مین مثل رامین! هدیه انفجاری سرخ های پایتخت به سرمربی آبی ها

مین مثل رامین! هدیه انفجاری سرخ های پایتخت به سرمربی آبی ها


به زعم اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان رامین رضاییان بازیکن مطرحی است که با سقوط در سبد خرید منصوریان می تواند بمب نقل و انتقالاتی این فصل استقلال تهران مقابل رقیب سنتی خود لقب بگیرد. اما رامین خواسته یا ناخواسته به مین ضد نفر سرخ های پایتخت زیر پای منصوریان تبدیل شده است!
درحالی میل سرمربی استقلال به جذب رضاییان و شائبه مذاکره مستقیم منصوریان با این بازیکن ملی پوش در هفته های اخیر به موضوع داغ رسانه ها و بحث جنجالی میان هواداران سرخآبی بدل شده است که از یکسو منصوریان با نام بردن از لقمه های بزرگ چون رامین ، مرتضی تبریزی، پژمان منتظری، ساسان انصاری و دو بازیکن ازبک و چند بازیکن از لیست خرید برانکو چون گادوین منشاء، داریوش شجاعیان و شایان مصلح بعنوان گزینه های مدنظر فصل بعد استقلال، بدنبال ترمیم وجهه از دست رفته خود در میان هوداران متعصب آبی پس از باخت بد تاریخی جغرافیایی! استقلال به العین است و از طرف دیگر جذب این بازیکنان بالاخص بازیکن مورد غضب سرمربی محبوب پرسپولیس به رغم رقم های کلان و بیش از سقف مجاز که بعضا از ۱/۶ تا ۲/۵ میلیارد پیشنهاد داده اند می توانست به محلی برای کری خوانی هواداران این تیم بی حماسه تبدیل شود.
 از این میان منشاء و مصلح پرسپولیسی شدند، تبریزی و شجاعیان در تیم خود ماندند، انصاری به سپاهان پیوست، منتظری میان زمین ایران و آسمان قطر معلق است، دو بازیکن ازبک به تهران آمدند ولی سرمربی ازبکستان به لطف پیشنهاد چرب و نرم آبی ها شاید از ترس نفوذی عمل کردن شان، حتی یک دقیقه هم به آنها مقابل ایران بازی نداد و رفتند، رامین پیشنهادات دیگر خود را سنگین و سبک می کند و منصوریان تنها موفق به جذب بحث برانگیز چند جوان تازه کار زیر سن قانونی شده است تا جایی که در فضای مجازی سر زبانها افتاده که بازیکنان بزرگ حاضر به کارکردن با مربی ناکارآمد آبی ها و تیم از هم پاشیده استقلال نیستند و رقم های سنگین پیشنهاد می دهند تا این تیم از جذب آنان منصرف شود! نمونه بارز این ادعا تبریزی و مصلح است که رقم نفر اول ۱/۶ میلیارد بنابر افشاگری آذری مدیر عامل ذوب آهن برای استقلال بود ولی با رقمی بسیار پایین تر قرارداد خود را با ذوب آهن تمدید کرد و دومی با رقم ۸۰۰ میلیون پایه، با استقلال به توافق نرسید و با ۶۵۰ میلیون پایه قرارداد به پرسپولیس پیوست! اما موضوع جذب یا عدم جذب رامین کمی متفاوت است. 
رامین که تا قبل از کلید خوردن پیشنهاد منصوریان بدلیل ایستادگی در مقابل خط قرمز سرخ ها از تیم خارج شد و دعوتش به تیم ملی در رسانه ها خبرساز و حتی توسط برخی در راستای اختلاف برانکو و کیروش تعبیر شد، در تصورات منصوریان بعنوان رکن اصلی ایجاد و پیشبرد موفق جنگ روانی طول فصل با پرسپولیس و خواباندن مچ این رقیب سنتی قلمداد شده است. غافل از آنکه منصوریان پای خود را روی مین اهدایی سرخ ها قرار داده که به هر ترتیبی پای خود را بردارد، صدای انفجار مهیبی را در گوش وی طنین انداز می کند. منصوریان با برداشتن پای خود از روی این مین طوری که به جذب رضاییان با رقم نامتعارف و چند برابر سقف مجاز قراردادها بین ۲/۵ تا ۳ میلیون خواسته رامین منتهی شود، از طرفی زیر بار تندترین انتقادات اعضای هیئت مدیره و پیشکسوتان مخالفش بخصوص زمانی و روشن منتقدان شماره یک خود و همچنین زیر سؤال وزارت ورزش کمر خم خواهد کرد و از سوی دیگر رامین که دست پرورده مربیان بزرگی چون برانکو و کیروش است به حدی بزرگ است که منصوریان نه توان کوچ کردن او و نه قدرت نیمکت نشین کردن او را چون دو سرمربی مذکور و کنترل حاشیه های وی در تیمی که رحمتی و حیدری بزرگ تیم ! محسوب می شوند را نخواهد داشت و همانطور که حسن روشن پیش بینی کرده حضور رامین در استقلال می تواند آسیب جبران ناپذیری را به استقلال و آینده منصوریان وارد آورد.
از طرف دیگر مانور رسانه ای بیش از حد استقلال و منصوریان بر سر رامین باعث شده از او به فرشته نجات استقلال تعبیر شود و رامین را به نقطه آمال هواداران آبی برای تسکین زخم های عمیق ایجاد شده توسط منصوریان بر حیثیت استقلال بالاخص بواسطه بازی العین و از دست دادن ۳ جام بدل کند تا آنجا که روزانه در پیچ رامین به درخواست از این بازیکن برای پیوستن به تیم محبوبشان روی آورده اند! پای بر داشتن منصوریان از روی مین مثل رامین در جهت عکس خواست و آرزوی هواداران آبی و ناتوانی وی از جذب رامین به هر دلیلی حتی بدلیل خود رامین، می تواند چنان عرصه را بصورتی مرگبار در فضای مجازی هواداری و فضای حقیقی هواداری روی سکوها بر او تنگ کند که بعید است بعد آن شاهد دوام وی بر مسند سرمربیگری استقلال باشیم. 
البته به نظر این حقیر ، این مین ضد نفر اهدایی سرخ ها که قبلا هم سابقه انفجار در سنگر آبی ها را با گل زنی های ناب خود دارد، کمی تا قسمتی شیطنت ذاتی پرسپولیسی ها را هم چاشنی این کار کرده است. فعلا رامین در دوبی است تا بعد.

رامین رضاییان

دکتر نصیر :
۲۴ خرداد ۹۶
با همه این حرف ها  استقلال نبود که در یک سال چهار ستاره خودش رو یعنی رامین سروش عالیشاه و امید از دست داده این پرسپولیس بود!..نباید به این راحتی بازیکن ستاره از دست بدیم...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی