قنبری: رویم نمی‌شد از مردم برای زلزله‌زدگان کمک بخواهم

قنبری: رویم نمی‌شد از مردم برای زلزله‌زدگان کمک بخواهم

یکی از قهرمانانی که از ساعات ابتدایی زلزله استان کرمانشاه مانند علی دایی و کیانوش رستمی شماره حساب شخصی خودش را برای دریافت کمک‌های مردمی و رساندن آن به دست مردم اعلام کرد، فریدون قنبری بود.

به گزارش پیروزی‌دیلی، پاییز 94 بود که قهرمان کرمانشاهی سال‌های نه چندان دور تیم ملی کشتی آزاد که با وجود شایستگی فراوان، به دلائل مختلف هیچگاه به حقش نرسید با یک اتفاق شوکه کننده بار دیگر خبرساز شد. خبر آمد که خودروی فریدون قنبری در صحنه کرمانشاه مورد اصابت گلوله‌های فراوان قرار گرفته که 9 گلوله نیز با بدن او برخورد کرده است.

در روزهای ابتدایی وضعیت او وخیم اعلام شد، اما فریدون زنده ماند و حالا در زلزله کرمانشاه، با وجود مشکلات جسمی و از دست دادن بخشی از توان و کارایی دستانش، علاوه بر اینکه به شخصه برای جمع‌آوری کمک‌ها وارد کارزار شد، حتی چند روزی هم در روستاهای سرپل‌ذهاب حضور یافت و شبانه‌روزی به مردم کمک کرد. «به امام حسین»، ورد زبانش هست، می‌گفت دوست نداشتم کسی بفهمد، اما وقتی می‌خواهی از مردم برای زلزله‌زدگان کمک جمع کنی باید اعلام کنی.

گرچه علاقه‌ای به رسانه‌ای‌ شدن این ماجرا نداشت، اما صرفا برای اینکه به مردمی که برای رساندن کمک‌های‌شان به قهرمان اعتماد کرده بودند، گزارش کار دهد، حاضر شد دراین‌باره پاسخگوی سوالات ما باشد.

گفت‌وگوی خبرنگار روزنامه پیروزی با قهرمانی که در مسابقات مختلف بزرگان وزنش را با اقتدار شکست داد اما خودش مدال جهانی نگرفت را در زیر می‌خوانید:


- چه شد که شما هم تصمیم گرفتید شماره شخصی خودتان را برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام کنید؟

من کارمند شهرداری منطقه 7 تهران هستم، بعد از زلزله مدیران این بخش که همیشه به من لطف داشتند خواستند که این کار را انجام بدهم و خودم کمک‌های مردم را به کرمانشاه ببرم. نزدیک به 100 میلیون تومان هم کمک شد و بعد هم که من شماره حساب دادم 20 میلیون تومان مردم محبت کردند و به حسابم ریختند که با آن کیسه خواب، پتو، چادر و مواد غذایی خریدم و همه این وسایل را با سه تا خاور و 3 تا ماشین سنگین 10 تُنی به کرمانشاه بردم.


- کار شما خیلی هم رسانه‌ای نشد.

وظیفه‌ام بود. مردم استان و کشورم بودند. هر وقت خبری از آن منطقه می‌شنیدم بغض می‌کردم. اول نمی‌خواستم چنین کاری انجام دهم، رویم نمی‌شد، گفتم شاید مردم فکر بدی بکنند، اما دوستانم گفتند که باید یک کاری انجام بدهی، خیلی‌ها تو را می‌شناسند و اعتماد می‌کنند. دست همه مردم را می‌بوسم، آنها خیلی به من محبت کردند. 


- اینکه خودتان چند روز در مناطق زلزله‌زده بودید، برای مردمی که به قهرمانان اعتماد کرده‌اند ارزشمند است.

گفتم حتما باید خودم همه این اجناس را به دست مردم برسانم. شبانه هم با چند تن از دوستانم رفتم. مهران فاطمی یکی از کشتی‌گیران کرمانشاه است و چند تن از دوستان کرمانشاهی و تهرانی‌ام رفتیم. اتفاقا گفتیم بیشتر کمک‌ها به دست مردم شهرستان سرپل‌ذهاب رسیده و ما سعی کردیم اجناس را در اختیار سه – چهار روستایی که نزدیک مرز عراق و بالای کوه بودند و کمتر کمک‌ها را دریافت کرده بودند برسانیم. 


- زمانی که داشتید کمک می‌کردید شنیدیم که دست‌تان هم اذیت شد.

چیزی نشد، کاری نکردم. خب آن زمان که مورد تیراندازی قرار گرفتم دو تیر به دست راستم و دو تیر هم به دست چپم خورد که هنوز حس چند انگشتم برنگشته، اما مشکلی نیست.

- قبلا داشتید MMA کار می‌کردید که آن اتفاق پیش آمد. دیگر نمی‌توانید فایتر بشوید؟

اتفاقا هنوز هم تمرین می‌کنم، چند وقت دیگر باید ببینم وضعیت بدنی‌ام چه می‌شود.


- خوئل رومروی کوبایی هم چند سال است فایتر شده، هروقت او را می‌بینیم یاد شما می‌افتیم.

اتفاقا من قبل از رومرو تمرین می‌کردم. 6-7 سال پیش بود، می‌خواستم در این مسابقات شرکت کنم و چند سالی هم بوکس کار کردم که یادم هست یک روزنامه هم تیتر قشنگی زد و گفت که قنبری و رومرو این‌بار در ورزشی غیر از کشتی رودرروی هم قرار می‌گیرند، اما خب آن اتفاق و تیراندازی پیش آمد و عقب افتادم. 


گفت‌وگو از مرضیه دارابی-خبرنگار پیروزی

زلزله کرمانشاه

کشتی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی