مسیری برای سقوط نماینده فوتبال لرستان به لیگ ٢/ خیبر چوب بی توجهی را خورد

مسیری برای سقوط نماینده فوتبال لرستان به لیگ ٢/ خیبر چوب بی توجهی را خورد

آخرین دیدار تنها نماینده فوتبال لرستان در لیگ یک در حالی برگزار شد که چوب بی توجهی مسئولان ورزش استان سقوط این تیم به لیگ دسته دوم را رقم زد.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، خیبر خرم آباد تنها سرمایه لیگ یکی فوتبال در لرستان و و حتی غرب کشور آخرین دیدارش در لیگ آزادگان را با نتیجه ٤ بر ٢ مقابل خونه به خونه بابل شکست واگذار کرد تا با کوله باری از خاطرات تلخ این فصل از رقابت های لیگ آزادگان راهی مرحله پایین تر شود. 
 سبزپوشان لرستان این فصل از رقابت‌ها را با مشکلات آغاز کردند که نتیجه‌ای جز از دست دادن امتیازات فراوان و شکست‌های خانگی در پی نداشت. شاگردان حق‌دوست هر چند در برخی دیدارها فوق‌العاده ظاهر شده و با انجام بازی‌های قابل تقدیر موفق به کسب امتیاز شدند اما موقعیت متزلزل این تیم و جایگاه پانزدهمی در جدول رده‌بندی لیگ یک در تنها دیدار باقیمانده به پایان رقابت‌های لیگ آزادگان و در نهایت سقوط به لیگ ٢ تنها کارنامه تیم محبوب لرستان بود. بازی سخت و نفس‌گیر در آمل در حالی به شکست خیبری ها منجر شد که این تیم از آغاز فصل علاوه بر دیدار مقابل حریفان با مشکلات عدیده مالی و بی توجهی مسئولان ورزش استان هم دست به گریبان بود. 

 استارت برای صعود 

شروع رقابت‌های لیگ یک برای خیبر پس از حرف و حدیث‌های فراوان با توافق برای ماندن «علی نیکبخت» همراه شد. این مربی خوش اخلاق خیبری‌ها با وجود تمام مشکلات پس از حفظ تیم در رقابت‌های لیگ یک و شایعاتی مبنی بر رفتنش، هدایت دوباره نماینده لرستان را برعهده گرفت. خبری که نویدبخش حضور تیمی با ترکیب ثابت کادر فنی در رقابت‌های لیگ یک و استارت برای صعود به لیگ برتر بود. بسیاری از کارشناسان ورزشی معتقد بودند؛ خیبر با وجود کادر فنی و نیمکت خوبش نتایج قابل قبولی را در این فصل از رقابت‌ها کسب خواهد کرد و از شانس خوبی برای حضور در رده‌های بالای جدول برخوردار خواهد بود.
 اما پس از گذشت تنها چند هفته از دیدارهای ابتدایی لیگ، سرمربی سابق تیم خیبر خرم آباد با گلایه از نبود امکاناتی مانند لباس، استخر و سالن وزنه‌برداری و ... و از همه مهم‌تر مشکلات مالی و حمایت‌ نشدن از سوی مسئولان ورزش استان از این تیم، عطای حضور در خیبر را به لقایش بخشید و رفت. شوک این استعفا هیچ نتیجه‌ای در بهبود اوضاع مالی و دیگر مشکلات این تیم نداشت. پس از استعفای نیکبخت، «داوود حق‌دوست» بازیکن اسبق استقلال به عنوان سرمربی خیبر خرم آباد انتخاب شد و در این میان تلاش‌ها برای جذب حامی مالی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نتیجه نداد و خیبری‌ها همچنان چشم انتظار خبرهای خوش و عملی شدن وعده‌ها ماندند.

 تداوم ناکامی‌ها 

پس از تداوم نتیجه نگرفتن‌های خیبر،‌ حق‌دوست هم زبان به گلایه از بی‌توجهی‌ها به تنها نماینده استان گشود و از پرداخت نشدن حقوق ماهانه بازیکنانش و مشکلات مالی که با آن مواجه بودند، خبر داد. وی با از دست دادن برخی بازیکنان خود در نیم فصل با مشکلات متعدد دیگری مواجه شد که ادامه رقابت‌ها را با مشکل مواجه کرد. 
مشکلات موجود در تیم به گونه‌ای بود که حتی بازیکنان تیم پس از باخت‌های خیبر با صدور بیانیه‌های مختلف از هواداران پرشور لرستانی عذرخواهی کردند و به طرح مشکلاتشان ‌پرداختند. آنها نیز همچون مربیان این تیم مشکلات مالی را جدی‌ترین معضل عنوان کردند و در پی رفع اتهامات کم‌کاری بودند. آنها مدعی بودند؛ هرچند تاکنون سود مالی از فوتبال نصیب آنها نشده و زندگی شخصی و اجتماعی‌شان نیز با مشکلات متعددی مواجه است اما باز هم به تعهدات اخلاقی‌شان پایبند بوده و با جان و دل برای این تیم بازی خواهند کرد. 

 نوشدارو بعد از مرگ خیبر

 پس از گذشت 31 هفته از دیدارهای لیگ، خیبر در جایگاه پانزدهم و در آستانه سقوط قرار گرفت. به رغم تمامی وعده‌هایی که عملی نشد در نهایت مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در روزهای ابتدایی سال جاری و تنها در سه دیدار باقیمانده لیگ وعده حمایت از تنها نماینده فوتبال استان در لیگ آزادگان را داد. 
«علی‌یاور عزیزپور» ضمن تقدیر از دست اندر‌کاران تیم فوتبال خیبر، برای افزایش انگیزه بازیکنان وعده داد که در روز‌هایی که بازی‌های خانگی خیبر در استادیوم تختی برگزار می‌شود همراه این تیم خواهد بود و به ازای هر برد، پاداش ویژه‌ای در نظر خواهد گرفت. 
وی همچنین وعده داد؛ اگر خیبر در دسته یک باقی بماند، فصل بعد با برنامه‌‌ریزی مدون از تیم حمایت‌های لازم را خواهد داشت، وعده ای که فرصتی برای عمل به مسئول ارشد ورزش استان را نداد.
 این اعلام حمایت از مسئولان ورزشی استان را باید به نوشدارویی پس از مرگ خیبر تشبیه کرد که در بهترین فرصت های از دست رفته این تیم را در مشکلات مالی رها کردند. شاید کمی زودتر وعده حمایت از تنها نماینده فوتبال لرستان در لیگ آزادگان می‌توانست در افزایش انگیزه موثر واقع شود اما فرصت ها خیلی زود از دست رفت.
 بی شک با سقوط خیبر به لیگ ٢ تنها امید و دلخوشی فوتبالدوستان لرستان هم رنگ ناامیدی گرفت و باید منتظر بود تا شاید روزی مسئولان ورزش استان تلنگری برای توجه به معدود سرمایه های ورزشی استان بخورند.


**مریم سرخوش

خیبر خرم آباد

سقوط

لیگ دسته دوم

کاکاوند :
۱۲ ارديبهشت ۹۶
سقوط خیبر فینالیست اسبق جام حذفی واقعا دردناک بود تیمی که با کمترین امکانات فصل قبل نتایج خوبی گرفت و چند بازیکن ازجمله قائدرحمت رو به سطح اول فوتبال کشور معرفی کرد در این فصل نتونست با مشکلات فراوان مالی و بی توجهی مسئولین ارشد استان و حیدر بهاروند (مدیرعامل) بیشترفصل رو در نیمه پایین جدول دست و پا میزد تا اینکه بالاخره در روز اخر همه چیز دست به دست هم داد تا خیبر محبوب ما سقوط کنه
ای دریغ و افسوس..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی