مهدی طارمی; از حمله به رکورد پیوس تا شانس کسب هشتمین آقای گلی برای پرسپولیسی ها

مهدی طارمی; از حمله به رکورد پیوس تا شانس کسب هشتمین آقای گلی برای پرسپولیسی ها

به بهانه شانس آقای گلی مجدد طارمی در لیگ برتر
به گزارش سایت پیروزی دیلی، مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان تا پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر با 16 گل و به همراه ساسان انصاری در صدر جدول گلزنان لیگ شانزدهم قرار گرفته است. این اتفاق در حالی است که طارمی فصل گذشته با 16 گل آقای گل لیگ برتر شد و در این فصل دو هفته مانده به پایان رقابت ها گلهای خود را به عدد 16 رسانده است و دو هفته فرصت دارد تا با پشت سر گذاشتن ساسان انصاری، علاوه بر تکرار آقای گلی تعداد گل های خود در لیگ جاری را نسبت به لیگ گذشته بالا ببرد.

 وقتی طارمی یاد دایی را زنده کرد 

فصل گذشته هرچند مهدی طارمی آقای گل لیگ شد اما از دست دادن قهرمانی در روز اخر ان هم به دلیل تفاضل گل شاید باعث شد تا فصل پانزدهم، رویایی برای طارمی نباشد. جالب اینجاست که علی دایی در حالی در فصل سوم با ۱۶ گل آقای گل شد که در نهایت این افتخار با قهرمانی تیمش یعنی پرسپولیس توأم نشد و سال گذشته نیز طارمی با ۱۶ گل یاد و خاطره دایی را زنده کرد. 

پرسپولیس بهترین تیم باشگاهی ایران 

پرسپولیس از لحاظ کسب عنوان آقای گلی در ادوار لیگ، برترین باشگاه ایرانی است. سرخپوشان در 7 دوره‌ی لیگ، برترین گلزنان را به خود اختصاص داده‌اند. کلانی و پیوس دو بار این عنوان را برای قرمزها به دست آورده‌اند و صفر ایرانپاک، علی دایی، محسن خلیلی و مهدی طارمی هم کسانی هستند که یک بار آقای گل شده‌اند. طارمی در صورتی که امسال هم این عنوان را کسب کند در تاریخ باشگاه جاودانه خواهد شد و در کنار پیوس و کلانی قرار خواهد گرفت. پرسپولیس در حالی 8 آقای گل داشته که کلانی و ایرانپاک سال 1350 به صورت مشترک به این عنوان دست پیدا کردند. 

استقلال در آقای گلی هم از پرسپولیس عقب است

 پس از پرسپولیس استقلال قرار دارد. آنها 6 بار این عنوان را از آن خود کرده‌اند. در استقلال تنها 4 بازیکن این عنوان را کسب کرده‌اند. با این حال، غلام‌حسین مظلومی و غلام‌رضا عنایتی دو بار متوالی آقای گل شده‌اند. این دو بازیکن تنها بازیکنانی هستند که سه بار به بردن این عنوان نائل شده‌اند. مظلومی دو بار با تاج و یک بار با شهباز آقای گل شده و عنایتی دو بار با استقلال و یک بار با ابومسلم. دو آقای گل دیگر استقلال علی سامره و آرش برهانی بوده‌اند.


حمله طارمی به رکورد پیوس 

مهدی طارمی این روزها بهترین گلزن تیم پرسپولیس حساب می شود. طارمی در این فصل با عبور از بزرگانی چون محرمی، باقری و دایی به رکورد 45 گل زده با پیراهن پرسپولیس رسیده و پنجمین گلزن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس لقب بگیرد. 

 به بهانه قرار گرفتن نام مهدی طارمی در کنار نام بزرگان پرسپولیس نگاهی داشته ایم به عملکرد او در سالهای حضورش در پرسپولیس: 

 اولین فصل;7 گل ومعرفی به عنوان پدیده لیگ چهاردهم 

مهدی طارمی دراولین حضورش در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت.وی رفته رفته در پرسپولیس جا افتاد و توانست در لیگ خودی نشان دهد تا همه بدانند که یک استعداد جوان در فوتبال ایران در حال شکوفایی است.طارمی در اولین فصل با پیراهن پرسپولیس موفق شد 7 بار دروازه حریفان را باز کند. این مهاجم در انتهای فصل چهاردهم به عنوان پدیده لیگ معرفی شد.

 دومین فصل; کسب عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن لیگ

 مهدی طارمی در دومین فصلی که با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفت موفق شد 16 بار دروازه حریفان را باز کند.درخشش خیره کننده او به اندازه ای بود که باعث شد علاوه بر کسب عنوان آقای گلی لیگ پانزدهم، به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر نیز انتخاب شود.در این فصل هرچند طارمی آقای گل شد اما پرسپولیس با تفاضل گل قهرمانی را از دست داد تا آقای گل این روزهای پرسپولیس در کنار تمام لحظات به یاد ماندنی لیگ پانزدهم این خاطره تلخ را نیز در ذهن داشته باشد.

 سومین فصل; فصل جاری و توقعات بالای هواداران از آقای گل

 در فصل جاری نیز مهدی طارمی روند خوبش را حفظ کرده و تا به اینجا توانسته 16 گل مهم را برای پرسپولیس به ثمر برساند. درخشش همیشگی او باعث شده وقتی در گلزنی ناکام می ماند، بلافاصله بعد از بازی نوک پیکان تمام انتقادات به سمت این مهاجم باشد. طارمی تا اینجا در کنار ساسان انصاری در صدر جدول برترین گلزنان لیگ قرار دارد و شانس تکرار آقای گلی او بالا است. 

 رکورد خلیلی شکسته شد 

از زمان شروع لیگ برتر، محسن خلیلی با 18 گل بهترین گلزن پرسپولیس در یک فصل بود. خلیلی همه گل‌هایش را در لیگ برتر زد و در جام حذفی موفق به گلزنی نشد. آن فصل پرسپولیس، در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت. طارمی این فصل، در جام حذفی بازی نکرده اما زدن 3 گل در لیگ قهرمانان، در کنار 16 گل لیگ برتر باعث شد 19 گله شود و حالا بالاتر از خلیلی، بهترین گلزن پرسپولیس در یک فصل، از زمان شروع لیگ برتر باشد. 

 حمله به رکورد پیوس

 بهترین گلزن پرسپولیس در یک فصل، فرشاد پیوس است که سال 1373 توانست در مجموع 22 گل برای پرسپولیس بزند. حالا طارمی،2بازی در لیگ برتر و حداقل یک بازی آسیایی(در صورت عدم صعود پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان یک بازی اما در صورت صعود پرسپولیس سه بازی آسیایی در انتظار طارمی خواهد بود) فرصت دارد تا با زدن 4 گل دیگر، 23 گله شود و بالاتر از فرشاد پیوس قرار بگیرد. تاریخ‌سازی بزرگ، برای مهاجمی که رکورد گل زدن و گل نزدن در تیمش را جابجا می‌کند.

 رضا نوروزی همچنان رکورددار 

رکورد بیشترین گل زده در یک فصل هم در اختیار رضا نوروزی است که در لیگ دهم با فولاد 24 گل به ثمر رساند.


مرجان گلچین

اقای گلی

طارمی

پیوس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی