محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس قطعی نبوده و قابل نقض است / انسجام و حمایت هواداران برگ برنده پرسپولیس

محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس قطعی نبوده و قابل نقض است / انسجام و حمایت هواداران برگ برنده پرسپولیس

اگرچه اظهارنظر در رابطه با رأی ۱۶ صفحه ای صادره از فیفا بدون در اختیار داشتن تمام مفاد و منضمات آن سخت می نماید اما از دو برگ ابتدایی منتشره ، آنگونه به نظر می رسد که رأی مذکور از سوی مرجع صادر کننده اگرچه لازم الاجرا طلقی شده است لیکن قطعی نبوده و قابل طرح در مرجع رسیدگی بالاتر (دادگاه CAS ) به تبع آن جزئا یا کلا قابل نقض می باشد.
محرومیت باشگاه پرسپولیس ضمن رأی محرومیت طارمی خبر تلخی بود که انتشار آن بر عکس تصور بدخواهان در آستانه دیدار مهم پرسپولیس با الهلال عربستان نه تنها خللی به عزم و اراده ارتش سرخ آسیا برای محو کردن تیم عربستانی از صحنه رقابت های باشگاهی قاره کهن وارد نکرد بلکه هواداران و تیم محبوبشان را برای تحمیل شکستی ویران کننده بر پیکره الهلال دیگر تیم عربستانی ، منسجم تر کرده است. آنچه در دیگر باشگاه های بزرگ ایران در شرایط مشابه نمی توان سراغ گرفت. همین چند وقت پیش بود که تیم پنجم پایتخت با بهانه کردن محرومیت از نقل و انتقالات زمستانی ، شکست سنگین ۶ گله را از العین امارات متحمل شد و در ادامه روند رو به سقوط خویش و در پی از هم پاشیدگی و گسل بوجود آمده میان هواداران خودی ، به تدریج با کسب نتایج ضعیف و رکوردهای معکوس ، شعار حیاکن رهاکن روی سکوها براه افتاد و با منگنه شدن به انتهای جدول رده بندی لیگ هفدهم ، سرمربی ناکام آن که آمده بود تا پوست برانکو و شاگردانش را بکند! با سرافکندگی مجبور به ترک این باشگاه شد. 
آنچه از مدیران کارآمد پرسپولیس در این مقطع حساس انتظار می رود آن است که بدور از توجه به هجمه های عده ای فرصت طلب و بدخواه باشگاه مردمی پرسپولیس و رسانه های غیر همسو با هواداران میلیونی پرسپولیس ، با درایت تمام همان گونه که از ایشان مسبوق به سابقه است ، اوضاع را مدیریت کرده و با طرح موضوع در دادگاه عالی ورزش اعاده حق نمایند. 
به رغم عدم دسترسی به کل مفاد رأی صادره لیکن و با عنایت به شواهد موجود بنظر می رسد علاوه بر آنکه رأی صادره از فیفا با تجدید نظرخواهی در دادگاه عالی ورزش قابل نقض است ، بلکه با نشستن بر سر میز مذاکره با مسئولین ریزه اسپور و پرداخت مبلغی به مراتب کمتر از محکوم به یا توافق بر سر نحوه پرداخت و جلب رضایت شاکی خصوصی ، قابل رفع اثر نیز هست. در این میان می توان حتی از ابزار مؤثری چون علاقه قلبی دنیزلی به پرسپولیس و ارتباطات وی با مسئولان باشگاه ترکیه ای برای رسیدن به یک توافق مثبت و نهایی و نیز از اعتبار و ارتباطات سرمربی تیم ملی فوتبال هم در ریزه اسپور به شرط صحت ادعاهای دیگر رسانه ها و هم در خود فیفا بهره برد. لازم است کلیه ابزار و راهکارهای داخلی و خارجی را به کار گرفت تا حقی از پرسپولیس تضییع نشود.
اضافه کنم که از دو برگ اول رأی ، بنظر مسئولیت تضامنی باشگاه در موضوع پرداخت مبلغ توسط طارمی استیفاد می شود و باشگاه صرفا ضامن پرداخت وجه از سوی مهدی طارمی رأسا یا از طریق کسر مبلغ از محل و رقم قرارداد مهدی طارمی و واریز وجه به حساب باشگاه ریزه اسپور و ارائه رسید آن به فیفا است. 
از یک طرف عدم دریافت ریالی از محل قرارداد منعقده ادعایی باشگاه ترکیه ای فیمابین ریزه اسپور و مهدی طارمی از سوی وی و از جانب دیگر عدم سابقه درخواست صدور ITC از سوی باشگاه مشارالیه و عدم صدور این مجوز توسط باشگاه پرسپولیس یکی از مستندات و ادله مثبته طرفین ایرانی محسوب می شود. منتها ابهام اصلی در عملکرد باشگاه ترک تبار ، صدور بلا اشکال ITC طارمی مستقل از باشگاه مذکور در هنگام پیوستن مجدد طارمی به پرسپولیس و چگونگی ثبت بدون اخطار در سیستم TMS است! چنانچه اقدام به شکایت از سوی باشگاه ترکیه ای بعد صدور مجوز بازی طارمی باشد که بنظر می رسد همین گونه هم هست ، محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات موضوعیت ندارد. ادعای تحریک طارمی به بازگشت هم نه از طریق باشگاه که به فرض انجام ، از طریق ایجنت یا وکیل طارمی می تواند انجام شده باشد و باشگاه مسئولیتی در قبال آن علی الظاهر نداشته و نخواهد داشت. هرچند اوضاع اجتماعی سیاسی امنیتی ترکیه در پی کودتای نافرجام و تحرکات تروریستی انجام شده وقت از سوی داعش و گروه های مخالف دولت در ترکیه و بیم از جان و اساسی بودن اصل حفظ جان در حقوق اساسی پذیرفته شده انسان ها ، خود از ادله و تحکیم کننده دفاعیه باشگاه و مهدی طارمی بابت علت بازگشت وی به ایران است. آنچه تا بعد از مهلت قانونی نقل و انتقالات در اروپا و ایران همچنان ادامه داشته و خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به کشور ترکیه وارد نموده است. 
در این میان ، نگرانی برخی دلواپسان انشاء ا... بی غرض و منظور! بابت سرنوشت مهدی طارمی که با اشتباه محض و ندانم کاری خویش وضعیت کنونی را سبب شده است ، در زمینه از دست دادن احتمالی جام جهانی نباید در اراده باشگاه جهت اخذ دستور موقت برای تعلیق محرومیت طارمی تا صدور رأی قطعی نهایی و رساندن رونوشت آن به فیفا و ای اف سی ( نهایتا تا یکساعت پیش از مسابقه الهلال در روز سه شنبه یا پیش از مهلت قانونی اعلام لیست نهایی بازیکنان حاضر در مسابقه از سوی سرمربی ) و نیز انجام اقدامات اولیه و بعدی در جهت اعاده حق پرسپولیس از طریق تجدید نظرخواهی از رأی صادره در مرجع بالاتر (CAS) خللی وارد کند. جام جهانی پیش رو طبق تقویم فیفا در تیر و مرداد ۹۷ برگزار می شود و پاسخ دادگاه عالی ورزش احتمالا تا اواسط بهمن یا اوایل اسفند صادر خواهد شد. ضمن آنکه با عنایت به مفاد حکم ، مهدی طارمی منعی از بابت همراهی تیم ملی در بازی های دوستانه و اردوهای آماده سازی کیروش در فیفادی ها نخواهد داشت و فقط از بازی های رسمی داخلی و بین المللی باشگاهی و ملی محروم است. هرچند به شخصه اعتقاد دارم می توان اجزاء رأی را مستقلا و در عرض یکدیگر در CAS مطرح و پیگیری کرد. بگونه ای که اعتراض به رأی در آن بخش که مختص به مهدی طارمی (محرومیت و بهای محکوم به) است توسط عبدالصد ابراهیمی وکیل محترم وی یا هر وکیلی که صلاح بداند مجزا از بخش دیگر ، در CAS مطرح شده و بخش دوم که مختص به باشگاه و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات پیاپی می باشد توسط کمیته حقوقی باشگاه پرسپولیس و وکلای خبره و مجرب در حقوق ورزشی و حقوق بین الملل ورزشی طی پرونده مجزا طرح و پیگیری شود. که در صورت پذیرش دادگاه عالی ورزش ، بنظر می توان از این طریق رسیدگی و رفع مشکل محرومیت طارمی را تسریع کرد که تبعا به رفع اثر سریعتر رأی علیه باشگاه نیز منجر خواهد شد. 
و سخن آخر آنکه وظیفه هواداران در مقطع حساس کنونی همانطور که از فضای حاکم بر جامعه بوضوح می توان درک موقعیت را از سوی آنان لمس کرد ، حمایت همه جانبه از پرسپولیس و اعتماد به باشگاه و داشته ها و تقویت حس همدلی و برتری جویی در خود و بازیکنان تیم همانند روزهای تلخ بعد از هادی نوروزی عزیز است. این نیز بگذرد. 

طارمی

محرومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی