تاج: کی روش نگفت مربیان ایرانی ضعیف هستند/ دیدار ایران و لیتوانی پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود

تاج: کی روش نگفت مربیان ایرانی ضعیف هستند/ دیدار ایران و لیتوانی پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود

 تاج گفت:کی روش معتقداست فرصت آماده سازی برای تیم ملی مناسب نیست و این به ضعف مربیان ایرانی ارتباطی ندارد.

به گزارش پیروزی دیلی، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره صحبت های کارلوس کی روش مبنی بر بی کیفیت بودن بازیکنان لیگ برتر بیان کرد: ارزیابی ما از لیگ برتر مثبت است و آن را خوب می دانیم. طبق صحبت هایی که با کارلوس کی روش داشتم، نظر او هم این نیست که لیگ تعطیل شود چراکه سرمربی تیم ملی حامی لیگ برتر است  و نظرش این است لیگ به موقع پایان یابد. لیگ ادامه پیدا می کند و منظم برگزار می شود. حاصل همین لیگ است که سبب ایجاد تیم های ملی می شود.


کی روش نمی گوید بازیکنان و مربیان لیگ ضعیف هستند

او افزود: صحبت های کی روش مبنی بر ضعف مربیان یا بازیکنان لیگ نیست و او کادر باشگاه ها و بازیکنان را دوست دارد. فدراسیون هم حافظ تیم ملی ، لیگ برتر و لیگ قهرمانان است و تمام آنها برای فوتبال کشورمان مهم هستند. فیفا به کشورها دستور می دهد از ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت ) لیگی برگزار نشود چراکه مسابقات جام جهانی قرار است از خرداد آغاز شود. کی روش می گوید این زمان برای آماده سازی تیم ملی کم است و نمی تواند بازیکنان داخلی را با لژیونرها هماهنگ کند.


لیگ ایران از کشورهای اروپایی ضعیف تر است

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به تفاوت فوتبال آسیا با سایر قاره های جهان تصریح کرد: این فرصت برای کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا و پرتغال که تمام بازیکنان آنها در لیگ های اروپایی بازی می کنند، کافی است اما لیگ ایران پایین تر از لیگ های اروپایی است و اگر بخواهیم از ۲۹ اردیبهشت به بعد آماده حضور در جام جهانی شویم، فرصتی نیست.در ۱۰ بازی دوستانه ای که در روزهای اخیر تیم های آسیایی برگزار کردند، تنها ایران پیروز بوده است که نشان می دهد تیم های این قاره نسبت به سایر حریفان ضعیف هستند.


استقلال، پرسپولیس و سایپا حمایتشان را از تیم ملی اعلام کردند

تاج ادامه داد: فدراسیون فوتبال از هر ۲ طرف ( تیم ملی  و باشگاه ها ) حمایت می کند. لیگ نباید تعطیل شود و طبق صحبت هایی که شب گذشته با گرشاسبی داشتم، قرار شد او با برانکو صحبت کند و مشکلات حل شود. باشگاه های استقلال، پرسپولیس و سایپا بیانیه داده و حمایت های خود را از تیم ملی نشان دادند. اکنون صحبت بر سر ۱۵ بازیکن است. ۵ بازیکن استقلال، ۲ بازیکن سایپا، ۳ بازیکن پرسپولیس، یک بازیکن ذوب آهن، ۲ بازیکن سپاهان، یک‌بازیکن پدیده و ۲ بازیکن فولاد عضو تیم ملی هستند. سعی می کنم کسی آسیب نبیند.


فقط کی روش و تاج به جام جهانی نرفته اند، بلکه کل کشور راهی این رقابت ها شده است

او خاطرنشان کرد: کی روش درخواست زیادی ندارد اما از کلام‌ او چیز دیگری برداشت شد. اصلا هدف ما نیست که لیگ تعطیل شود چراکه تیم ملی با همین‌ بازیکنان و زحمت سرمربیان لیگ برتری به جام جهانی رفت. کی روش و تاج به جام جهانی نرفته اند بلکه کشور ما راهی این رقابت ها شده است. باید ملکه ذهن همه شود که رسانه ها و سرمربیان تیم ها هم در این صعود نقش داشتند.


کی روش در منچستریونایتد و رئال مادرید کار کرده است و می فهمد در ۲ روز اردوی تیم ملی بازیکنان را بازی ندهد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره راهکارهایش برای ایجاد تعامل بین کارلوس کی روش و سرمربیان لیگ برتری گفت: خوشبختانه بخشی از این تعامل ایجاد شده است چراکه باشگاه و سرمربیان پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی از تیم ملی حمایت کرده اند. سایپا هم موضع خوبی نسبت به تیم ملی دارد اما باید جلسه ای میان باشگاه ها با سرمربی تیم ملی برگزار شود. درخواست کی روش اینست که ۲ روز پس از برگزاری رقابت های لیگ بازیکنان در اردوی تیم ملی شرکت کنند. کی روش می گوید من در تیم های بزرگی مانند منچستریونایتد و رئال مادرید کار کرده ام و می فهمم زمانیکه بازیکنی را پس از بازی های لیگ ۲ روز به اردو می آورم، او را بازی ندهم چراکه با این کار بازیکن در بازگشت به تیمش آسیب می بیند.
او افزود: کی روش قصد دارد از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار کند و در این فضا امور تیم ملی را پیش ببرد.


فوتبال ایران تا حدی حاشیه دارد که دیگر وقت پرداختن به حواشی فدراسیون سیرالئون را نداریم

تاج درباره حواشی دیدار ایران و سیرالئون اظهار داشت: ابتدا در یک دیدار دست گرمی و برای هماهنگی بازیکنان داخلی با سیرالئون بازی کردیم که تاریخ آن در فیفا دی نبود. از آنجاییکه لیبی به ایران نیامد از بین سیرالئون و اوگاندا، سیرالئون را انتخاب کردیم اما بین رئیس فدراسیون سابق و فعلی فدراسیون این کشور یک دعوای داخلی وجود داشت. دولت سیرالئون رئیس قبلی را برکنار کرده است اما فیفا این موضوع را قبول ندارد. برای برگزاری این بازی تائیدیه کنفدراسیون فوتبال آفریقا، AFC و فیفا را گرفتیم. فوتبال ما تا حدی حاشیه دارد که دیگر نمی توان به حواشی فدراسیون سیرالئون پرداخت.


۴۵ سال است با ترکیه بازی نکرده ایم

او درباره سایر دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران گفت: بازی های مهم ما مانند سایر تیم ها در فیفا دی برگزار شد. بازی با تونس و الجزایر بسیار خوب بود. مانند مراکش با ازبکستان بازی می کنیم. با سوریه هم بازی داریم که این ۲ دیدار در تهران و بدون حضور لژیونرها برگزار می شود. در فیفا دی هم به مصاف یونان و ترکیه می رویم. حدود ۴۵ سال است که با ترکیه بازی نکرده ایم. این تیم هم حریف بسیار خوبی است.

تاج خاطرنشان کرد: سه بازی اول تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل حریفان آفریقایی برگزار شد که کی روش اعتقاد داشت تونس و الجزایر را بهتر از مراکش دیده است. سبک بازی یونان و ترکیه هم مانند اسپانیا و پرتغال است. در روسیه هم با لیتوانی بازی می کنیم که پشت درهای بسته برگزار می شود.


دیدار ایران و لیتوانی پشت درهای بسته برگزار می شود

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد تاریخ برگزاری این‌ بازی ها گفت: ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت به ترتیب با سوریه و ازبکستان رو به رو می شویم. هفتم و دوازدهم خرداد هم در ترکیه به ترتیب با تیم ملی این کشور و یونان بازی می کنیم. پس از این تاریخ تمام تیم ها راهی روسیه می شوند. ۱۸ خرداد هم در کمپ اسپارتاک مسکو به مصاف لیتوانی می رویم که این بازی پشت درهای بسته برگزار می شود. طبق برنامه سرمربی تیم ملی نسبت به سایر تیم های حاضر در جام جهانی بازی های تدارکاتی بیشتری برگزار می کنیم.


برنامه ریزی و چرخه معیوب فوتبال آسیا منجر به افزایش فاصله تیم های این قاره با اروپایی ها می شود

او درباره اینکه با توجه به برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در میانه های اردیبهشت آیا فدراسیون فوتبال با مسئولان AFC صحبتی برای به تعویق افتادن این مسابقات انجام داده است یا خیر تصریح کرد: در اردیبهشت که باید بازیکنان تیم ملی را در اختیار داشته باشیم، مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود. لیگ ایران در زمان مناسبی تمام شود‌ و از این لحاظ مشکلی نداریم. برای آسیا بد است که پنج تیم شرکت کننده از این قاره در جام جهانی ۱۰ بازی تدارکاتی انجام دهند و تنها در یک دیدار به پیروزی برسند. این امر نشان می دهد کیفیت فوتبال آسیا حتی از آفریقا هم پایین تر است. دلیل اصلی چنین موضوعی برنامه ریزی و چرخه معیوب فوتبال قاره است که منجر به افزایش فاصله با اروپا می شود.


پیشنهاد کی روش برای برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پس از جام جهانی رد شد

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در کمیته مسابقات پیشنهاد کردیم بازی های لیگ قهرمانان سه هفته زودتر برگزار شود. پیشنهاد کی روش برای برگزاری مرحله یک هشتم این رقابت ها پس از جام جهانی ۲۰۱۸ مورد تائید AFC قرار نگرفت. با این وجود از آنجاییکه نتایج تیم های آسیایی در بازی های تدارکاتی را می بینیم، اصرار داریم که برنامه فعلی تغییر کند.


با برنامه فعلی لیگ قهرمانان تمام تیم های آسیا ضرر می کنند

او خاطرنشان کرد: حرف ما این نیست که از آنجاییکه ما پیشنهاد داده ایم، این پیشنهاد تصویب شود اما برنامه ای که در کمیته مسابقات AFC مطرح کردیم به سود فوتبال آسیا است. همانگونه که پیشنهاد ایران و برخی کشورهای دیگر برای حفظ رده های ۱۷ و ۱۹ سال مورد تائید فیفا قرار گرفت. امیدوارم AFC برنامه فعلی لیگ قهرمانان را تغییر بدهد چراکه با این برنامه تمام تیم ها ضرر می کنند.

تاج درباره زمان اعلام فهرست بازیکنان نهایی تیم ملی بیان کرد: بیرانوند، مظاهری،لک،حسین حسینی دروازه بان های ما هستند.خانزاده، منتظری، روزبه چشمی و سید جلال حسینی ۴ مدافع میانی تیم ملی هستند. سعید آقایی، مدافع چپ، وریا غفوری در پست دفاع راست، احمد عبدالله زاده، علی قلی زاده، امید ابراهیمی و علی کریمی هافبک ها و وحید امیری و مهدی ترابی هم به عنوان مهاجم،بازیکنان ملی پوش لیگ برتری در اردوی اخیر تیم ملی بودند. از باشگاه ها درخواست کرده ایم برای دراختیار این گذاشتن این بازیکنان با تیم ملی تعامل کنند.


به کی روش پیشنهاد ندادیم ساکت سرپرست تیم ملی شود

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد درخواستش از کارلوس کی روش برای انتخاب محمدرضا ساکت به عنوان سرپرست تیم ملی گفت: نه ما چنین درخواستی داشتیم و نه کی روش مخالف این موضوع بوده است.

تاج درمورد حضورش بر سرمزار پیشکسوتان فوتبال کشورمان اظهار داشت: دیروز (شنبه) برای حضور در مراسم سالگرد مرحوم عباس عبدالمالکی، پیشکسوت رسانه های ورزشی ایران و از همکاران سابقم به بهشت زهرا رفتم و بر سر مزار بزرگانی چون ناصر حجازی، منصور پورحیدری، همایون بهزادی، ابراهیم آشتیانی هم حضور یافتم. سعی کردیم بر سر مزار تمام فوتبالی های قطعه پیشکسوتان حضور یابیم و با خانواده آنها که در این محل حضور داشتند، خوش و بش کنیم. این حرکت کار خوبی است و باید بیشتر انجام شود‌.

 

 

 

تاج

تیم ملی ایران

کی روش

علیرضا هادیان :
۱۳ فروردين ۹۷
کمی تا قسمتی ضد و نقیض گویی از آقای تاج بشنویم! 


کی روش نمی گوید بازیکنان و مربیان لیگ ضعیف هستند 

او افزود: صحبت های کی روش مبنی بر ضعف مربیان یا بازیکنان لیگ نیست و او کادر باشگاه ها و بازیکنان را دوست دارد!!! 

(این مدت که کیروش بارها مصاحبه کرده و یا پست گذاشته و خودشو بالاتر از همه دانسته حتما آقای تاج مشعله فکری زادی داشته اند) 

لیگ ایران از کشورهای اروپایی ضعیف تر است!!!  ... اما لیگ ایران پایین تر از لیگ های اروپایی است و اگر بخواهیم از ۲۹ اردیبهشت به بعد آماده حضور در جام جهانی شویم، فرصتی نیست

(خب این که شد همان حرف کیروش ! اینگونه ضعف لیگ یعنی بازیکنان و مربیان کیفیت لازم را ندارند. این ابزار ساختمانی تان کارایی خود را از دست داده جناب تاج، از من حقیر گفتن! البته ما ضعف لیگ ایران را بخاطر تعطیلات طولانی ناشی از برنامه غیرحرفه ای کیروش و شما می دانیم که هم بازیکنان را دارد فرسوده میکند و هم مربیان را به دوباره کاری وادار کرده است. یک سرمربی چند بار در فصل باید ریکاوری و بدنسازی داشته باشد؟ لیگ های اروپایی همگی بجز فیفادی ها فعالند و اینچنین باشگاهها را لگدمال نمی کنند. در ثانی ۴ سال فرصت داشتید آقای تاج که تیم ملی اماده کنید و الآن ترکیب اصلی تیم باید مشخص شده باشد و فقط مرور تاکتیکی داشته باشد. بخدا دسته کورها نیستیم) 

... کی روش می گوید این زمان برای آماده سازی تیم ملی کم است و نمی تواند بازیکنان داخلی را با لژیونرها هماهنگ کند. 

(آقای تاج مگر در این زمان اضافه که کیروش درخواست کرده لژیونرها هم حضور دارند که بازیکنان داخلی با آنها هماهنگ شوند؟ با احترام تمام ولی فکر کنم خودتان هم نمی دانید فیفادی یعنی چه! 

ضمنا جناب تاج بلدید به این استناد کنید که فیفا برگزاری بازیهای لیگ را بعد ۲۹ اردیبهشت منع کرده ولی نمی فرمایید اولا طبق همان نامه فیفا گفته شده لیگ ها تا ۲۸ اردیبهشت ادامه دارد و در ثانی تأکید کرده از یک خرداد تا ۷ خرداد بازیکنان باید استراحت کنند! ) 

در ۱۰ بازی دوستانه ای که در روزهای اخیر تیم های آسیایی برگزار کردند، تنها ایران پیروز بوده است که نشان می دهد تیم های این قاره نسبت به سایر حریفان ضعیف هستند. (آقای تاج از این ۱۰ بازی که میفرمایید مقابل الجزایری برنده شدید که کیفیتش از تونس به مراتب پایین تر بود. چرا نمی گویید ما از چه تیمی باختیم و ژاپن و بقیه از چه تیم هایی باختند؟ اصلا مگر میشود کیفیت تیم های مقابل استرالیا و عربستان و ژاپن را با الجزایر مقایسه هم کرد. در درجه دوم تیمی که قرار است از مرحله اول صعود کند که باز هم تأکید میکنیم خودتان را و ملت را گول نزنید با کیروش صعود نخواهیم کرد مگر اتفاقاتی در حد معجزه پیش بیاید ، به نتایج تیم های دیگر و ضعف انها که نباید برای توجیه بازی افتضاح و سیستم ناکارآمد کیروش استناد کند. ۷ سال همه را به صلابه کشیدید و این همه پول به کیروش دادید که این را ته خط و ۴۰ روز مانده به جام جهانی بگویید که ما ضعیفیم ؟ در ۷ سال پرتغال شد قهرمان یورو ، رفت جام جهانی و فرانسه شد فینالیست یورو و احتمال زیاد قهرمان جام جهانی هم می شود. ما پرسپولیسی ها البته هنوز نفهمیدیم کی و کجا می شویم من یونایتد و رئال و بارسا و کی می شویم پرسپولیس!!!!) 

(البته با احترام تمام  در نهایت ما که فکر می کنیم قسمتی از صحبتهای شما طنژ است ، قسمتی دروغ سیزده ، بخشی عمده ای هم اینست که بطور خلاصه گفتید : حالا کیروش یک حرفی زد ، سادگی کرده بنده خدا! شما به من ببخشیدش، لطفا! 

البته اگر جدی باشد حتی برانکو را هم با فشار و زور موافق کنید هواداران پرسپولیس کوتاه نخواهند آمد و اجازه ضربه زدن بیش از این به تیم محبوبشان را نخواهند داد. 

راهکار : یا فیفادی یا بازیکنان اماده برانکو را از این برنامه های غیرحرفه ای معاف کنید. دیگر باشگاهها به خودشان مربوط است که بخواهند آسیب ببینند یا جلوی حرف ناحق بایستند) 

پرانتزها توضیحات من است. سیزده بدر مبارک ! 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی