میانگین گل زده استقلال؛ نیم گل ناقابل

میانگین گل زده استقلال؛ نیم گل ناقابل

استقلال به گل نزدن عادت کرده و این رویه با وجود گذشت دوازده هفته از لیگ هفدهم همچنان تداوم دارد.
ببه گزارش پیروزی دیلی، بدون شک مهاجمان استقلال را باید مقصر در این ناکامی دانست. بازیکنانی که انگار قواعد بازی در استقلال را بلد نیستند یا شاید هم به آنها آموزش کافی داده نشده است.

 بنای این خط حمله را علیرضا منصوریان در استقلال چیده و حال که استقلال با گذشت دوازدهم هفته از لیگ میانگین نیم گل زده را از خود برجا گذاشته باید از سرمربی آبی‌ها پرسید که دلیل جذب این بازیکنان چه بوده است؟ اگر آنها بازیکنان قابلی بوده‌اند چرا در استقلال کارایی نداشته‌اند و اگر نبوده‌اند چرا به خدمت گرفته شده اند؟ 

 تقصیری به گردن شفر نیست. این مربی آلمانی نه تنها با فضای فوتبال ایران آشنایی کافی ندارد بلکه حدود توانایی این بازیکنان را هم به خوبی نمی‌شناسد و 20 روز تمرین پیش از بازی با سیاه‌جامگان نیز اثر آنچنانی در شناخت او نخواهد گذاشت. بنابراین باید منتظر ماند تا نیم فصل از راه برسد و مرد آلمانی خودکار بردارد و قلم قرمز بکشد بر روی نام یکی، دو مهاجم ناکارآمد تیمش و بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرد تا شاید استقلال در خط حمله که روزگاری نه چندان دور نقطه قوتش محسوب می‌شد، به همان تیم رعب‌آور بدل شود. 

 حقیقتش اینکه استقلال امروز بی‌آزارترین استقلال تاریخ است. تیمی بدون ضرباهنگ هجومی مناسب، تیمی فاقد هارمونی و با بازیکنانی ترسو و بی‌انگیزه که حتی نمی‌توانند موقعیت‌های تک به تک را هم گل کنند. استقلال دچار نوعی فرسودگی روحی شده که فقط یک شوک روانی می‌تواند آنها را به حالت قبل بازگرداند.

 البته با این بازیکنان دیگر بازگشت به شرایط ایده‌آل غیرممکن است و باید پذیرفت که منصوریان در زمان یارگیری اشتباه‌های بزرگی را مرتکب شده و حالا شفر باید در زمان باقیمانده تا نقل و انتقالات نیم فصل بازیکنانی را بیابد تا جانشین مردان نا کارآمد خط حمله‌اش کند. خط حمله‌ای که حالا به آیینه دق بدل شده و چشم‌ها را می‌آزارد.

 استقلال در همه ادوار لیگ حتی در لیگی که در نهایت رتبه سیزدهمی عایدش شد تا این اندازه در گلزنی ناتوان و بی‌رمق نبود و به یاد نداریم که میانگین گل زده آبی‌ها در 12 بازی، نیم گل زده باشد. آماری فاجعه‌بار که حتی در لیگ هفتم که استقلال سیزدهم شد، رقم نخورد. حالا استقلال به حدی تنزل جایگاه یافته که می‌تواند پایین‌تر از قعرنشین لیگ به تنهایی ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دهد. آن هم با مهاجمانی که ابتدای فصل میلیاردها تومان با آنها قرارداد منعقد کرده‌اند و از این نظر جزو گران‌ترین نقل و انتقالات فصل محسوب می‌شوند.

استقلال

گلزنی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی