قهرمان ووشو: خودم حضور مربیان رزمی در NBA را دیده ام

قهرمان ووشو: خودم حضور مربیان رزمی در NBA را دیده ام

فرشاد عربی پای سوالات خبرنگار پیروزی نشسته است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، فرشاد عربی شاخص ترین نامی است که در بخش تالوی ووشو در ایران مطرح است. او که از 11 سالگی در ورزش بوده، در طول نزدیک به 13 سال حضور در تیم ملی بیشترین مدال را در این رشته کسب کرده و از 6 بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان، مدال های رنگارنگی را به دست آورده است.

او در مسابقات جهانی 2017 که تیم ملی ساندای ایران برای اولین بار در حضور چینی ها قهرمان جهان شد، در رشته تالو مدال طلای مسابقات کازان را از آن خود کرد،اکنون هم با تیم پارس جنوبی خود را مهیای تکرار عنوان قهرمانی در لیگ ووشو می کند تا سالِ موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته باشد.

گفت وگوی خبرنگار روزنامه پیروزی با فرشاد عربی قهرمان جهان و آسیا را در زیر می خوانید:

- چندی پیش از سوی رییس فدراسیون ووشو اعلام شد که شما گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی تالو هستید.

برنامه فدراسیون این است که تا آخر اسفند به دنبال سرمربی چینی باشد و در حال حاضر رایزنی های لازم را انجام می‌دهد.

-ظاهرا چینی ها همکاری نمی کنند.

با توجه به اینکه ساندای ایران قهرمان جهان شد، انجمن ووشوی چین خیلی با ما همکاری نمی کند و با وجودی که مدت هاست از آنها خواسته ایم مربی معرفی کنند، از این کار خودداری کرده اند.

-یعنی اگر مربی چینی نیاید شما هدایت تیم ملی را برعهده می گیرید؟

این اتفاق رسمی نشده، فعلا یک صحبتی مطرح شده و چیزی قطعی نیست. باید دید مربی چینی می آید یا نه، چون ایران به دنبال مربی طراز اول است.

-اگر مربی چینی نیاید،یعنی را ووشو را کنار می گذارید، یا به عنوان مربی-ورزشکار به کار ادامه خواهید داد؟

با توجه به اینکه 2 بار زانویم را جراحی کرده ام و به خاطر یکسری مسایل کاملا شخصی، شاید امسال اصلا نخواهم به عنوان ورزشکار کار کنم.

-این به معنای خداحافظی با دنیای قهرمانی است؟

امسال که تصمیمم این است استراحت کنم، اما در آینده نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.

مدال آورترین های ایرانی هستم

در تمامی رویدادها موفق بوده ام، البته نسبی عرض می کنم چون این رشته برای چینی هاست و آنها در تالو خیلی قوی هستند، ضمن اینکه داوری تالو یک مقدار سلیقه ای هم هست. اما با این وجود من بیشترین مدال را به عنوان یک ایرانی به دست آورده ام، 2 بار قهرمان جهان شده ام و چند نقره و برنز جهانی دارم، همراه با 3 عنوان قهرمانی آسیا، المپیک هنرهای رزمی و 2 وردگیم که همان المپیک غیرالمپیکی هاست.

امان از این پا

فکر می کنم تا اینجای کار عملکرد خوبی داشته ام و حسرت نمی خورم 2 بار هم با آسیب دیدگی جدی مواجه شدم و مجبور به جراحی شدم. یک بار 5 سال پیش که اولین جراحی ام را پشت سر گذاشتم و دفعه دوم هم 2 سال پیش که با پارگی مینیسک خارجی و رباط داخلی مواجه شده بودم. ادامه دادن با این پا کار سختی است.

-در بخش نمایشی ووشو فکر نمی کردم ورزشکار تا این حد در معرض آسیب دیدگی جدی باشد.

ما پرش زیاد داریم و در فرودها آسیب دیدگی به وجود می آید.

اوجاقی به تیم ملی فوتبال کمک می کند

همان چیزی که در خبرها اعلام شد، بهترین دلیل برای این انتخاب اوجاقی بود. افزایش روحیه جنگندگی و اعتماد به نفس چیزی است که در تمرینات رزمی هدف اصلی است. اوجاقی چه در دوره قهرمانی اش و چه مربیگری، نتایج فوق العاده‌ای را در تیم ملی به دست آورده و به خوبی این حس را می تواند به ملی پوشان منتقل کند. من فکر می کنم او به عنوان دستیار کارلوس کیروش هم خواهد توانست بر روحیه بازیکنان فوتبال و میزان آمادگی جسمانی شان تاثیرگذار باشد. کیروش چند سال است که در ایران حضور دارد و این تصمیم بجا و درستی بود که گرفت. به این شکل تمرینات تیم ملی هم از حالت یکنواختی خارج می شود و این کمک روحی تاثیر زیادی روی ملی پوشان خواهد داشت. شاید این اتفاق در ایران برای اولین بار رخ داده باشد اما می دانم که در NBA سال هاست که انجام می شود. با بازیکنان بسکتبال شاغل در این لیگ حرفه ای، مربیان بوکس کار می کنند و من خودم از نزدیک کارشان را دیده ام،به خاطر همین است که بازیکنان در NBA اینقدر جنگنده هستند.


گفت‌وگو از مرضیه دارابی-خبرنگار پیروزی

ووشو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی