فوتبال مالکانه در آسیا؛ رقابت سرخ‌های تهران و تبریز

فوتبال مالکانه در آسیا؛ رقابت سرخ‌های تهران و تبریز

پرسپولیس و تراکتورسازی هر دو بازی مالکانه را در آسیا به نمایش گذاشته‌اند اما برداشت برانکو و ساغلام از اجرای این روش بازی کاملا متفاوت بوده است. یکی صدرنشین شده و دیگری در پایان دور رفت قعرنشین است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، نگاهی به عملکرد تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد پرسپولیس و تراکتورسازی سعی در اجرای بازی مالکانه و تحمیل تاکتیک خود به حریف را داشته‌اند و استقلال و ذوب‌آهن بیشتر روی بازی واکنش‌گرایانه حساب باز کرده و البته هر دو تیم هم تقریبا به آنچه می‌خواستند رسیده‌اند.

تراکتورسازی با ثبت ۱۴۴۱ پاس بهترین تیم ایرانی از این نظر است. تبریزی‌ها که قعرنشین گروه خود هستند در اجرای خواسته مربی‌شان نسبتا موفق بوده‌اند و شاید ناکامی‌شان را بتوان به حساب عدم موفقیت در گلزنی گذاشت. حدود ۸۱ درصد پاس‌های بازیکنان تبریزی هم به مقصد رسیده که از این نظر هم فقط استقلال شرایط بهتری نسبت به تراکتورسازی دارد. بعد از سرخ‌های تبریز سرخپوشان تهرانی قرار دارند که ۱۰ پاس کمتر از تبریزی‌ها ثبت کرده‌اند. البته دقت پاس شاگردان برانکو هم کمی پایین‌تر از تراکتوری‌ها بوده است. ۸۰ درصد پاس‌های پرسپولیسی‌ها به مقصد رسیده است. اما در بخش مالکیت توپ قرمزهای تهران شرایط بهتری به نسبت تبریزی‌ها دارند. پرسپولیس به طور میانگین در هر بازی ۵۶ درصد مالکیت را به عهده داشته است و این عدد برای تراکتورسازی ۵۴ درصد است.

بعد از دو تیم سرخپوش استقلال قرار دارد که بهترین تیم ایرانی از نظر دقت پاس‌های ارسالی است. استقلالی‌ها ۱۳۳۱ پاس به یکدیگر داده‌اند که حدود ۸۴ درصد این پاس‌ها سالم بوده است. از نظر مالکیت هم استقلال شفر با تقدیم خودخواسته توپ به حریف _حداقل در دو بازی پایانی_ موفق شده به خواسته‌اش برسد. میانگین مالکیت آبی‌ها در آسیا ۴۹ درصد است. فقط ذوب‌آهن در این نگاه پایین‌تر از استقلال قرار دارد که ۴۳ درصد مالکیت بازی‌ها را در اختیار داشته است. ذوب‌آهن با ثبت ۱۱۲۹ پاس و با دقت ۷۶ درصد پایین‌ترین جایگاه را بین تیم‌های ایرانی از این نظر دارد. باید دید ایرانی‌ها برای دور برگشت و خیز برای صعود به مرحله بعد چه برنامه‌ای را انتخاب خواهند کرد.

لیگ قهرمانان آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی