مطهری: پرسپولیس با شایستگی صدرنشین شده است

مطهری: پرسپولیس با شایستگی صدرنشین شده است

 مربی تیم پیکان می‌گوید که داوران آنقدر منصف هستند که بیانیه باشگاه سپاهان در بازی روز پنجشنبه تأثیری ندارد.

به گزارش پیروزی دیلی؛حمید مطهری در خصوص نتایج ضعیف پیکان در شروع نیم فصل دوم اظهار داشت: از چهار بازی اول در نیم فصل اول سه امتیاز گرفتیم و الان یک امتیاز؛ تفاوت زیاد نیست، اما قبول دارم نتایج ما خوب نبوده و از نتایجی که گرفتیم راضی نیستیم. اگر به بازی‌های ما نگاه کنید می‌بینید در نیم فصل دوم فوتبال خوبی بازی کردیم. اگر فوتبال خوب بازی نکنید و نتیجه هم نگیرید نشان می‌دهد کار عیب دارد. در آن صورت باید ریز شویم تا ایراد را پیدا کنیم، اما وقتی خوب بازی می‌کنیم، موقعیت‌سازی به خوبی ایجاد می‌شود و بابت یکسری اتفاقات نتیجه واگذار می‌شود، آدم دلگرم می‌شود که تیمش با فوتبال خوب توانایی گرفتن نتیجه دارد.

وی افزود: نمی‌خواهم بهانه‌ای بیاورم و تأکید می‌کنم باید کنار فوتبال زیبا نتیجه هم بگیریم، اما ما در چهار بازی نیم فصل دوم به خصوص دیدار با تراکتورسازی و استقلال با یک سری اتفاقات خاص نتیجه را واگذار کردیم. امیدوارم این اتفاقات خاص در بازی‌های آینده گریبان‌گیر ما نشود.

مربی تیم پیکان در خصوص اینکه در هفته‌هایی که پشت سر گذاشته شده انتقادات زیادی به داوری‌ها شده و برخی نیز معتقد بودند پنالتی پیکان مقابل استقلال گرفته نشد، گفت: باید به سطحی برسیم که درباره داوری‌ها صحبت نکنیم و این مسئله مستلزم خیلی از مسائل است. همه تیم‌ها از داوری سود بردند و ضرر هم کردند. چیزی که خود من را آزار می‌دهد یکسری مسائل است که در داوری‌ها به وجود می‌آید و همخوانی ندارد. مثلاً یک توپ به دست می‌خورد یک داور پنالتی نمی‌گیرد و داور دیگر پنالتی می‌گیرد. اگر فقط این تضادها مشخص شود، فکر نمی‌کنم اعتراض‌ها به این گستردگی باشد، چون همانطور که گفتم از اشتباهات سهوی داوری یکسری سود بردند و یک سری هم ضرر کردند. مربیان هم باید خودشان را کنترل کنند که مقابل اشتباهات سهوی واکنش تندی نشان ندهند. هرچند باید به مربیان و بازیکنان هم حق داد که تمام زحمات‌شان ممکن است با یک سوت به باد برود.

مطهری در واکنش به بیانیه‌های اخیر و مصاحبه‌هایی که انجام شده و برخی می‌گویند قهرمان لیگ از قبل مشخص شده است و می‌خواهند پرسپولیس را قهرمان کنند، خاطرنشان کرد: همیشه از این موضوع‌ها و بحث‌ها بوده است، اما من اعتقاد ندارم که بخواهند فلان تیم قهرمان شود. به همه دوستان فوتبالی هم می‌گویم که وارد این مسائل نشوند به به نظرم این اتفاقات نیست که بخواهند تیمی را قهرمان کنند. حداقل ما اینطور فکر می‌کنیم، خوشبین بوده و هستیم. این صحبت‌ها در چند وقت اخیر در خصوص پرسپولیس شده و به نظرم منصفانه نیست. پرسپولیس صدر جدول است، به این دلیل که به اندازه خودش کار کرده، زحمت کشیده و صدرنشینی‌اش اتفاقی نبوده یا اینطور نیست که بخواهند این تیم را قهرمان کنند. پرسپولیسی‌ها شایسته صدرنشینی بودند و تیم‌های دیگری هم هستند که شایسته باشند، اما نباید زحمات یک تیم را با حرف زیر سؤال ببریم.

وی در خصوص دیدار روز پنجشنبه با سپاهان و سختی‌های این بازی به تسنیم گفت: تمام بازی‌های لیگ سخت است، به خصوص در نیم فصل دوم سختی چند برابر می‌شود. باتوجه به اینکه ما سه بازیکن‌مان را در این بازی نداریم، باید تلاش بیشتری کنیم. البته همیشه گفته‌ایم که ما یک تیم هستیم و به کار تیمی اعتقاد داریم و با وجود داشتن سه غایب سعی می‌کنیم مقابل سپاهان فوتبالی خوب و آبرومند همراه با نتیجه‌گیری ارائه کنیم. سه روز دیگر برای این بازی فرصت داریم و سعی می‌کنیم تیم را به شرایط خوبی برسانیم. سپاهان تیم قابل احترامی است و کادرفنی خوبی دارد و امیدوارم آنها را شکست دهیم.

مربی تیم پیکان در واکنش به این مسئله که سپاهانی‌ها در آستانه این دیدار بیانیه داده‌اند که قربانی اشتباهات داوری شده‌اند و آیا این بیانیه روی داوری تأثیرگذار خواهد بود یا نه، گفت: داوران ما آنقدر منصف هستند که این اتفاقات و بیانیه‌ها روی آنها تأثیر نگذارد. البته این هم نوعی فشار است که باشگاه‌ها و مربیان سعی می‌کنند از آن استفاده کنند و روی داوران تأثیر بگذارند. مقابل گسترش فولاد دو پنالتی ما گرفته نشد، اما ببینید چه کسی روی داوری فشار آورد. این مسئله در فوتبال ما بد جا افتاده که برخی انتظار دارند وقتی فشاری وارد می‌شود، داوری‌ها به سمت آنها بچرخد و همین مسئله باعث شده خیلی از مربیان و بازیکنان سعی کنند به داور اعتراض کنند. امیدوارم با تدبیر کمیته داوران و داوران عزیزمان این استنباط به وجود نیاید که اگر غُر بزنید و داد و بیداد کنید، داوری به نفع‌تان می‌شود. داور باید منصفانه قضاوت کند و نباید چنین شائبه‌هایی ایجاد شود.

 

 

مطهری

پرسپولیس

پرسپولیس قهرمانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی