قرار گرفتن در جمع 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس/ مهدی طارمی در آستانه شکستن رکورد کریمی

قرار گرفتن در جمع 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس/ مهدی طارمی در آستانه شکستن رکورد کریمی

مهدی طارمی با گلی که مقابل سپاهان به ثمر رساند تعداد گل هایش را در پرسپولیس به عدد 37 رساند و در صورت گلزنی مقابل الهلال به رکورد علی کریمی خواهد رسید و در جمع 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

 

 به گزارش اختصاصی  پیروزی دیلی، طارمی که سومین سال حضور خود در پرسپولیس را تجربه می ‌کند طی 3 فصل اخیر موفق به زدن 37 گل در مسابقات مختف برای این تیم شده است. طارمی در سال اول حضورش در پرسپولیس 7 گل زد. او در فصل گذشته با به ثمر رساندن 16 گل، به عنوان آقای گل مسابقات دست یافت. ضمن اینکه این مهاجم گلزن، 2 گل در جام حذفی و یک گل در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و در فصل جدید مسابقات لیگ برتر با 11 گل زده، تا پایان هفته بیست و دوم، بهترین گلزن سرخپوشان بوده است. طارمی در مجموع در 73 بازی که برای پرسپولیس به میدان رفته 37 گل به ثمر رسانده و یک آمار فوق العاده را از خود به جای گذاشته است.

لیگ چهاردهم؛ 7 گل

طارمی اولین گل خود را با پیراهن پرسپولیس در هفته دوم مسابقات لیگ چهاردهم و در اولین حضورش در ترکیب سرخپوشان مقابل ذوب آهن به ثمر رساند. او 6 بار دیگر در این فصل برای سرخپوشان گلزنی کرد و دروازه تیم های صبا، گسترش فولاد، راه آهن، استقلال خوزستان، سایپا و پیکان  را باز کرد.

لیگ پانزدهم؛16 گل

طارمی در  لیگ پانزدهم در 25 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و در  مجموع 2168 دقیقه ای که در بازیها حضور داشت موفق به زدن 16 گل شد. طارمی گلزنی را از هفته دوم و بازی مقابل استقلال خوزستان آغاز کرد و در نیم فصل اول 6 بار دیگر برای سرخپوشان در بازی مقابل سپاهان، سایپا، صبا و استقلال اهواز و همچنین دو بار مقابل تیم های فولاد و راه آهن گلزنی کرد.طارمی در دور برگشت نیز به روند گلزنی هاش ادامه داد و در بازی هفته شانزدهم مقابل پدیده گلزنی کرد. او در بازی برگشت نیز دروازه استقلال خوزستان و فولاد را باز کرد و دو گل مقابل سیاه جامگان و دو گل نیز مقابل استقلال به ثمر رساند و در پایان فصل با 16 گل زده آقای گل مسابقات شد.

گلزنی مقابل ملوان و پیکان در جام حذفی

مهدی طارمی در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در فصل 94-95 و دیدار پرسپولیس و پیکان در یک شانزدهم این مسابقات با گلزنی خود موجب صعود پرسپولیس به مرحله یک هشتم بازیها شد. طارمی در این مرحله و دیدار مقابل ملوان هم تک گل پرسپولیس را در وقتهای اضافه به ثمر رساند و زمینه صعود پرسپولیس را به مرحله یک چهارم نهایی بازیها فراهم کرد.

درخش در لیگ قهرمانان آسیا

طارمی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2015 ستاره پرسپولیس بود. او در بازی مقابل النصر با یک پاس پشت پای تماشایی هادی نوروزی را در فرصت گلزنی قرار داد و این بازیکن با یک ضربه زیبا دروازه لخویا را برای بار دوم باز کرد. طارمی در حضور بیش از 100 هزار تماشاگر حاضر در استادیوم آزادی از روی نقطه پنالتی با یک ضربه چیپ مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرد.

لیگ شانزدهم؛11 گل در 22 بازی

طارمی در لیگ شانزدهم هم امید خط حمله تیم برانکو بوده و طی 22 بازی گذشته 11 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. طارمی در اولین حضور 90 دقیقه ای خود در این فصل مقابل صبا گلزنی را آغاز کرد و تا پایان نیم فصل نخست دو بار مقابل سپاهان و یکبار مقابل تیم های نفت، نفت آبادان، پدیده  و سیاه جامگان گلزنی کرد. طارمی نیم فصل دوم را هم با گلزنی آغاز کرد و در بازی مقابل سایپا تک گل 3 امتیازی سرخپوشان را به ثمر رساند.  این مهاجم، گلزنی هایش را در بازی مقابل فولاد، گسترش فولاد، تراکتور ادامه داد و در بازی اخیر مقابل سپاهان نیز گلزنی کرد و با گرفتن دو پنالتی و زدن یک گل نقش بسزایی در پیروزی سرخپوشان در این بازی داشت.    

 دهمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس

 مهددی طارمی که چندی پیش با شکستن رکورد جواد کاظمیان و عبور از مرز 30 گل، توانسته بود به عنوان برترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد، حال این این شانس را دارد که بتواند با ادامه روند گلزنی هایش جز 10 گلزن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس شود. در حال حاضر علی کریمی با به ثمر رساندن 38 گل در 137 بازی، دهمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس است. کریمی 28 گل در لیگ و  10 گل در مسابقات باشگاهی آسیا به ثمر رسانده است.

 کریمی تا کسب عنوان دهمین گلزن تاریخ پرسپولیس تنها یک گام فاصله دارد و  اگر طارمی بتواند در مسابقات پیش رو 7 گل دیگر به ثمر برساند، خواهد توانست به رکورد علی دایی که با 43 گل زده پنجمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس برسد و حتی جز 5 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس باشد.

 

شیوا دورانگر

10 گلزن برتر پرسپولیس

طارمی

کریمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی