ماهینی: می خواهیم رکورد لیگ را جا به جا کنیم/دایی حتی دوست ندارد به دخترش ببازد

ماهینی: می خواهیم رکورد لیگ را جا به جا کنیم/دایی حتی دوست ندارد به دخترش ببازد

حسین ماهینی معتقد است اگر پرسپولیس الریان را شکست بدهد نتیجه فوق العاده ای رقم زده اما کسب تساوی در دوحه هم می تواند نتیجه مناسبی باشد.

به گزارش پیروزی دیلی، بی شک حسین ماهینی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در این فصل بوده. مدافع 30 ساله ای که با نظر برانکو در چند پست حساس به میدان رفته و گلیم پرسپولیس را از آب بیرون کشیده. ماهینی در آستانه بازی مقابل الریان درباره این دیدار صحبت می کند و البته شانس قهرمانی پرسپولیس.

-الریان تیم خوبی دارد، 9 خارجی دارد که 5 تایشان پاسپورت قطری دارند. این تیم را می‌شناسی؟

من آن سالی که ذوب‌آهن بودم مقابل الریان بازی کردم، هم در قطر هم در اصفهان. فکر می‌کنم یک مدت رفتند لیگ دو. بعد رفتند بازیکن خریدند و برگشتند و اینکه امسال تیم‌شان خیلی خوب است. بازیکنان خیلی خوبی دارند. هم ملی‌پوش زیاد دارند هم بازیکنانی که تبعه قطر شده‌اند و اینکه من خلاصه بازی‌شان مقابل الهلال را دیدم. آنها دقیقه 90 گل خوردند و موقعیت‌های زیادی داشتند. مطمئنا بازی سختی داریم. ما می‌رویم برای امتیاز، حالا برد که خیلی خوب است ولی مساوی هم می‌تواند نتیجه خوبی باشد.

- به این فکر می‌کردید که اگر در پایان دور رفت 7 امتیازی شوید 70 درصد راه صعود را طی کرده‌اید؟ چون با 10 یا 11 امتیاز می‌شود صعود کرد.

سخت است ولی 7 امتیاز در آسیا می‌تواند خیلی کمک‌مان کند. ما در فروردین و اواسط اردیبهشت بازی‌هایمان همه 4 روز یا 5 روز یک بار است و خستگی می‌تواند کارآیی بچه‌ها را پایین بیاورد. ان‌شاء‌ا... الریان را  که ببریم گام بلندی برای صعود برداشته‌ایم.

- در بازی با استقلال خوزستان هم تیم در نیمه دوم افتاده بود.

مشخص است، ما سفر خارجی هم داشته‌ایم و فواصل بازی‌هایمان چهار روز و پنج روز بوده است. مطمئنا ماشین نیستیم. ما انسان هستیم و خستگی باعث می‌شود عملکردمان پایین بیاید ولی مهم سه امتیاز بود که با تجربه و زحمت بچه‌ها به دست آمد.

- بر اساس اعداد و ارقام هم بعد از برد اخیر شانس‌تان برای قهرمانی خیلی زیاد شد. اتفاقی که کم سابقه است. اول فصل فکر می‌کردی امسال چنین نتیجه‌ای رقم بخورد؟

ما اول فصل با برانکو و بین خودمان که صحبت می‌کردیم هدف اول‌مان قهرمانی در ایران بود. فکر می‌کنم استارت پرسپولیس از پارسال زده شد و اینکه بچه‌ها توقعات را از خودشان بالا بردند و نشان دادند تیم خیلی خوبی هستند. حتی پارسال هم می‌توانستند قهرمان شوند ولی به خاطر تفاضل گل قهرمان نشدند در صورتی که حق‌شان قهرمانی بود. امسال هم ادامه راه را رفتیم، با تفکرات آقای برانکو تیم هم تقویت شد و اینکه خدا را شکر نتایجی گرفتیم که جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذاشت.

-اما عده ای معتقدند اشتباه های  داوری به سود پرسپولیس است.

حالا واقعا من شنیده‌ام یکسری‌ها می‌گویند با داوری می‌برد اما چنین چیزی نیست. خیلی از رفقای من استقلالی هستند و در کوچه، خیابان و بازار هم مردم را می‌بینم که می‌گویند استقلالی هستند ولی خودشان هم می‌گویند امسال پرسپولیس واقعا لیاقت قهرمانی را دارد و ما جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نگذاشتیم. اگر بخواهید آمار را هم نگاه کنید در همه چیز بالا هستیم. برد، باخت، گل خورده و تنها در گل زده دوم هستیم. در واقع طوری کار کرده‌ایم که همه مطمئند و اگر غیر از پرسپولیس امسال کسی قهرمان شود باید به آن شک کرد.

-یکی از مواردی که مطرح شد بحث تبانی با نفت تهران بود و آن اخراج زودهنگام دروازه‌بان‌شان.

من خودم با علی دایی 2 سال کار کردم و افتخار شاگردی‌اش را داشتم. ما تنیس فوتبال هم که بازی می‌کردیم، علی آقا هر طوری بود، با ناداوری خودش (یعنی توپ را می‌زدیم توی زمین می‌گفت اوت) یعنی هر طوری که باشد دوست دارد ببرد. علی دایی بخواهد با برادرش، بهترین رفیقش و حتی دخترش هم بازی کند دوست دارد برنده باشد و همیشه این بوده. صحنه‌ای که دقیقه 5 اتفاق افتاد اخراج صد در صد بود و همه دیدند.

- در واقع تعداد بازی‌هایی که داوری به ضرر پرسپولیس بوده بیشتر از بازی‌هایی بوده که به نفع‌تان سوت زده‌اند.

بله دقیقا یک آمار هم در این خصوص درآوردند که ما خیلی ضرر کردیم. همین بازی استقلال خوزستان یک اخراج صد در صد بازیکن حریف و گل سالم. همه بر این واقفند که واقعا پرسپولیس امسال لیاقت قهرمانی را دارد بدون هیچ شک و شبهه‌ای.

- یکی دو روز قبل عکس بازیکنان‌تان در حال تمرین جشن قهرمانی منتشر شد. فکر می‌کنی چقدر به قهرمانی نزدیک هستید؟

ما تنیس فوتبال گذاشته بودیم. من، مهدی، بیرانوند و کمال بودیم. آن طرف محسن، سیدجلال، امیری و ایگور. شرط بسته بودیم و ما بازی را بردیم. کری هم شده بود. در واقع قهرمانی آن بازی بود نه قهرمانی اصلی ولی ما امسال می‌خواهیم طوری قهرمان شویم که رکورد لیگ را جابه‌جا کنیم.

- اینکه می‌گویند پرسپولیس 9 سال قهرمان نشده امسال چقدر اذیت‌تان کرد؟

همیشه این فشارها بوده در استقلال و پرسپولیس. پرسپولیس یک بار در زمان علی آقا و پارسال داشتیم قهرمان می‌شدیم که نشد ولی امسال خدا را شکر طوری کار کردیم که می‌توانیم قهرمان شویم و خیلی به آن نزدیک هستیم. این 6 بازی هم یکسری‌ها درباره غرور حرف می‌زنند و اینکه ما خودمان را قهرمان می‌دانیم ولی به قول آقای برانکو تا روی کاغذ یا روی ریاضی مشخص نشود صد در صد قهرمانیم پا پس نمی‌گذاریم و دنبال این هستیم که رکورد 59 امتیازی سپاهان در لیگ 16 تیمی را بزنیم و ان‌شاءا... می‌زنیم.

-اگر از 6 بازی 9 امتیاز بگیرید قاطعانه‌ترین قهرمانی لیگ برتر را به لحاظ میانگین امتیاز به دست می‌آورید. فکر می‌کنی از 6 بازی چند امتیاز بگیرید؟

سه تا داخل داریم سه تا بیرون. اگر همین روند را بخواهیم ادامه بدهیم می‌شود اما سخت است. البته ما پا پس نمی‌گذاریم. ما غیر از قهرمانی می‌خواهیم رکورد لیگ را جابه‌جا کنیم. حالا نمی‌دانم چند امتیاز دیگر می‌گیریم.

- اگر از سه بازی بعدی 9 امتیاز بگیرید کار تمام است.

خب بستگی به بازی بقیه مدعیان هم دارد. آنها هم باید همه بازی‌هایشان را ببرند.

رکورد لیگ

قهرمانی

ماهینی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی