عملکرد تیم و بازیکنان ماشین‌سازی زیر ذره‌بین پیروزی/اشک‎‌‌ها و لبخندها در تبریز

عملکرد تیم و بازیکنان ماشین‌سازی زیر ذره‌بین پیروزی/اشک‎‌‌ها و لبخندها در تبریز

ماشین‌سازی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر میزبان پرسپولیس است

پرسپولیس در هفته بیست و ششم لیگ برتر میهمان ماشین‌سازی قعرجدولی است و با کسب یک امتیاز  از این دیدار قهرمانی خود را قطعی خواهد کرد. ماشین‌سازی در عملیاتی غیرممکن به دنبال بقا در لیگ برتر است و بدین منظور باید هر 4 دیدار آتی خود را با برد از میدان خارج شود و منتظر لغزش رقبای خود نیز باشد. اتفاقی که بسیار بعید است و می‌توان با درصد اطمینان بالا ماشین‌سازی را نخستین تیم سقوط کرده امسال نامید. نگاهی داشته‌ایم به عملکرد تیم سفید و سبزپوش تبریزی در 26 هفته اخیر؛


از رسول خطیبی تا فرهاد کاظمی؛

ماشین‌سازی فصل را با خطیبی آغاز کرد و بعد از شکست هفته دوازدهم در مقابل پرسپولیس، کنار گذاشته شد. حسین خطیبی هفته سیزدهم مربی موقت ماشین‌سازی بود و فرهاد کاظمی از هفته چهاردهم کار خود را آغاز کرد، هرچند شرایط ماشین‌سازی تفاوتی نکرد. ماشین‌سازی که با خطیبی 7 هفته در منطقه سقوط بود با کاظمی هیچ گاه رتبه‌ای به جز شانزدهم را تجربه نکرد!


بدترین رکوردهای لیگ در اختیار ماشین‌سازی

تیم قدیمی تبریز در فصل جاری چندین و چند رکورد منفی به جای گذاشته است. ماشین‌سازان حدفاصل هفته ششم تا چهاردهم نه باخت متوالی ثبت کردند که بدترین آمار فصل جاری لیگ برتر است. بعد از پیروزی هفته اول، ماشین‌سازی 19 هفته از برد دور بود و بار دیگر در هفته 21 رنگ برد را دید. ماشین‌سازی کمترین برد (3)، بیشترین باخت (16)، بدترین خط حمله (17)، بدترین خط دفاع (39) و بدترین تفاضل لیگ برتر (-22) را نیز به نام خود ثبت کرده است!


33 بازیکن در ترکیب؛

با 33 بازیکن بازی کرده، ماشین‌سازی به همراه سیاه‌جامگان رکورددار فصل جاری لیگ برتر به شما می‌روند. نکته جالب همسایگی این دو تیم در قعر جدول است! محمد نصرتی با 35 سال پیرترین و سجاد گرائیلی 18 ساله جوان‌ترین بازیکن فصل جاری ماشین‌سازی بوده‌اند. ماشین‌سازی در فصل جاری از 26 بازیکن بزرگسال، 4 بازیکن زیر 23 سال و 3 بازیکن زیر 21 سال در ترکیب خود بهره برده است.


بیشترین دقایق؛

ادسون هنریکه مدافع میانی برزیلی ماشین‌سازی با حضور در 2138 دقیقه نفر اول ماشین‌سازی است. وی دو بازی را ار دست داده که یکی به علت مصدومیت بوده و دیگری به علت محرومیت. پس از وی  کاخابر کاکاشویلی با 2038 دقیقه و امین قاسمی‌نژاد با 1998 دقیقه قرار دارند.


گلزنی؛

ماشین‌سازی در فصل جاری 17 گل زده و همان طور که گفته شد بدترین خط حمله لیگ را داراست. در میان بازیکنان این تیم، امین قاسمی‌نژاد با 6 گل در صدر است و پس از وی پیام صادقیان 4 گله است. سامان نریمان‌جهان بازیکن حال حاضر پرسپولیس نیز دو بار در نیم‌فصل اول برای ماشین‌سازی گلزنی کرد.


گلسازان؛

با 5 پاس گل، پیام صادقیان بیشتر از هر کس دیگری در ماشین‌سازی گل ساخته است. صادقیان با 4 گل و 5 پاس گل روی بیش از 50 درصد گل‌های ماشین‌سازی تاثیر مستقیم داشته است. پس از صادقیان حامد پاکدل با یک پاس گل و دو بار پنالتی گرفتن قرار دارد و امین قاسمی‌نژاد نیز با دو پاس گل در رده بعدی است.


دروازه‌بانی؛

ماشین‌سازی در ابتدای فصل با سر و صدای فراوان دروازه‌بانی اسپانیایی جذب کرد و به جز مانوئل، مهدی اسلامی، سجاد گرائیلی (امید) و مسعود شه‌بخت (امید) را نیز در لیست خود داشت. مانوئل در 16 بازی 24 گل خورد و 3 کلین‌شیت ثبت کرد و یک پنالتی نیز گرفت. بعد از جدایی مانوئل، اسلامی در درون دروازه قرار گرفت که وی نیز در 9 دیدار 12 گل خورده و 3 کلین‌شیت داشته و دو پنالتی نیز گرفته است. همچنین سجاد گرائیلی نیز یک بار در غیاب اسلام در درون دروازه ماشین‌سازی قرار گرفت که 3 بار دروازه‌اش باز شد.


خشن‌ترین‌ها؛

ماشین‌سازی با 57 کارت زرد و 4 کارت قرمز بعد از تراکتورسازی خشن‌ترین تیم فصل بوده است. کاکاشویی هافبک گرجستانی این تیم، 7 بار کارت زرد گرفته و یک بار (در مقابل پرسپولیس) نیز اخراج شده است. پس از وی حامد پاکدل با 3 کارت زرد و 2 کارت قرمز و حبیب گردانی با 6 کارت زرد قرار دارند.


جوانگرایی؛

ماشین‌سازی بعد از گسترش فولاد، بدترین تیم فصل از حیث بازی دادن به جوانان است. سفید و سبز پوشان تبریزی تنها 6 درصد زمان بازی خود را به بازیکنان زیر 23 سال اختصاص داده‌اند. سجاد رهبر، محمد رحمتی، شهاب زاهدی، علی دین‌دار، سعید مهری، سجاد گرایلی و اتابک زارعی 7 بازیکن جوان این تیم بوده‌اند که به جز رهبر و زاهدی، سایر بازیکنان برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفته‌اند.


پدرام محمدزاده

پرسپولیس-ماشین‌سازی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی