عملکرد خط حمله پرسپولیس قبل و بعد از محرومیت طارمی؛ جای آقای گل خالی نیست!

عملکرد خط حمله پرسپولیس قبل و بعد از محرومیت طارمی؛ جای آقای گل خالی نیست!

درست در فاصله چند روز به بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شوک به سرخپوشان تهرانی وارد شد و مهدی طارمی حکم محرومیت چند ماهه اش را دریافت کرد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، گرچه غیبت طارمی در دیدار با الهلال مشهود بود و این تیم در نهایت موفق به برتری مقابل نماینده عربستان نشد، اما حضور مهاجم جوان و آماده ای به نام علی علیپور نگرانی کادر فنی و هواداران تیم را کمتر کرد و در این هفته کمترین نگرانی بابت غیبت طارمی وجود دارد. با وجودی که مهدی طارمی مهاجم توانمندی است و هیچ کس در توانایی های این بازیکن ملی پوش تردیدی ندارد، اما مقایسه آمار و عملکرد خط حمله پرسپولیس در زمان حضور او و در دوران محرومیت و غیبتش، نتایج جالبی را نشان می دهد که بر خلاف انتظار است.


تا پیش از محرومیت طارمی، یعنی در بازی هایی که این مهاجم توانمند در ترکیب پرسپولیس به میدان می رفت، سرخپوشان در هر بازی به طور متوسط ۱/۵۷ گل به ثمر می رساندند که به طور تقریبی آمار ۳ گل در هر ۲ بازی برای پرسپولیس به ثبت می رسید.


اما پس از شوک بزرگ محرومیت طارمی، انتظار بر این بود که خط حمله پرسپولیس دچار افت فاحشی شود، اما اینگونه نشد و این کابوس برای هواداران سرخ مثل یک رؤیا تعبیر شد. چشم امید همه به ساق های منشا بود، و با وجودی که این مهاجم در بازی های لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت و در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه الاهلی را باز کرد و در دیدار برگشت برابر الهلال هم هر دو گل سرخپوشان را به ثمر رساند، اما این مهاجم جوان و آماده پرسپولیس بود که در بهترین زمان ممکن به اوج آمادگی رسید و آنقدر برای تیمش خوب کار کرد و گل های حساسی به ثمر رساند که دیگر هیچ نگرانی بابت غیبت طارمی، حداقل در این هفته ها، حس نمی شد. پس از محرومیت و غیبت طارمی، آمار گلزنی پرسپولیس به جای آنکه دچار افت شود، بهتر از قبل (یعنی زمان حضور طارمی) شد و میانگین گل زده سرخها در هر بازی به ۲ گل رسید. این پیشرفت آماری در خط حمله پرسپولیس جالب و دور از انتظار بود؛ و دیگر کسی نمی گوید جای آقای گل در تیم خالی است!

طارمی

علی علیپور

منشا

علی :
۱۰ آبان ۹۶
کیه ندونه طارمی صد برابر بهترازمنشا هست منشا یه بازیکن معمولی نشون داده 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی