محمدی: عابدزاده می‌گفت استقبال ایرانیانِ آمریکا خیلی خوب بود

محمدی: عابدزاده می‌گفت استقبال ایرانیانِ آمریکا خیلی خوب بود

غلام‌رضا محمدی پیشکسوت کشتی ایران که جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه احمدرضا عابدزاده را همراهی می‌کرد پای سوالات خبرنگار پیروزی نشسته است.

به گزارش پـیروزی‌دیـلی، احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران گرچه در هنگام زلزله ویرانگر و خسارت‌بار استان کرمانشاه در ایران حضور نداشت، اما همانطور که سال 82 با بلیزرش راهی بم شد و کمک‌هایش را به دست مردم رساند، این‌بار هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی ایرانیان مقیم آمریکا را با خود به ایران آورد و بلافاصله بعد از رسیدن به تهران، راهی محلی شد که برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان اعلام کرده بود. غلامرضا محمدی دارنده دو مدال نقره و دو برنز کشتی جهان و سرمربی اسبق تیم ملی آزاد هم در این کار عابدزاده را همراهی کرد.

برای اطلاع از چندوچون کار، با سرمربی تیم بیمه رازی که این روزها تیمش را برای شرکت در جام باشگاه‌های جهان آماده می‌کند، تماس گرفتیم.


- در عکس‌ها و فیلم‌هایی که از خیابان پاسداران تهران منتشر شد، شما را هم در کنار عابدزاده دیدیم.

بله، من ارتباط خیلی نزدیکی با احمد آقا دارم، او محبوب‌ترین فوتبالیست ایران است. خیلی‌ها در زلزله اخیر برای کمک به مردم استان کرمانشاه اقدام کردند، ورزشکاران هم سهم خود را انجام دادند. عده‌ای حضور و کمک‌شان رسانه‌ای شد، عده‌ای هم این کار را در خفا انجام دادند، در هر دو شکل هم نیت کمک و نوعدوستی بود و کارهای خوبی انجام شد. احمدرضای عزیز هم این کار را انجام داد.


- چند ساعتی هم از بازگشتش به ایران نمی‌گذرد که اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها کرد.

بله او ساعت 5 صبح امروز (دوشنبه) وارد تهران شد اما ظهر آمد تا مردم هم بیایند. خوشبختانه استقبال خوبی هم شد. مردم همیشه نشان داده‌اند که در سختی‌ها کنار هم هستند. قرارمان این بود که از ساعت 13 در پاسداران باشیم اما من نیم ساعت زودتر رفتم و دیدم که لحظه‌ به لحظه بر ازدحام جمعیت اضافه می‌شود.


- عابدزاده خودش خواست که شما هم بیایید؟

بله تماس گرفت. ما از قدیم با هم ارتباط خانوادگی داشتیم و خیلی رابطه صمیمانه‌ای داریم. این رابطه از زمانی که من کشتی می‌گرفتم شکل گرفت. 


- او کمک‌های ایرانیان مقیم آمریکا را هم جمع کرده، چیزی در این‌باره به شما گفت؟

می‌گفت مردم استقبال خیلی خوبی کردند و این خیلی باارزش است که آنها به قهرمانان ورزشی اطمینان دارند. اینها همه نشان می‌دهد که ورزشکاران جایگاه خوبی در قلب مردم دارند و این را نمی‌شود با یک دنیا عوض کرد.


- خودش می‌خواهد کمک‌ها را به مناطق زلزله‌زده ببرد. شما هم با عابدزاده به کرمانشاه می‌روید؟

اگر بتوانم حتما. بعد از اینکه کمک‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شد، قرار است احمدرضا خودش آنها را به دست مردم برساند. حضور داشتن در چنین کارهایی سعادت می‌خواهد که امیدوارم من هم سعادتش را داشته باشم.


- از جام‌ باشگاه‌های جهان چه خبر؟

از امروز اردوی بیمه رازی شروع می‌شود و همه می‌آیند. البته ایمان صادقی و گلیج با تیم ملی به امیدهای جهان می‌روند و بعد از این مسابقات به جمع تیم اضافه خواهند شد. خارجی‌های مان هم که سعدالله‌اف، تسابولوف و انور گدویف هستند، نفرات شاخصی چون کمیل قاسمی، میثم نصیری، سیداحمد محمدی، مسعود اسماعیل‌پور، یونس سرمستی، یدالله محبی و... هم در این رقابت‌ها برای‌ ما کشتی می‌گیرند. 


گفت‌وگو از مرضیه دارابی-خبرنگار پیروزی

احمدرضا عابدزاده

زلزله کرمانشاه

غلام محمدی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی