مربیان آلمانی، ناکامان دربی

مربیان آلمانی، ناکامان دربی

در تاریخ دربی مربیان خارجی متعددی بر روی نیمکت یکی از دو تیم یا هر دو تیم حضور داشته اند که در این میان سهم پرسپولیس در این سالها بیشتر از رقیب دیرینه اش بوده است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، پس از ۴۱ سال دو مربی خارجی بر روی نیمکت هر دو تیم حضور داشته و سکان هدایت سرخابی را بر عهده خواهند داشت. آخرین بازی که دو تیم از مربیان خارجی استفاده کردند، مربوط به ۴۱ سال پیش بود که کونوف هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت و رایکوف روی نیمکت استقلال نشسته بود. با وجودی که پرسپولیس آخرین برد خود در دربی را با برانکو به دست آورده، اما آخرین برد استقلال در دربی به ۴۰ سال پیش برمی گردد که استقلال در دربی بیستم با هدایت جگیچ موفق شد با سه گل پرسپولیس را شکست دهد.


وینفرد شفر با حضور در دربی ۸۵ مسن ترین مربی تاریخ دربی خواهد شد. پیش از او، راینر سوبل و مصطفی دنیزلی پیرترین مربیان حاضر در دربی بودند. دربی ۸۵ پنجمین بازی خواهد بود که یک مربی آلمانی هدایت یکی از دو تیم را بر عهده خواهد داشت. پیش از راینر سوبل (۲ بازی)، یورگن گده و رولند کخ مربیان آلمانی بودند که سابقه حضور در این دیدار حساس را داشتند که هیچ کدام موفق به کسب پیروزی در این بازی نشدند. دو تساوی (کخ و سوبل) و دو شکست (سوبل و گده) حاصل کار مربیان آلمانی در دربی تهران بود. وینفرد شفر در صورت پیروزی می تواند نام خود را به عنوان اولین مربی آلمانی پیروز در تاریخ دربی ثبت کند.

دربی 85

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی