قهرمان فصل قبل ایران فصل جدید را با صدرنشینی آغاز کرد

قهرمان فصل قبل ایران فصل جدید را با صدرنشینی آغاز کرد

مسابقه پرسپولیس و فولاد با بازی منطقی و روان شاگردان برانکو در کنار گزارش روی اعصاب عادل فردوسی پور و مجریگری بر روی اعصاب تر جواد خیابانی و اشتباهات مهلک داوری برعلیه پرسپولیس دو بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.
پرسپولیس تهران قهرمان فصل پیش لیگ برتر با ۱۱ بازیکن در زمین مقابل فولاد صف آرایی کرد اما در ادامه با اخراج عجیب و اشتباه علی علیپور توسط داور مجبور به ۱۰ نفره ادامه دادن بازی شد. کمک داور مسابقه در حالی داور را ترغیب به نشان دادن کارت زرد دوم به علیپور کرد که بهیچوجه تسلطی بر محل فرود پای چپ مهاجم پرسپولیس نداشت! گزارش این مسابقه با عادل فردوسی پور بود که مطابق معمول از کارشناسی بازی گرفته تا کارشناسی سکوها و داوری و موارد مشکوک خارج از استادیوم را در تخصص خود می دید! و از زمان به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس تا پایان ۹۳ دقیقه زمان بازی ، بیشتر گزارش خود را معطوف ایجاد ابهام در آن صحنه کرد. وظیفه اجرای برنامه در استودیو پخش شبکه ۳ سیما نیز با جواد خیابانی بود که با هر سخن طاهری و سید جلال و یادآوری سامانه ۳۰۹۰ ، یادی از استقلال تهران و مشکلات مالی این تیم و قابلیت ارسال عدد ۴ ( نماد جعلی آبی ها ) توسط استقلالی ها می کرد و در یک قسمت از برنامه برای مدت زمان زیادی به کل فراموش کرد که محسن خلیلی هم در استودیو بعنوان مفسر و میهمان برنامه حضور دارد اگرچه اشتباهات تیم داوری که مهمترین آنها در ادامه آمده است کمتر اجازه فیض بردن از سخنان گهربار این زوج حمله استثنایی مقابل پرسپولیس را به تماشاگر تلویزیونی داد. 
- در صحنه گل اول پرسپولیس داور اگر قرار بود بازی را پیش از ورود توپ به درون دروازه فولاد به بهانه آفساید طارمی متوقف کند، باید خطای زدن بدون توپ مهدی طارمی توسط بازیکن فولاد را می گرفت و نقطه پنالتی را نشان می داد که هیچکدام از این دو اتفاقات نیفتاد تا گل اول پرسپولیس به ثمر برسد. 
- در صحنه اخراج علیپور ، پای علیپور از روی پای بازیکن فولاد عبور کرد و بطور واضح علیپور روی نوک پنجه پای چپ خود به فاصله کمی از پای بازیکن فولاد روی زمین فرود آمد و کف و پاشنه پایش هم که بموازات ساق پای آن بازیکن و روی هوا بود ، بهیچوجه با پای بازیکن فولاد برخورد نکرد و نمی توانست هم برخورد کند. زاویه پا و بدن علیپور در تصاویر کاملا به سمت دوربین است و پایش بموازات ساق بازیکن فرود می آید و اخراج او صحیح نبود. 
- داور علاوه بر ندیدن خطای هند بازیکن فولاد که دستش از بدن جدا شده بود و پنالتی اعلام نکرد ، پنالتی محرز دیگری را نیز بابت هل دادن علیپور توسط مدافع فولاد در محوطه جریمه به اشتباه پنالتی نگرفت. توپ اگرچه در اختیار علیپور نبود ولی بازیکن حریف با باز کردن دست خود و شارژ کردن علیپور ، باعث سرنگونی وی در محوطه جریمه فولاد شد که کاملا با تنه زدن بر سر تصاحب توپ متفاوت و خطا بود و در این صحنه داور علاوه بر اعلام پنالتی به سود پرسپولیس باید مدافع فولاد را حداقل یک کارت زرد جریمه می کرد. 
- در صحنه درگیری طارمی و مدافع فولاد همانطور که فردوسی پور هم گفت ، مهدی طارمی فقط با غضب و بدون عکس العمل خشن و درگیری فیزیکی یا فحاشی از زمین بلند شد و مقابل وی قرار گرفت که بازیکن فولاد او را هل داد و کارت زرد داور به بازیکن فولاد کافی بود. 
- به زعم ما تمارض هر دو بازیکن درست تشخیص داده شد و کارت زردشان درست بود 
در مجموع تیم داوری با نگرفتن دو پنالتی به سود پرسپولیس که البته شانس آوردند توپ در صحنه اولی به گل اول پرسپولیس ختم شد، اخراج بی مورد علیپور و کارت ندادن به بازیکن حریف در صحنه ای که علیپور را با هل دادن به زمین زد و چند سوت اشتباه ، کارنامه ضعیفی از خود بجای گذاشت تا قهرمان ایران در کنار شادی صدرنشینی تا آغاز روز دوم ، همانند دو فصل گذشته بشدت نگران زیان ناشی از اشتباهات احتمالی داوری که بازی پرسپولیس جزئی از آن است! در ادامه فصل شود. 

قهرمانی پرسپولیس

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی