میناوند: اینفانتینو که می‌آید نباید فقط با او شیشلیک بخوریم/بازی برگشت برای الوصل حیثیتی است

میناوند: اینفانتینو که می‌آید نباید فقط با او شیشلیک بخوریم/بازی برگشت برای الوصل حیثیتی است

یشکسوت تیم پرسپولیس معتقد است ما میزبانی مقابل تیم‌های عربستانی را از دست داده‌ایم و داوری‌ها هم در لیگ قهرمانان آسیا به ضرر تیم‌های ایرانی است.

به گزارش پیروزی دیلی، مهرداد میناوند پیشکسوت تیم پرسپولیس معتقد است ما میزبانی مقابل تیم‌های عربستانی را از دست داده‌ایم و داوری‌ها هم در لیگ قهرمانان آسیا به ضرر تیم‌های ایرانی است و باید یک فکر جدی به حال این مشکلات بکنیم و اگر اینفانتینو به ایران می‌آید فقط با او شیشلیک نخوریم بلکه از حضورش در کشورمان استفاده کنیم تا این معضلات حل شود.



بازی پرسپولیس و الوصل امارات در لیگ قهرمانان آسیا چطور بود؟
بازی یک طرفه‌ای بود. الوصل تیم بزرگ و منسجمی نبود اما بازی برگشت در خانه خودش برای آنها حیثیتی است. هرچند الوصل شانس زیادی برای صعود از این گروه ندارد اما برای آنها بازی در امارات حیثیتی است. چیزی که برای پرسپولیس مقابل الوصل مهم بود بعد از باخت در دربی جمع کردن تیم کار بزرگی از طرف کادرفنی بود که بتوانند تیم را در شرایط بازی نگه دارند و بچه‌ها هم فعل خواستن را انجام دادند. الوصل نیم ساعت اول را خیلی فشرده بازی کرد اما توانستیم دو گل بزنیم و در نیمه دوم هم می‌توانستیم گل‌های دیگری بزنیم که در آینده به دردمان می‌خورد چون همین تفاضل گل است که ما را بالای جدول نگه داشته است. در این گروه سه تیم خوب برای صعود رقابت دارند و همین مساله کار ما را سخت می‌کند.


محسن مسلمان مقابل الوصل بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی برای پرسپولیس بازی کرد. حضور او را در زمین چطور دیدید؟
محسن مسلمان وقتی به زمین می‌آید چون تکنیکی و خلاق است تاثیرگذار است. همیشه همین‌طور بوده که از فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان استفاده می کردیم که نبود محسن معادلات را به هم ریخته بود. فکر می‌کنم محسن مسلمان خیلی می‌تواند به تیم کمک کند اما در کل باید به نظر سرمربی تیم احترام بگذاریم. شاید خودم خیلی جاها با برانکو هم‌عقیده نباشم اما چون شرایط را برانکو به‌خوبی می‌داند بهتر از همه می‌تواند تصمیم بگیرد. باید به برانکو اعتماد کنیم و مزد اعتمادمان را هم در این مدت گرفته‌ایم و پرسپولیس در این دو، سه ساله شرایط خیلی خوبی داشته است.


محسن ربیع‌خواه هم با فشارهایی که به برانکو وارد شد، نیمکت‌نشین شد. در این رابطه چه نظری دارید؟
در این مورد هم باید به نظر برانکو احترام گذاشت. وقتی گزارشگر در یک بازی چند بار به بازیکن تیکه می‌اندازد این مشکلات پیش می‌آید. آرش برهانی دومین گلزن لیگ است اما وقتی به او در گزارش بازی آرش گل نزن می‌گویند همه فکر می‌کنند آرش گل‌نزن است. با محسن ربیع‌خواه نامهربانی شد و اعتقادم این است که ربیع‌خواه به موقع کار می‌کند و درگیر می‌شود و پاس می‌دهد اما باز هم نظر برانکو مهم است. محسن ربیع‌خواه را بازیکن استانداردی برای پرسپولیس می‌دانم. من یک جاهایی از یک چیزهایی خیلی ناراحت می‌شوم. یک سری تماشاگرنما که در فضای مجازی هم خیلی زیاد شده‌اند در مورد ترکیب تیم صحبت می‌کنند و اگر قرار است من و شما نظر بدهیم پس چرا برانکو را آورده‌ایم؟ یکسری عادت کرده‌اند هر اتفاقی که بیفتد نظر بدهند. من اگر با برانکو هم‌عقیده هم نباشم اما جو را خراب نمی‌کنم و حرف بی‌ربط نمی‌زنم. پرسپولیس بعد از باخت در دربی برگشت خوبی داشت. نکته مهم اینکه پرسپولیس با این بازی‌های فشرده‌ای که دارد با 14، 15 نفر بازی می‌کند و خیلی فشار روی تیم است و نیاز به ریکاوری دارد تا بعد از بازی با الوصل در امارات در اولین بازی سال آینده در لیگ جشن قهرمانی‌اش را بگیرد. یک مساله‌ای هم در مورد استقلال هست که خیلی دوست دارم بگویم.


بفرمایید؟
در مورد داوری‌‌ها در لیگ قهرمانان آسیا پارسال پرسپولیس بود و امسال هم نوبت استقلال است که ضربه بخورد.  وقتی بازی استقلال و العین را می‌دیدم جلوی تلویزیون واقعا حالم بد بود. ربطی هم ندارد که او تیم ما باشد و استقلال هم نماینده ایران است و دوست ندارم این اتفاقات بیفتد. باید یک فکر اساسی بکنیم چون هم میزبانی را مقابل تیم‌های عربستانی از دست داده‌ایم و هم داوری‌ها علیه ماست. پارسال هم دو سه مورد داوران در آسیا بازیکنان ما را محروم کردند و پنالتی ما را نگرفتند و به ضرر ما پنالتی گرفتند.
وقتی اینفانتینو از فیفا می‌آید باید از حضورش در ایران استفاده کنیم نه اینکه با او شیشلیک بخوریم و بیاید یک بازی هم در سالن بکند و دربی را ببیند و برود. باید از حضور او در ایران استفاده کنیم چون این اتفاقات خیلی زشت است و هر ایرانی که این صحنه‌ها را می‌بیند اعصابش خراب می‌شود. در آن لحظات دلم برای استقلال سوخت و چطوری می‌شود مملکتی که دو میلیون نفر جمعیت دارد چنین بلایی سر ما بیاورد؟ چطور می‌شود که چنین اتفاقی بیفتد و ما سکوت کنیم؟ باید یک فکر اساسی کنیم.


در مورد پیشنهادات خارجی برای برانکو که این روزها مطرح می‌شود، چه نظری دارید؟
خیلی‌ها در مورد برانکو می‌گویند که او دنبال بازارگرمی است اما به نظر من برانکو دنبال این حرف‌ها نیست. الان حدود سه سال است که برانکو در پرسپولیس است و کارنامه‌اش کاملا مشخص است اما چهار تا آدم همیشه دنبال این هستند که حرف و حدیث در بیاورند. ما در این مملکت در هر جایی کارشناس زیاد داریم و دوست دارند نظر بدهند. این اتفاق که بچه‌ها با این بازی‌های فشرده خسته می‌شوند و افت می‌کنند در همه تیم‌های دنیا هست و رئال و بارسا و بایرن هم افت می‌کنند و نمی‌شود همیشه برد. کارنامه برانکو در این مدت بی‌نظیر بوده و امیدوارم حالا که قراردادش را بسته محکم کار کند. امسال کارمان واقعا مشکل است چون از پنجره نقل و انتقالات هم محروم هستیم و باید تیم را آماده نگه داریم.


امسال توقع قهرمانی آسیا را از پرسپولیس دارید؟
خیلی سخت است. پرسپولیس نسبت به پارسال در همین مقطع یک افتی داشته که دلیلش فقط خستگی است وگرنه تیم همان تیم است ضمن اینکه پرسپولیس پارسال عالی کار کرد و شناخته‌تر شده و تیم‌ها همین‌طوری نمی‌آیند جلوی ما بازی کنند اما امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم در آسیا بیفتد.


چه تصوری از بازی برگشت پرسپولیس و الوصل در امارات دارید؟
کار سختی آنجا داریم. این بازی برای آنها حیثیتی است و نمی‌خواهند در خانه خودشان هم شکست بخورند. باید خیلی حساب شده کار کنیم و نباز به گل زیاد هم نداریم و یک – صفر هم ببریم سه امتیاز را گرفته‌ایم. بعد از بازی برگشت با الوصل نیاز به یک ریکاوری داریم تا برای سال آینده آماده شویم.

میناوند

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی