یادی از ستاره های فراموش نشدنی؛منافی: مدیون مدیرعامل پرسپولیس هستم‌

یادی از ستاره های فراموش نشدنی؛منافی: مدیون مدیرعامل پرسپولیس هستم‌

جواد منافی، مدافع خوش تکنیک پرسپولیس در دهه 70 از جمله بازیکنان بدشانس تاریخ این فوتبال است که یک حادثه تلخ خیلی زود به فوتبالش پایان داد.

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، جناح چپ پرسپولیس همواره یکی از نقاط قوت این تیم بوده است .در این نقطه از زمین تا دلتان بخواهد ستاره داشته ایم که از بهترین آنها می شود به نام هایی چون مجتبی محرمی ، رضا شاهرودی ، علیرضا امامی فر ، مهرداد میناوند اشاره کرد اما یکی از بدشانس ترین ستاره ای که خیلی زود به اجبار از فوتبال خداحافظی کرد جواد منافی بود . بیراه نگفته ایم که اگر آن حادثه تصادف وحشتناک برای او اتفاق نمی افتاد مسیر فوتبالی او کاملا تغییر می کرد و می توانست در تیم های خوب اروپا ، نماینده پرسپولیس باشد اما بدبیاری این اجازه را نداد. حرفهای او را در ستون امروز ستاره های فراموش نشدنی بخوانید.

*از چه تیمی و با چه شرایطی به پرسپولیس پیوستید توضیح دهید.

سال هفتاد و دو به درخواست علی پروین به پرسپولیس پیوستم . قبل از آن در فتح بازی می کردم و از استقلال چند بار پیشنهاد داشتم که قبول نکردم یا بانک تجارت در آن سالها پیشنهاد مالی چشمگیری به من داد که می توانستم با پول آن خانه در تهران بخرم اما عاشق پرسپولیس بودم و با پانصد هزار تومان به پرسپولیس پیوستم . دو فصل هم در این تیم بودم که آن اتفاق برای من پیش آمد.
*بعد از آن سانحه تلخ رانندگی که برای شما پیش آمد باشگاه از شما حمایت می کرد ؟
بله. همه جا گفته ام اینجا هم می گویم مدیون مهندس عابدینی مدیرعامل وقت پرسپولیس هستم . او بعد از آن تصادف از اولین روز پیگیر کار من شد و مرا به برای مداوا به کشورهای آلمان ، اسلوونی و کرواسی فرستاد . امیدوارم او هر کجا که است سلامت باشد . سلامتی امروز خود را مدیون او هستم.

*در تیم ملی هم سابقه بازی داشتید ؟
بله قبل از اون اتفاق چندین بازی برای تیم امید و فکر می کنم حدود ده بازی برای تیم ملی بزرگسالان  انجام دادم .
*اکثر کارشناسان فوتبال از سمت چپ پرسپولیس به عنوان نقطه قوت پرسپولیس یاد می کردند نظر شما چیست؟
پرسپولیس در سالهای گذشته مجتبی محرمی ، رضا شاهرودی ، مهرداد میناوند و علیرضا امامی فر را در سمت چپ داشته که همگی آنها فوق العاده بوده اند اما در این چند سال گذشته نقطه چپ پرسپولیس به نقطه پاشیل این تیم بدل شده بود .
*نظر شما در مورد انصاری یا مصلح به عنوان چپ پاهای فعلی پرسپولیس چیست؟
مصلح که تازه از لیگ یک آمده و باید خود را با شرایط حضور در تیم بزرگ ایران تطبیق دهد و باید بداند کار سختی در پیش دارد ، انصاری هم به نظرم بازیکن قابلی است که حالا با حضور شجاع خلیل زاده در دفاع وسط. می تواند در سمت چپ و پست اصلی خود بازی کند.
*نظر خودتان را در مورد قرعه کشی لیگ قهرمانان و بازی با الاهلی عربستان بگویید.
دوست داشتم مقابل تیمی قرار بگیریم که حداقل از امتیازات میزبانی بهره بگیریم با این حال تیمی که می خواهد قهرمان شود نباید برایش فرقی داشته باشد مقابل کدام تیم قرار می گیرد تمامی تیم های حاضر در این مرحله قدرتمند هستند و امیدوارم پرسپولیس موفق باشد.
*به تازگی به عنوان کمک یحیی در تیم تراکتور انتخاب شدید ؟
بله . به عنوان دستیار قرار است در کنار گل محمدی باشم ، با وضعیتی که برای تراکتور در نقل و انتقالات پیش آمد شرایط حساسی در پیش داریم که امیدوارم نتایج خوبی هم کسب کنیم.
*در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی نظرتان را بگویید.
اول به همه عوامل و مردم این صعود را تبریک می گویم ، صعودی که بعد از چندین دوره بدون استرس و نگرانی مردم منجر به افتخار ما شد . امیدوارم تیم کشورمان در جام جهانی هم به دور بعدی صعود کند‌ .

*تیم منتخب تاریخ پرسپولیس از نظر شما ؟
گلر :عابدزاده ، مدافعین از چپ به راست شاهرودی ، پنجعلی ، گل محمدی ، مهدوی کیا ، هافبک ها : کریم باقری ، علی پروین ، علی کریمی ، ناصر محمدخانی ، مهاجمین : دایی و پیوس ، سرمربی : استانکو .
*حرف پایانی ؟
تشکر از شما و خداحافظ .


روزبه دلاور

ستاره های فراموش نشدنی

منافی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی