محمدی: راه‌مان را درست رفته‌ایم، این نسل حداقل یک دهه کشتی را بیمه می‌کند

محمدی: راه‌مان را درست رفته‌ایم، این نسل حداقل یک دهه کشتی را بیمه می‌کند

در روزهای پرالتهاب کشتی، غلامرضا محمدی از خادم و فدراسیونش دفاع کرد، درحالیکه او پیش از آن یکی از افرادی بود که مشخص نبود کارش را با تیم ملی نوجوانان ادامه خواهد داد یا نه. اما دارنده دو مدال نقره و دو برنز جهان، همچنان سرمربی نوجوانان ماند و چندی پیش با این تیم مقتدرانه قهرمان آسیا شد. تیم او حالا خودش را آماده حضور در پیکارهای جهانی می‌کند.

 

غلامرضا محمدی بعد از سال‌ها مربیگری در سطح اول کشتی ایران و سابقه سرمربیگری تیم ملی آزاد، حالا در کنار نوجوانان است و امید دارد که نسلی طلایی را برای کشتی ایران تربیت کند. او امیدوارانه از تیمش یاد می‌کند: «پارسال هم با وجود تمام آن  اتفاقات بد چهارم شدیم. دو سه نفر از بچه‌ها در ثانیه‌های آخر به خاطر عدم تجربه باختند و در یک وزن هم به دلیل ناداوری مدال صددرصدمان را از دست دادیم، به همین خاطر است که می‌گویم سال گذشته هم می‌توانستیم روی سکو قرار بگیریم. امسال هم امید داریم، ولی می‌دانیم که کارمان خیلی سخت است. هر چه بتوانیم ضریب اشتباهات‌مان را پایین بیاوریم درصد موفقیت‌مان بیشتر می‌شود.»

 

- چه زمانی ترکیب نهایی را برای مسابقات جهانی نوجوانان اعلام می‌کنید

 

روز سه‌شنبه (فردا) 6 کشتی‌گیر ما عازم تورنمنت رومانی می‌شوند که در دو سه وزن ملی‌پوشان‌مان بیشتر تجربه کسب کنند، در 48 کیلو هم ابهام داریم و هر دو مدعی عازم رومانی می‌شوند تا ملی‌پوش جهانی را انتخاب کنیم. بعد از تورنمنت رومانی ترکیب اصلی را خواهیم شناخت.

 

- بعد از آسیایی گفتید که این نتایج نباید خیلی بُلد شوند و مهم آن نتیجه‌ای است که در جهانی می‌گیریم.

 

جهانی واقعا متفاوت با آسیایی است چون کشتی‌گیران روس، آذربایجان، اوکراین، ترکیه و آمریکا هم می‌آیند، من فقط امیدوارم موفقیت در آسیا مقدمه‌ای برای کسب نتیجه خوب در جهانی باشد. در جدول مسابقات کشورهایی که تک ستاره دارند مثل کره‌شمالی، کوبا یا حتی ژاپن برای ما و دیگر تیم‌های مدعی از جمله آمریکا و روسیه دردسرساز می‌شوند. با این وجود تیم خوبی داریم و امیدوار هستیم. کار کردن در رده سنی نوجوانان پر فراز و نشیب است، امیدوارم این‌بار از همان جایی که سال گذشته آسیب دیدیم، امتیاز بگیریم.

 

- فکر می‌کنم دو سه سال اخیر از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین سال‌های حرفه‌ای تان بوده!

 

وقیقا همینطور است. یک روزهایی فکر می‌کنم خیلی‌ها به ندرت کاری که من انجام دادم را قبول می‌کنند. چیزی که خیلی مهم است، این است که من فکر می‌کنم داریم راه‌مان را درست می‌رویم و این نوید را می‌دهم که در دو سه سال آینده نسل نو و خوبی به کشتی ما معرفی خواهد شد که با توجه به خلاءیی که این سال‌ها در تیم ملی بزرگسالان‌مان داشته‌ایم و واقعیتی انکارناپذیر است، با این نسل بهبود پیدا خواهد کرد. اگر راه‌مان را همچنان درست برویم این نسل جدید حداقل یک دهه می‌تواند کشتی ما را بیمه کند. هرچند که باز هم تاکید می‌کنم که کارمان سخت است و نیاز به ابزاری داریم که خب باید در اختیارمان قرار بگیرد.

 

- چیزی که هست، در کشتی کمتر اتفاق می‌افتد که یک نفر که سال‌ها سرمربی بزرگسالان بوده، بیاید هدایت نوجوانان را به دست بگیرد. اصولا تیم ملی بزرگسالان ویترین است اما کار در تیم‌های پایه خیلی به چشم نمی‌آید، کدام یک از این دو مسئولیت برای شما جذابیت بیشتری داشته؟

 

حقیقتش را بگویم هر دو برایم جذاب بوده، کار کردن با بچه‌هایی که می‌دانی آینده کشتی را می‌سازند واقعا لذتبخش است، اما اینجا کار کردن نه انگیزه مادی دارد و نه انگیزه روی آنتن بودن و دیده شدن، فقط باید عاشق کارت باشی که بیایی. شرایط تیم بزرگسالان واقعا با اینجا فرق دارد. درست است سختی‌های خاص خودش را دارد اما همیشه دیده می‌شوی و روی آنتن هستی. من زمانی که آمدم معامله‌ای کردم که دلی بود.

 

* یکی از بهترین‌های کشتی پس از انقلاب به کادرمان اضافه می‌شود

 

اینکه آمدن به نوجوانان بعد از سال‌ها کار کردن در تیم ملی بزرگسالان برای من پسرفت است یا نه، چیزی است که اگر به آن فکر می‌کردم کار نوجوانان را قبول نمی‌کردم. اصلا این مدلی به کار نگاه نکردم. یک جاهایی می‌خواهی خودت را ثابت کنی، می‌خواهی عشقت به کار را نشان دهی و من این کار را انجام دادم و می‌خواستم نشان دهم جدا از اسم و عنوان، می‌خواهم به کشتی کمک کنم. کمتر کسی این کار را انجام می‌دهد و شاید این برای اولین بار باشد که یکی که قبلا سرمربی تیم ملی بزرگسالان بوده بعدا بیاید با نوجوانان کار کند. در یکی دو روز آینده هم یک مربی توانمند که بعد از انقلاب چه به لحاظ اخلاقی و چه مدالی یکی از بهترین‌های ما بوده به کادرفنی ما اضافه می‌شود و پرقدرت‌تر از قبل به کارمان ادامه می‌دهیم.

 

* اسدی همچنان در کماست

 

بابک اسدی (مربی کشتی) همچنان در کماست و به هوش هم نیامده، سطح هوشیاری‌اش پایین است و هیچ واکنشی هم نسبت به محیط ندارد. وضعیتش نسبت به زمانی که به بیمارستان منتقل شد تغییری نکرده اما پزشکان تمام کارهایی که باید برای او انجام می‌دادند تا شرایطش بهبود پیدا کند، انجام داده‌اند و همه ما امیدوار هستیم که برگردد و رفته رفته تغییر در وضعیتش ایجاد شود.


خبرنگار: مرضیه دارابی

غلامرضا محمدی

کشتی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی