفت مقابل سپاهان و جریان پیروزی 3 بر یک تیم او پاس گل دوم را در اختیار طارمی قرار داد. در بازی مقابل پدیده نیز او با اثر گذاری روی کرنر ارسالی احمد نورالهی موجب گلزنی امیری و کسب 3 امتیاز باارزش در ثانیه های پایانی شد. علیپور در بازی برگشت مقابل فولاد پاس گل سوم را در اختیار طارمی قرار دارد و یک هفته بعد بار دیگر طارمی را صاحب فرصت گلزنی کرد تا این بازیکن زننده تک گل 3 امتیازی سرخها باشد. البته این را هم باید اضافه کرد که در بازی رفت پرسپولیس و نفت که با برتری 3 بر صفر سرخ پوشان همراه بود، یک پنالتی به سود پرسپولیس به دلیل خطای آل‌نعمه روی این مهاجم جوان گرفته نشد.

جالب است که بدانید او بیشترین پاس گل را در اختیار طارمی قرار داده است. 9 بازیکن در این فصل به طارمی پاس گل داده اند که علیپور با ارسال  3 پاس و گرفتن یک پنالتی بیشترین نقش را در صدرنشینی این بازیکن در جدول گلزنان داشته است. در فصل گذشته زوج طارمی و علیپور ترکیب موفقی در خط حمله سرخها رقم زده بودند و امسال هم ترکیب این دو در کنار هم هارمونی خوبی داشته است. علیپور که در ابتدای فصل گذشته با توجه به اعتقاد برانکو به زوج عالیشاه و طارمی کمتر فرصت بازی داشت با تلاشی که از خود نشان داد، در نیم فصل دوم به ترکیب ثابت تیم راه پیدا کرد و عملکرد قابل توجهی هم داشت. اوج درخشش این بازیکن در هفته های پایانی بود که در بازی مقابل سپاهان،  ذوب آهن و سیاه جامگان گلزنی کرد.بهترین نمایش فصل طارمی و علیپور در کنار هم در بازی مقابل سیاه جامگان رقم خورد که این دو بازیکن در روزی که پرسپولیس 10 نفره دو بار از حریفش عقب افتاد، با همکاری خوب خود و گلزنی، 3 امتیاز مهم را در هفته های پایانی برای سرخها به ارمغان آوردند. طارمی در این بازی دو گل زد و با پاس او علیپور بازی را به تساوی کشاند.

علیپور در بازی هفته بیست و هفتم مقابل استقلال اهواز و شرایط عجیب حاکم بر این بازی که در زیر بارش سنگ طرفداران میزبان برگزار شد نمایش بسیار خوبی در ترکیب پرسپولیس داشت و به خوبی توانست جالی خالی ستاره سرخها یعنی مهدی طارمی را که در این بازی غائب بود پر کند. او دقیقه 85 بازی یک پنالتی برای پرسپولیس گرفت و در جریان گل اول نیز تاثیر داشت.  علیپور که در 3 فصل گذشته دروازه تیم های بزرگی همچون استقلال، سپاهان و ذوب آهن را باز کرده با عملکرد خوب خود در هفته های پایانی فصل کمک زیادی به در کورس ماندن پرسپولیس و تلاش برای کسب قهرمانی تا روز آخر مسابقات داشت و در این فصل هم علیپور در بهترین زمان ممکن و در روزهایی که تیم به دلیل مصدومیت برخی نفراتش با کمبود مهره مواجه بود و نفرات اصلی و خصوصا ملی پوشان تیم خسته و دچار کمی افت بودند بار دیگر به کمک خط حمله سرخها آمد  و دو گل سرنوشت ساز برای سرخها به ثمر رساند و درخشش را در جشن قهرمانی سرخها با زدن یک گل زیبا کامل کرد. آمادگی این بازیکن باانگیزه، خبر خوبی برای پرسپولیس است که این هفته بازی سرنوشت سازی مقابل الهلال در پیش دارد. 

 با توجه به درخششی که نفرات جوان تیم همچون علیپور و  محرمی داشتند و اعتقادی که برانکو به بازی نفراتی مانند الوان زاده و طاهرخانی داشته بنظر می آید این مربی که تیمش قهرمان فصل شده در بازیهای باقی مانده بیشتر به نیمکت نشینان تیمش فرصت بازی دهد تا نفرات اصلی اش را با آمادگی بیشتری برای دو بازی حساس مقابل الهلال و الوحده در لیگ قهرمانان آسیا  در اختیار داشته باشد.


شیوا دورانگر

Hessi :
۳ ارديبهشت ۹۶
علیپور تو بازی با فولاد تو اهواز گل اول خودش و گل دوم تیمو زد که شما اشاره ای بهش نکردین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی