فتاحی: قوانین منع جذب بازیکن برای کمک به باشگاه‌ها و دفاع از حقوق بازیکنان و مربیان است

فتاحی: قوانین منع جذب بازیکن برای کمک به باشگاه‌ها و دفاع از حقوق بازیکنان و مربیان است

مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: بی‌توجهی مدیران عامل باشگاه‌ها به پرونده‌ها و بدهی‌های خارجی باعث شد جذب بازیکن خارجی ممنوع اعلام شود.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، سعید فتاحی در مورد اعمال محدودیت‌ برای باشگاه‌های بدهکار در فصل نقل و انتقالات عنوان کرد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از فصل گذشته برای اینکه راهکاری عملی برای پرداخت بدهی‌ها و دیون گذشته باشگاه‌ها ارایه کنند شرط جذب بازیکن را پرداخت بخشی از بدهی‌ها اعلام کردند. با این روش و با کمک مدیران باشگاه‌ها بخشی از بدهی‌های انباشته باشگاه‌ها پرداخت شد . پرسپولیس و صبا و دیگر باشگاه‌ها نیز درصدی از بدهی‌هایشان را در نیم فصل نقل و انتقالات پرداخت کردند تا موفق به اخذ مجوز جذب بازیکن شدند.

 وی ادامه داد: در این فصل نیز سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال همین کار را انجام می‌دهند و این قوانین در اصل برای کمک به فوتبال و دفاع از حق و حقوق مربیان، بازیکنان و حتی خود باشگاه‌هاست. سازمان لیگ با اعمال قوانین اینچنینی فقط به فکر دفاع از حقوق تمامی اهالی فوتبال از جمله خود باشگاه‌هاست. در فوتبال حرفه‌ای دنیا نیز وضع چنین قوانینی معمول است همانطوریکه فیفا در صورت بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان آنها را در مرحله اول از حضور در نقل و انتقالات محروم می‌کند و در مراحل بعدی از باشگاه‌های بدهکار امتیاز کسر می‌کند. سازمان لیگ نیز فقط قصد دارد انضباط مالی را در فوتبال حکمفرما کند تا بدهی‌های باشگاه‌ها نیز به مرور زمان کم و کمتر شود. 


 رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد ممنوعیت جذب بازیکن خارجی عنوان کرد: یکی از دلایل تصویب چنین تصمیمی از سوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این بود که بر تعداد شکایت‌های خارجی از باشگاه‌های ایرانی در فیفا و مجامع بین‌المللی جلوگیری شود. ضمن اینکه متاسفانه برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها به بدهی‌ها و پرونده‌های خارجی بی‌توجه هستند و بی‌توجهی باشگاه‌ها به پرونده ها خارجی و احکام صادره از سوی فیفا در نهایت دامنگیر فوتبال ایران می‌شد. برای پیشگیری از چنین شرایطی برای باشگاه‌ها و فوتبال ملی چنین قوانینی وضع کردیم. 

 فتاحی تصریح کرد: باشگاه‌هایی که پیگیر حل مسایل حقوقی و پرونده‌های خارجی خود باشند و مشکلات‌شان را حل کنند می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند.

بازیکن خارجی

فتاحی

با افتخار پرسپولیسی‌ام :
۱۹ ارديبهشت ۹۶
چقدر دست به حرف شده این آقا! یهو مصرف مصاحبه‌ش این فصل چند برابر شده! اما خوشم میاد هر بار چیزی رو با قاطعیت گفته، پشتش خودش حرف خودشو پس گرفته. آدمی با این درجه از اختیارات که این‌قدر قاطع حرف نمیزنه
صبا :
۱۹ ارديبهشت ۹۶
اره تو راست میگی!!!!!! ما هم گوشامون دراز!!!!!!!
فقط به نفع سپاهان و استقلال  و تراکتوره و بشدت بضرر پرسپولیس.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی