تمکین از پرسپولیس یا بی اعتنایی به هواداران / مبنای اعتراض طارمی به حکم در CAS چیست؟

تمکین از پرسپولیس یا بی اعتنایی به هواداران / مبنای اعتراض طارمی به حکم در CAS چیست؟


محکومیت مهدی طارمی در پرونده ریزه اسپور دو بخش محرومیت ۴ ماهه از حضور در مسابقات رسمی باشگاهی و ملی و پرداخت جریمه نقدی را شامل شده که هریک بصورت مجزا یا تؤاما قابل اعتراض در دادگاه عالی ورزش جهت نقض یا تعدیل کل یا بخشی از رأی می باشد!
انتشار اعلام وصول اعتراض مهدی طارمی به حکم محکومیت صادره فیفا در پرونده ریزه اسپور توسط CAS رسانه ها و جامعه ورزش کشور بالاخص هواداران پرسپولیس را به این مسیر کشاند که آقای گل به صرف دلایل شخصی و کم ارزش تری چون حضور در جام جهانی! ، دلیل مهم تر و گرانبهاتری چون لزوم احقاق حق خود و پرسپولیس و هواداران میلیونی این تیم مردمی و اعاده حیثیت ایران و ایرانی و بازگشت آرامش به هواداران سرخ را بدست غفلت و فراموشی نسپرده و با استفاده از آخرین کورسوی امیدی به نام CAS قصد زانو زدن در برابر باشگاه ترکیه ای را ندارد. اما اینکه واقعیت پنهان و پشت پرده این اعتراض به رأی صادره فیفا نیز با این ظاهر زیبا و فریبنده چه میزان تطابق دارد ، به نیت طارمی و مشاوران وی و خواسته اعلامی در برگه تجدیدنظرخواهی و البته تحکم و اعتبار ادله ابرازی از سوی وکیل یا وکلای وی باز می گردد و خود مهدی طارمی است که مکلف است صادقانه آن را با هواداران فهیم پرسپولیس بازگو کند. 
بحث بر سر آنکه حضور در جام جهانی با تیم ملی که بنابر ادعای همیشگی حامیان سرمربی اش به فرد وابسته نیست و تا جام جهانی پیش رو دستخوش هزار و یک تغییر می شود مهمتر است یا جنگیدن و سر نهادن در راه اعاده حیثیت و حفظ آبروی خود بازیکن و اعتبار و ارزش پیراهن و خواسته هواداران باشگاهی که بازیکن را به خدمت گرفته و او را برای تیم ملی آماده کرده است ملی تر است ، در این مجال نمی گنجد. اما عنایت به این مطلب که حکم محکومیت صادره از دو بخش که قابلیت اعتراض به تفکیک یا تؤامان را در مرجع بالاتر فراهم می نماید تشکیل شده است ، می تواند دلیل نگرانی و قوت شائبه بوجود آمده نزد هواداران پرسپولیس مبنی بر اعتراض طارمی به یکی از دو بند حکم با فروگذاشتن بند دیگر و ارایه دادخواست تعدیل جریمه مالی ضمن پذیرش تقصیر و محرومیت ۴ ماهه را تنها بصرف امیال شخصی خود و تحت فشار برخی افراد و یک مشاوره غلط جدید و اینبار از سوی کسانی که شاید وی را تنها بعنوان ابزار پیشرفت و مطرح کردن خود می بینند یا از سوی دلسوزان ناآگاه ، توجیه کند. 
این شائبه در جمع بندی مصاحبه اخیر سرمربی تیم ملی که تلویحا تنها راه ممکن را پذیرش حکم صادره و گذراندن دوران محرومیت ۴ ماهه از سوی طارمی و کمک همگان به وی برای حفظ روحیه و توانایی فنی خود دانسته با دعوت عجیب کمیته اخلاق فدراسیون از این بازیکن و رسیدگی موازی این کمیته به پرونده جاری در مراجع بالاتر از ارکان قضایی فدراسیون به بهانه ارائه گزارش به سلطانی فر! که متأسفانه نه تنها می تواند در جهت اعمال فشار به این بازیکن برای انصراف از اعتراض به محرومیت ۴ ماهه در جهت تأمین نظر و خواسته کیروش تلقی شود بلکه می تواند حساسیت فیفا را در زمینه دخالت سیاست در ورزش برانگیزد بعلاوه جمع با ادعای عجیب رسانه های حامی کیروش مبتنی بر امکان از دست رفتن فرصت حضور در جام جهانی از سوی طارمی در صورت رد اعتراض به بند محرومیت در حکم و از طرفی ادعای عجیب تر اینان بر تلاش ریزه اسپور در جهت اعتراض به رأی صادره برای افزایش بهای حکم یا مدت زمان محرومیت یا هردو ، قوی تر نیز می گردد. حال آنکه در واهی بودن ادعای این برخی رسانه ها همین بس که اولا بر اساس شواهد و قواعد ، نتیجه اعتراضی که در این زمان به کی ای اس منعکس می گردد معمولا با پیگیری لازم و مداوم تا پیش از پایان بهمن ماه سال جاری مشخص می شود ثانیا تقویم فیفا و حتی پایان اردوی هفتم از پیش تعیین شده کیروش به تاریخ ۲۳ خرداد دال بر شروع جام جهانی روسیه در تیرماه ۹۷ دارد نه خردادماه! ثالثا جمع مدت زمان و روزهای سپری شده از ابلاغ حکم (شروع محرومیت) تا پیش از صدور دستور موقت و تعلیق حکم یا شروع رسیدگی ، در مدت زمان ۴ ماه دوره محرومیت محسوب و از آن کسر می گردد. رابعا بر اساس دانسته های ما هیچ مرجع قضایی چه در فیفا یا فدراسیون فوتبال نمی تواند بهای حکم یا مجازات تعیین شده در مرجع پایین تر را به میزان بالاتر افزایش داده و مورد حکم قرار دهد! به عبارتی چنانچه همین محرومیت عینا ابرام شود از ابلاغ حکم نهایی تا پیش از بازی نخست شاگردان کیروش در جام جهانی ، فرصت کافی باقیست تا طارمی مابقی دوران محرومیت خود را سپری کرده و با فراغ بال ، دل به بازیهای ملی رسمی که اولین آن در جام جهانی است بدهد. بنابراین درک موقعیت حساس کنونی باشگاه کارفرمای اصلی بازیکن و ضرر مادی و معنوی که می تواند از محرومیت طارمی به پرسپولیس در لیگ و آسیا برسد و نیز اعاده آبرویی که بر اثر یک تصمیم اشتباه از سوی این بازیکن بر زمین ریخته شده اهم و در اولویت است و مهدی طارمی می بایست آن را با وسواس خاصی مدنظر قرار داده و تمام تلاش و امکانات خود را حداقل برای اخذ دستور موقت تعلیق محرومیت و کمک به پرسپولیس در لیگ و آسیا بکار بگیرد.
به رغم علاقه و اعتقاد وافری که به بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال کشور داریم و با تقدیر از زحماتی که در پرسپولیس متحمل شده و البته دستمزد معنوی و مادی آن را نیز هم از هوادار و هم از باشگاه دریافت کرده است! نمی توان از این مسئله غافل شد که مهدی طارمی چندین بار براساس تمایلات شخصی و همینگونه مشاوره های غلط و مشابه برخی افراد دور و نزدیک خود همانند همین رفت و برگشت نافرجام ترکیه ، مرتکب خطا و جفا در حق پرسپولیس و هواداران بی شمارش شده و تا مرحله رهاکردن این تیم در کوران مشکلات و فشارها و نگرانی ها پیش رفته است و هربار نیز با بخشش و گذشت همین هواداران و صعه صدر برانکو و مدیریت باشگاه و میل خانواده پرسپولیس به حضور این بازیکن و در جهت تلاش جمعی برای دور کردن حاشیه ها از تیم پرسپولیس که بر هر اسمی و هر بازیکنی ارجحیت دارد ، به خانه خود در پرسپولیس باز گردانده شده است. 
لذا بصورت واضح و بی پرده و در کمال احترام در انتها باید بگوییم چنانچه مهدی طارمی تنها به بند جریمه نقدی حکم اعتراض کرده باشد بدین معناست که حرمت و اعتبار و موقعیت حساس پرسپولیس در لیگ و آسیا را بنابر نفع شخصی و منویات عده ای خاص و حضور بر سکوی پرتابی به نام جام جهانی نادیده گرفته و تبعا باید ضمن پاسخگویی به هواداران این باشگاه ، حتی پیش از انقضای مهلت اعتراض به رأی در پایان این هفته ، به یافتن درب خروجی باشگاه پرسپولیس مبادرت ورزد! قطعا پاسخ به این شائبه و نشان دادن تعصب به پیراهن پرسپولیس در این شرایط نه از طریق انتشار برگه منتشره وصول اعتراض به حکم در CAS بلکه فقط از طریق ارائه صادقانه مستندات توسط آقای گل پرسپولیس به باشگاه و هواداران دال بر اعتراض به محرومیت صادره از سوی فیفا ، قابل پذیرش است. با تذکر این موضوع سخن کوتاه کنیم که تا پایان بهمن ماه (زمان مورد انتظار برای ابلاغ رأی کی ای اس) پاسخ این شائبه از متن و انشاء حکم نهایی صادره نیز قابل استنباط و استنتاج خواهد بود! 

cas

محرومیت

محرومیت از نقل و انتقالات

صبا :
۲۰ مهر ۹۶
لعنت به بدخواهان ودشمنان پرسپولیس.نمی گذرم از قطره فطره اشکی که بابت این جفا و ضربه به پرسپولیس ریختم و اعصابی که داغون شده.کیروش ،پیشکسوتان و بازیکنان ملی پوش پرسپولیس الخصوص طارمی باید  بدونن علی رغم علاقه به ملی پوشان هیچ چیر مهمتر و بالاتر از پرسپولیس و برانکو برام نبست.هرکسی پشت به ما کرد خدا بهش پشت کنه و خواب جام جهانی رو ببینه پس مراقب نوع رفتارشون باشن دنیا رو یه پاشنه نمی چرخه و نوبت ماهم میشه فکر خبانت رو دور کنید اقایون فعلا خوشحال.وای به حالت طارمی اگه نمکدون پرسپولیس روباز بشکونی...
خدایا مراقب پرسپولبس من باش.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی