فوتبال عالیشاه ونورالهی را نابود می کنند،اما بخاطر یک برزیلی قانون را دور می زنند

فوتبال عالیشاه ونورالهی را نابود می کنند،اما بخاطر یک برزیلی قانون را دور می زنند

باز هم قوانین بخاطر مصلحت برخی تیم ها زیر پا گذاشته شد.

اختصاصی پیروزی دیلی، انگار هیچوقت قرار نیست در فوتبال ایران به قانون احترام گذاشته شد، حتی از سوی قانون گذار! باشگاه ذوب آهن اصفهان 3 هفته قبل با یک مهاجم برزیلی به اسم کی‌روش استنلی سوارز قرارداد امضا کرد اما از جایی که این بازیکن دو فصل اخیر را در سری A و B برزیل بازی نکرده، نمی‌توانست در لیگ برتر ایران بازی کند. بر طبق قانون سازمان لیگ بازیکنان برزیلی برای بازی در لیگ برتر ایران باید دو فصل آخر فوتبالی‌شان را در سری A و B کشورشان بازی کرده باشند. آن روزها شنیده می شد باشگاه ذوب آهن در حال تلاش‌ است که بندی به قوانین تصویب شده برای جذب بازیکن در سازمان لیگ، اضافه کند تا قلعه نوعی بتواند از خرید خارجی خود استفاده کند؛ آن هم قانونی که تصویب شده و به اجرا در آمده و پیش از این هم به برخی از باشگاه های لیگ برتری به واسطه آن اجازه جذب بازیکن خارجی داده نشده بود!


تغییر قانون بعد از عضویت آذری در سازمان لیگ!

حالا اینکه چگونه بخاطر یک تیم خاص قانون یک شبه تغییر می یابد جای سوال است؛آن هم درست چند روز بعد از عضویت مدیرعامل ذوب آهن در هیات رییسه سازمان لیگ! که خود البته بر این شایعات و شنیده ها درباره تلاش باشگاه ذوب آهن برای استفاده از خرید خارجی اش مهر تایید می زند.  امیدواریم آذری که همواره پاسخگو بوده در اینباره شفاف سازی کند تا مشخص شود حضور وی وی در هیات رییسه سازمان لیگ نقشی در این بی قانونی نداشته است.


قرارداد غیر قانونی مجیدی با استقلال

البته این اولین بار نیست که شاهد چنین قانون شکنی هایی هستیم.در سالهایی که گذشت شاهد مواردی از این دست زیاد بوده ایم.از ثبت غیرقانونی قرارداد فرهاد مجیدی با استقلال در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم تا استفاده فولاد از بازیکنان سرباز و جعلی‌ بودن کارت پایان خدمت برخی بازیکنان این تیم در لیگ سیزدهم. جالب اینجاست که ثبت غیرقانونی قرارداد مجیدی با استقلال هم در زمان مربیگری قلعه نوعی در استقلال اتفاق افتاده بود. ماجرا از این قرار است که استقلال در نیم فصل دوم دوازدهم اقدام به جذب مجیدی می کند اما از جایی که در لیست 21 نفره آبی ها جای خالی وجود نداشت عملا امکان این کار ممکن نبود  و در حالی که استقلال با دو بازیکن خارجی اش یعنی توزی و لیام ردی فسخ نکرده بود، قرارداد مجیدی پس از پایان نقل و انتقالات  با تخلف اشکارای  سازمان لیگ به ثبت رسید و این بازیکن برای استقلال بازی کرد و این تیم در پایان فصل با استفاده از بازیکن غیرمجاز و اشتباهات پرشمار داوری به سودش قهرمان لیگ برتر شد. یک سال بعد هم فولاد با دور زدن قانون و استفاده از بازیکنان سرباز و به لطف کسر امتیاز از پرسپولیس و البته پیروزی مقابل جدی ترین رقیبش یعنی پرسپولیس که با اشتباه فاحش داور در نادیده گرفتن گل هند آرش افشین به ثمر رسید قهرمان مسابقات شد تا دو قهرمانی در سالهای اخیر توام با حرف و حدیث باشد.


پربودن لیست پرسپولیس مانعی بر سر انتقال کیا 

یادمان هست که در مقطعی هم پرسپولیس قصد داشت مهدوی کیا را به خدمت بگیرد و اما چون لیست تیم پر بود به رغم تلاش همه جانبه باشگاه این اتفاق رخ نداد و مهدوی کیا هم به ناچار راهی استیل آذین شد. در آن مقطع هم مدیران فولاد و استقلال عضو هیات رییسه فدراسیون و سازمان لیگ بودند و به همین سادگی تخلف را شاهد بودیم.


نادیده گرفتن حکم فیفا درباره تراکتور

فصل گذشته نیز فدراسیون فوتبال با نادیده گرفتن حکم فیفا از تیم تراکتورسازی امتیاز کسر نکرد و خوشبختانه پرسپولیس آنچنان قدرتمند بود که علیرغم همه این جانبداری های یکسویه به تیمی خاص و اشتباهات پرتعداد داوران به ضررش بتواند حقش را از این فوتبال بگیرد و به آنچه که لیاقت آن را داشته است دست پیدا کند. اما به راستی تا چه زمانی قرار است این قانون شکنی ها ادامه داشته باشد و این فوتبال چه زمانی به معنای واقعی حرفه ای خواهد شد؟تراکتور دو، سه بار از بیک زاده، نورالهی و عالیشاه به عنوان بازیکن جدید در شرایطی که تراکتور حق جذب بازیکن جدید نداشت استفاده کرده بود.


وقتی قوانین نقض می شود

باید پرسید در فوتبالی که در آن مسوولانش خود ، قوانین آن را به سادگی نقض  کرده و به نوعی  قبول ندارند ، آیا می توان انتظار داشت باشگاهایش از آن سرپیچی نکنند ؟ لیگی که در آن باشگاهی با چنین تخلف اشکاری از بازیکنی غیرمجاز در ترکیب خود استفاده می کند آیا می تواند وجاحت یک لیگ استاندارد و حرفه ای را داشته باشد ؟ آیا  در این شرایط عدالت به مساوات بین تیم های قوی و ضعیف برقرار شده، وقتی برای تیم هایی خاص تبصره در نظر گرفته می شود ؟ وچقدر راحت می توان در این فوتبال تکلیف تیم ها را  خارج از محدوده فنی آن مشخص کرد وقتی همه چیز دست به دست هم می دهد تا یک تیم به هر قیمتی همه ابزاری را که برای قهرمانی نیاز دارد بدست بیاورد. 

 بلاتکلیفی  نورالهی و عالیشاه

حرف آخر درباره نورالهی و عالیشاه است؛ دوبازیکنی که به دلیل قوانین من در آوردی فوتبال ما بیش از یک نیم فصل است که مجوز بازی ندارند. آن هم به دلیل اینکه سرباز هستند و تیمی که جذب سرباز می کند، توسط فیفا از جذب بازیکن محروم است.چگونه است که در فوتبال ما برای حضور یک بازیکن خارجی به قوانین دست برده می شود تا آن تیم خاص بتواند از خرید خارجی اش استفاده کند، اما به راحتی از کنار استعدادهای فوتبالمان می گذریم و بازیکنانی را که سابقه ملی دارند بخاطر قوانینی که هزار ایراد و اشکال به آن وجود دارد خانه نشین کرده ایم. تازه بعد از آن همه تلاشی که باشگاه پرسپولیس و احمد نورالهی برای گرفتن مجوز بازی در لیگ هفدهم داشت، این بازیکن تنها می تواند با پرسپولیس تمرین کند و هنوز نتوانسته در لیگ برتر به میدان برود. ازشرایط امید عالیشاه هم که  همه با خبر هستند، بازیکنی که یک فصل قبل ملی پوش بود و از تیم های خارجی پیشنهاد بازی داشت همچنان بلاتکلیف است.


شیوا دورانگر

 

علی :
۱۵ شهریور ۹۶
سلام
با تشکر از مطلب فوق و پرداختن به این موضوع...روی صحبت من با مسئولین نظام وظیفه هستش که در مصاحبه ها و حرفهاشون همیشه دم از وطن پرستی و حرفهای میهن پرستانه میزنن ولی در عمل ما شاهد رفتار دیگری هستیم!!!!
آقایان!!!!!
مگر غیر از این است که پرسپولیس در آسیا نماینده کشورجمهوری اسلامی ایران میباشدو در جدال با نماینده عربستان از نام ایران باید دفاع کند؟؟؟ در حالی که دولت عربستان مبلغ 150 میلیون دلار در اختیار باشگاه الاهلی گذاشته تا خود را تقویت کند چرا وبه چه دلیل شما بخاطر 2 ماه خدمت پرسپولیس را از داشتن یکی از بازیکنان با کیفیت خود محروم کردید و باعث تضعیف نماینده ایران شدید؟؟؟ امیدوارم تیم محبوبم با تلاش بازیکنان و کادرفنی و دعای خیر هواداران از این مرحله به سلامت عبور کند.
اما مسئولان نظام وظیفه یادشان باشد که این مسائل و برخوردهای شما در ذهن مردم ایران و هواداران خواهد ماند و هر آسیبی به نماینده ایران برسد شما هم مقصرید و باید پاسخگو باشید.
مسعود بختیاری :
۱۴ شهریور ۹۶
مطلب عالی بود
چرا بازخوردش کم بود 
کاش هواداران همت کنند منتشر کنند تا مسئولین غرق خواب ، تلنگری بخورند 
شاید بیدار شدند
علیرضا هادیان :
۱۲ شهریور ۹۶
اضافه کنیم ؟ 
۱- ورود غیرقانونی و ثبت غیرقانونی تر قرارداد کرانچار ، اولی بخاطر بدهی مالیاتی که پس از درگیری با کی روش توسط آن فراریش دادند و دومی بواسطه وجود پرونده باز با حکم محکومیت قطعی بر علیه سپاهان اصفهان در فیفا که هنوز هم معلوم نشد رقم بدهی پرداخت شد یا نه! 
۲- ثبت موقت و یک شبه قراردادهای بازیکنان و سرمربی نفت تهران برای برگزاری بازی سوپرجام! 
۳- تخلف آشکار سازمان لیگ در تعیین بازه غیرقانونی و مغایر آیین نامه نقل و انتقالات بمدت ۸۴ روز (۱۲ هفته) درصورتی که باید پیش از شروع مسابقات فصل هفدهم لیگ برتر پنجره نقل و انتقالات بسته می شد. جالب اینکه پنجره نقل و انتقالات در اروپا بسته شد ، مال ما هنوز بسته نشده است! 
۴- فسخ غیرقانونی قرارداد کنعانی زادگان با پرسپولیس از توسط سازمان لیگ به نفع استقلال تهران که خوشبختانه کلاه گشادی بر سر تیمشان رفت! 
و ... 
چرا؟  چون اینجا پرسپولیس است با بیش از ۴۰ میلیون هوادار که به احدی باج نمی دهیم. و البته خدایمان آنقدر بزرگ و صمیمی است که هوایمان را از آن دور دستها هم دارد. 
سپاهان را از لپ لپ در آورند و قهرمان کردند در حالی که تبریز آماده جشن قهرمانی بود ، سال بعد بین فرکی و نوید کیا اختلاف افتاد تا قیصریه یکبار دیگر به آتش کشیده شود و سپاهان هنوز هم کمر راست نکرده و جالب که این فصل هم باید تبعات خروج آن یکی نوید کیا را جمع کنند. 
استقلال و تراکتور در نقل و انتقالات منفجر شدند استقلالی که دو جام در لیگ ۱۵ از کف داد ، لیگ ۱۶ بزور داوری دوم شد ، از العین ۶ تا خورد ، الآن هم ته جدول با لیگ یکی ها همسایه شده. تراکتوری که یکباره از کورس قهرمانی با ژنرال آبی ها بازماند و الآن هم در جدول دست و پا می زند.  هر دو تیم هنوز هم قد راست نکرده اند. 
ذوب آهن با گلمحمدی به مشکل خورد ، جام حذفی را مقابل نفت بحران زده دایی داد ، در آسیا با فضاحت حذف شد. 
اینجا پرسپولیس است ، اینجا به کسی برای کمک و دلسوزی نیازی نداریم 
اینجا پرسپولیس است ، خدا برایمان کافیست ، بلکه از سرمان زیادتر هم هست. 
الاهلی را به امید همان خدا می زنیم ، احمد و امید هم به وقتش که خدا صلاح بداند در تیم خواهیم داشت. روسیاهی هم به زغال می ماند. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی