محمودزاده: برگزاری دیدار سوپرجام با دستور ساکت بود، تخلفی نکردیم/ ۲ باشگاه مشکل خود را حل کردند

محمودزاده: برگزاری دیدار سوپرجام با دستور ساکت بود، تخلفی نکردیم/ ۲ باشگاه مشکل خود را حل کردند

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ می‌گوید که در برگزاری دیدار سوپرجام فوتبال ایران تخلفی صورت نگرفته و سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال دستور برگزاری این بازی را صادر کرده است.
به گزارش پیروزی دیلی، محمدرضا ساکت، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال کرده بود تا مقابل فعالیت‌های چند باشگاه لیگ برتری گرفته شود که دو باشگاه پرسپولیس و نفت تهران هم جزو آنها بودند، اما این دو تیم در سوپرجام بازی کردند و حالا گفته می‌شود تخلفی صورت گرفته است. فریبرز محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در این خصوص گفت: اول اینکه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نشان داده‌اند، تبعیضی بین تیم‌ها قائل نخواهد شد. مجوزهایی هم که به تأیید دبیرکل فدراسیون و رئیس سازمان لیگ می‌رسد، مربوط به فصل جدید مسابقات است.

 وی افزود: اگر باشگاهی مجوز نگیرد، برای فصل جدید به مشکل خواهد خورد و این مسئله ارتباطی به فصل گذشته ندارد. در این خصوص باید بگویم بنا به قوانین صریح فیفا، فصل جدید مسابقات از زمان شروع لیگ است و سوپرجام مربوط به فصل جدید مسابقات نمی‌شود. این دیدار به نوعی پیش مسابقه‌ای بین قهرمان‌های فصل گذشته است که در تمام دنیا نیز پیش از آغاز فصل جدید برگزار می‌شود. طبق قوانین فیفا و آیین‌نامه‌هایی که خودمان داریم، فصل جدید فوتبال ما از عصر فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود. مجوز و نامه ساکت و تأییدیه‌های بهاروند برای جلوگیری از فعالیت‌های برخی تیم‌ها از جمله نفت هم مربوط به بازی سوپرجام نمی‌شود و از زمان آغاز فصل جدید است. 

 رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ خاطرنشان کرد: سؤالی که من دارم، این است که چرا فقط مشکل نفت را می‌گویند؟ پرسپولیس هم که در سوپرجام شرکت داشت، از بازیکنان جدید خود استفاده کرد و فقط نفت نبود که از بازیکنان جدید خود بهره برد. این بازی مربوط به جدال قهرمان‌های فصل قبل بود، اما در زمان نقل‌وانتقالات فصل جدید برگزار شد. متأسفانه برخی افراد بسیار عجولانه برخورد و اعلام کردند که کمیته نقل‌وانتقالات تخلف کرده است. من صددرصد زیر نظر مدیران سازمان لیگ و فدراسیون کار می‌کنم و هیچکس نمی‌تواند زیر نظر این مدیران تخلف کند. زمانی هم که نامه ساکت به سازمان لیگ ارسال شد، دو سه روز به بازی سوپرجام مانده بود. من و بهاروند همان موقع با ساکت تماس گرفتیم که او تأکید کرد نامه‌اش برای فصل جدید مسابقات است و برای بازی سوپرجام نیز مجوز ثبت موقت داده شود. یعنی با مجوز دبیرکل ثبت موقت انجام شد و بازی را برگزار کردیم.

 محمودزاده در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه‌هایی که با این مشکل مواجه هستند از بازی کردن بازیکنان جدیدشان در هفته اول جلوگیری خواهد شد، گفت: نامه ارسال شده مربوط به فعالیت‌های جدید 9 باشگاه لیگ برتری بود. از این بین دو باشگاه که یکی سپاهان بود مشکل خود را حل کرد. تراکتورسازی هم که نقل‌وانتقالاتی نداشته، اما با این حال برای ثبت قرارداد کادرفنی جدید خود، نامه حل مشکلش را به سازمان لیگ ارائه کرد. اکنون هفت باشگاه دیگر هستند که باید مشکل خود را حل کنند، در غیر این‌صورت نمی‌توانند از نفرات جدید خود استفاده کنند.

سوپرجام

محمود زاده

علیرضا هادیان :
۴ مرداد ۹۶
ماشاء ا... تخلفات ارکان فدراسیون فوتبال کم نیست. بشماریم؟ 
تخلف اول : جناب محمود زاده برای باز بودن غیرقانونی بازه نقل و انتقالات بعد از شروع مسابقات فصل جدید شما به ماده ۱۷ آیین نامه نقل و انتقالات که صرفا تعریف دوره نقل و انتقالات است استناد کردید که عنوان کرده مدت زمان دوره اول نباید بیشتر از دوازده هفته باشد. اولا گفته نباید از ۱۲ هفته بیشتر باشد ولی نگفته می تواند در هرشرایطی ۱۲ هفته باشد! ثانیا : این فقط یک تعریف است و در مفاد بند ۲ و ۵ ماده ۱۳ و بند ۱ ماده ۳۰ آیین ۹۳ و در بند ۲ ماده ۹ آیین نامه جدید ، نحوه و شرایط به صراحت تاکید می کند که باید قبل از شروع مسابقات پایان پذیرد و ۱۲ هفته برای زمانی است که از شروع نقل و انتقال تا شروع مسابقات فصل جدید بیشتر از ۱۲ هفته باشد که در این شرایط استثنایی ، بازه زمانی نقل و انتقالات از شروع تا نهایتا ۱۲ هفته بعد است و نباید از این ۱۲ هفته تجاوز کند حتی اگر از پایان این ۱۲ هفته تا شروع مسابقات صد هفته باقی مانده باشد. استاد گرامی به مجرد شروع مسابقات از پنجشنبه ، هر روز که پنجره نقل و انتقالات باز باشد ، یک روز در تخلف سازمان لیگ محسوب است. اگر سیستم مکانیزه ثبت قراردادها پیغام خطا ندهد ، سطل زباله دفترتان جای مناسبی برای آن است. 
تخلف دوم : هر قانون یا بخشنامه یا دستورالعملی از زمان ابلاغ و انتشار آن لازم الاجراست مگر در قانون ترتیب دیگری تعیین شده باشد لذا مهم نیست سوپرجام مال چه دوره ای بوده ، مهم آنست که برگزاری آن پس از ابلاغ دستورالعمل بوده و می بایست براساس دستورالعمل اخیر انجام می شد نه دستورالعمل قبلی و به همین لحاظ ثبت ۲۴ ساعته قراردادهای نفت در عین ۱۰ میلیارد بدهی مالیاتی و ۱۵ میلیون چک بدهی حال شده و صدور کارت بازی اگرچه بواسطه سرعت عمل بی سابقه تان قابل تقدیر است ، ولی تخلف محسوب می شود. 
بدتر از آن اینست که برای توجیه تخلف به وضعیت پرسپولیس اشاره می کنیدو تخلف را با تخلف توجیه می کنید که عذر بدتر از گناه است. 
ما که از خدایمان بود تا تعیین تکلیف هردو تیم توأما ، سوپرجام برگزار نشود و پول ژوزه را از دربی آلمان درآوریم. اصلا می فرمودید ما خودمان را گروهی به مریضی واگیردار متصل می کردیم. 
تخلف سوم : در وجود قانون ، دستور تلفنی ساکت از ارزش قانونی برخوردار نیست. ایشان در پست جدید تازه کارند و سفارشی ، شما هم ؟ 
تخلف چهارم : سخن شما ثابت می کند که سیستم شما با ثبت موقت ، مجوز بازی صادر می کند! درصورتی که اصولا در ثبت نهایی است که پیعام های خطا ظاهر می شود. مجددا ارجاع می دهیم به همان ماجرای سطل زباله! 😊 
بیشتر هم هست ولی شرمنده باید زود بخوابیم صبح ساعت ۴ صبح من یونایتد بازی دارد و برای بازی اولین بازی پرسپولیس در فصل جدید هم احتیاج به نیرو و قوای بدنی و ذهنی داریم.
فقط اضافه کنم که اتفاقا تحت نظر رییس چنین فدراسیون و سازمان لیگی که خودش و ارکانش و سرمربی تیم ملی اش و غیره چپ و راست جریمه و توبیخ می شوند ، ظاهرا تخلف کردن چندان کار سختی بنظر نمی رسد! 
البته شما خونسردی خودتان را حفظ کنید چراکه دوستان معمارباشی! در فدراسیون زیادند. نگران نشوید. 
Eyni Saeed :
۴ مرداد ۹۶
بالاخره نفهمیدیم می تونن بازیکنن یا نه؟! اینا با خودشون هم مشکل دارن اون وقت میخوان کل لیگ ایران رو مشکلاتشو حل کنن؟؟؟؟وقتی ک هر روز یکی میگه میتونن اون یکی میگه نمی تونن بعد دوباره اونیکه گفته نمی تونن میگه می تونن اونیکی میگه نمی تونن ؟؟؟ وقتی ک کل تشکیلات ایران ب دست ی مشت مفت خور اصفهانی افتاده و تازه لاف هم میزنن !؟ می خواهید چ انتظاری داشته باشید...والسلام!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی