میناوند:نمی‌دانم پسرم را بیشتر دوست دارم یا پرسپولیس را /قرارداد بابرانکو از نان شب هم واجب‌تر است

میناوند:نمی‌دانم پسرم را بیشتر دوست دارم یا پرسپولیس را /قرارداد بابرانکو از نان شب هم واجب‌تر است

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که  این تیمدر ادامه شرایط خوبی پیدا می‌کند و با برگشت سیدجلال به ترکیب، اتفاقات خوبی در انتظار سرخپوشان است.

به گزارش خبرنگار پیروزی دیلی، در روزی که پرسپولیس باید 5 گل به الهلال می‌زد تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، درحالیکه همه می‌دانستند رسیدن به چنین نتیجه‌ای در عمل، بسیار سخت است اما همه به معجزه امیدوار بودند که داور عمانی با قضاوت پراشتباهش، امیدهای تیم برانکو برای رقم زدن معجزه را در همان نیمه‌اول به ناامیدی تبدیل کرد. مهرداد میناوند یکی از همان پرسپولیسی‌های اصیلی بود که با وجود کار سخت تیم مقابل الهلال، همچون بازی‌های گذشته، انرژی مثبت خود را روانه اردوی سرخپوشان کرد و با پیام‌های خود سعی کرد به شاگردان برانکو امید و انگیزه بدهد. صحبت‌های یار همیشگی پرسپولیس که همچون روزهای قهرمانی‌اش، متعصبانه بازی‌ها را دنبال می‌کند، را با روزنامه پیروزی در زیر می‌خوانید:


پرسپولیسی ها هم به تیم رحم نکردند
همین که همه با تمام وجود بازی کردند، برای منِ مهرداد میناوند انگار تیم رفته فینال. خصوصا وقتی یک جایی همه می‌خواهند در مسیر سنگ‌اندازی کنند، از داخل کشور خودت گرفته تا اجنبی‌ها، حتی آنهایی که خودشان را پرسپولیسی معرفی می‌کنند، همه جور حرف و مصاحبه علیه تیم دارند، بعد می‌گویند اینها روی بازیکن تاثیر ندارد! من خودم فوتبالیست بودم، شاید مردم عادی متوجه نشوند بازی کردن در چنین شرایطی چقدر دشوار است، اما من در چنین شرایطی قرار گرفته‌ام و می‌گویم که هر کسی می‌گوید بازیکن این خبرها و حرف‌ها را نمی‌شنود، دروغ است. اسم این کار رویش هست، حاشیه. حاشیه هم پدر تیم و بازیکن را درمی‌آورد.


از تونل آزادی وحشت دارند
پرسپولیس در مسقط واقعا در حد یک قهرمان بازی کرد. کار بچه‌ها ستودنی بود و دست تک تک‌شان را می‌بوسم و به آنها افتخار می‌کنم که برابر تیمی تا دندان مسلح که داور را هم داشت،‌ اینطور بازی کردند. آنها کنفدراسیون فوتبال آسیا را که دارند، فیفا هم که چند روز پیش از بازی رفت، آن حکم را علیه پرسپولیس اعلام کرد. حالا خداراشکر که سال بعد دیگر پرسپولیس در ایران بازی می‌کند، اگر بازی در آزادی بود، این عرب‌های حوزه خلیج‌فارس حتی جرات ندارند از تونل هم بیرون بیایند. آنها از تونل آزادی وحشت دارند. بچه‌های ما تلاش خودشان را کردند اما به یک جاهایی دیگر زورشان نمی‌رسد. من فقط خوشحالم که مصدوم ندادیم و با تیم کامل‌مان بازی بزرگ لیگ را برگزار می‌کنیم.


فقط به برد دربی فکر می‌کنم
این بازی از هر بازی دیگری برای پرسپولیس اهمیت دارد و یک جورایی باید به دنبال انتقام گرفتن باشیم، بازی سال گذشته و خصوصا اتفاقات آخر بازی، همه را ناراحت کرد، حالا همه به دنبال برد پرسپولیس هستیم. فوتبال است و کری‌هایش، یک سری می‌خواهند اینطور بگویند که این بازی هم یک بازی مثل سایر دیدارهای لیگ برتر است، درحالیکه واقعا اینطور نیست و این یک مسابقه فرافوتبالی برای ماست. من هیچ دوست استقلالی ندارم و فقط هم به برد پرسپولیس فکر می‌کنم. فقط امیدوارم هر چه زودتر قرارداد برانکو امضا شود و باشگاه این موضوع را عقب نیندازد.


هرطور شده باید بماند
ما در چنین موقعیتی باید خودمان را نشان دهیم. اگر برانکو چنین پیشنهادی از فدراسیون کرواسی نداشت که خب قرارداد بستن با او کار دشواری نبود. خصوصا حالا که اگر خدای ناکرده از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شویم،‌ هیچ کسی بهتر از برانکو نمی‌تواند تیم را از این مرحله عبور دهد. راست و حسینی بگویم، امیدوارم برانکو در پرسپولیس بماند و ماندن او از نان شب هم برای تیم ما واجب‌تر است.


مسلمان قوی تر از این حرف هاست
بازیکنی مثل محسن مسلمان که از 16-17 سالگی در لیگ برتر بازی کرده، خیلی قوی‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد با این حرف‌ها و حاشیه‌ها تضعیف شود. من با خود مسلمان هم حرف زدم. او هرگاه پا به توپ می شود حریف را آزار می‌دهد. چنین بازیکنی در حاشیه غرق نمی‌شود. البته بچه‌های ما هم باید حواس‌شان جمع باشد که الگو هستند و بی‌گدار به آب نزنند. این را هم بگویم که از بازگشت سیدجلال به عنوان یک رهبر به تیم، کِیف کردم. او یک ستون برای تیم در زمین است.


روی این بچه زوم کرده اند
اینکه در مورد ربیع‌خواه می‌نویسند را قبول ندارم. او بازیکن فوق العاده‌ای است. حالا نمی‌دانم چرا روی این بچه زیادی زوم کرده‌اند. فوتبال است دیگر، یک روز، روز خوب توست و یک روز هم روز تو نیست. امیدوارم فرشاد احمدزاده هم زودتر خوب شود و به تیم برگردد. یک سری افراد از روی دشمنی این بحث‌ها را مطرح می‌کنند، باید هوشیار باشیم.


منتظر اتفاقات خوب باشید

وقتی تیمی گل می‌خورد، همه گل خورده‌اند چون در فوتبال، دفاع از همان جلو انجام می‌شود. به‌هرحال شجاع خلیل‌زاده مهره‌ای است که امسال به تیم اضافه شده، سیدجلال حسینی هم یک مدت نبود، ماهینی به خاطر موقعیت تیمی، در پستی غیرتخصصی بازی کرد و اینها همه در فوتبال طبیعی است. مطمئن باشید که در ادامه تیم شرایط خوبی پیدا می‌کند و با برگشت سیدجلال به ترکیب، اتفاقات خوبی در انتظار پرسپولیس است. خیلی از گل‌هایی که دریافت کردیم در این مدت، حاصل اشتباهات فردی بود و تیمی نبود. سرمربی حتما این اشکالات را ترمیم می‌کند. ما دوباره در آسیا به میدان می‌رویم و این‌بار برخلاف لیگ قهرمانان امسال که با بی‌تدبیری آقایان میزبانی‌ها را از دست دادیم، دوباره از تیم‌های عربی میزبانی می‌کنیم. ضمن اینکه تجربه امسال را هم داریم. فقط امیدوارم هر چه زودتر خیال همه بابت قرارداد برانکو راحت شود. اگر با او 3-4 ساله قرارداد ببندند خیلی عالی است. هر سال همین الهلال فینالیست می‌شود و بهترین تیم آسیاست که در بازی برگشت با داور هم حریف ما نشد. در بازی رفت هم عوامل زیادی شکست سنگین تیم را رقم زد. اگر همین الهلال ایران آمده بود، حرفی برای گفتن نداشت. همانطور که گفتم آنها از ترس‌شان از تونل آزادی هم به زور وارد زمین می‌شدند.


می‌خواهند نقش سوپرمن را بازی کنند
معلوم است که دارد. ما تازه یک بازی کمتر از تیم صدرنشین پارس‌جم داریم که اگر آن را ببریم صدر را می‌گیریم. دربی را هم ببریم همه چیز برمی‌گردد سر جای خودش و هیچ چیزی برای تکرار قهرمانی کم نداریم. همین حالا هم حتی در مقایسه با سال گذشته از نظر امتیازی جلو هستیم. شک نکنید که قهرمانیم، مگر اینکه خودمان دست به دست هم بدهیم و تیم را پایین بکشیم. آدم‌هایی که ادعا می‌کنند تیم را دوست دارند و همه آنها را می‌شناسند. مردم دائم به من می‌گویند چرا این افراد را معرفی نمی‌کنی، درحالیکه حرف من این است همه اینها را می‌شناسند. آدم‌هایی که می‌خواهند نقش منجی، سوپرمن و فرشته نجات را برای پرسپولیس ایفا کنند. تیم مگر مسئول ندارد که اینها مصاحبه می‌کنند و با حرف‌های‌شان حاشیه می‌سازند؟ باز هم می‌گویم که این چیزها نمی‌تواند تیم را به حاشیه ببرد، این بچه‌ها اوج حاشیه را دیده‌اند و دیگر بالاتر از مرگ نداریم. مرحوم نوروزی را از دست دادیم که دیگر از این بالاتر و سنگین‌تر حاشیه‌ای نبود که بتواند به تیم وارد شود. این حاشیه‌ها تیم را آبدیده کرد. اینها به بلوغ فکری رسیده‌اند که کسی نتواند آنها را از مسیر خارج کند. فقط باید همه حواس‌شان باشد که آتو دست کسی ندهند. تیم یک سر و گردن بالاتر از تیم‌های دیگر لیگ برتر است.


پدر تیم را درآوردند
خستگی طبیعی است که با یک ریکاوری خوب برطرف می‌شود. بعد از این لیگ قهرمانان نداریم و بازی‌ها به روال خودش می‌افتد و همان هفته‌ای یک بازی را داریم. ضمن اینکه این چند وقت ما میزبان نبودیم و حتی در بازی‌هایی که میزبان لیگ قهرمانان بودیم، چند ساعت پرواز داشتیم که این پدر تیم و ساق‌های بازیکنان را درآورد. من واقعا نمی‌فهمم که چرا پرسپولیس باید دوبار دو روز بعد از بازی تیم ملی در شهرستان ها بازی کند. این چه حمایتی بود که از پرسپولیس به عنوان نماینده ایران کردند؟


به قعرنشین نگاه نکنید
همه می‌دانند دربی، یک بازی‌ای است که واقعا براساس بازی های قبلی نمی‌شود آن را پیش‌بینی کرد. ما تجربه پارسال را داریم که تیم خیلی بهتر بود اما شکست خورد. آن تجربه به تیم کمک می‌کند که اصلا بچه‌ها نباید خود را از پیش برنده بدانند. فقط باید تمرین خوبی داشته باشند. خداییش استقلال هم تیم خوبی است، نباید به جدول و قعرنشینی آنها نگاه کرد. این تیم چیزی برای از دست دادند ندارد و می‌آید که نتیجه بگیرد.


به مهدی کمک کنید
مهدی طارمی فوتبالیست خیلی خوبی است. از نظر من در این‌سال‌ها او بازیکن بزرگی بوده، هست و خواهد بود. به هرحال پشت پرده این داستان محرومیت هم درمی‌آید و مشخص می‌شود فقط مهدی در این قضیه مقصر نبوده، حالا کاری ندارم که مشاوره غلط گرفته اما این محرومیت به هرحال تمام می‌شود. بچه آدم هم خطا می‌کند، باید او را بخشید. او چند ماه نیست اما بعد از این مدت باز هم بازیکن ماست که برای پرسپولیس روزهای خوبی را رقم زده و ما هیچ‌‌وقت نباید آن روزها را فراموش کنیم. به خاطر همین حالا که دچار این مشکل شده هر کاری که از دست‌مان برمی‌آید باید برایش انجام دهیم.


منت پرسپولیس بر سر من است

یک بار دیگر هم این را گفته‌ام اگر پرسپولیس را یک طرف بگذارند و پسرم را طرف دیگر، واقعا باید خیلی فکر کنم که کدام را بیشتر دوست دارم. من حقوقی از این باشگاه نمی‌گیرم و دلی عاشق پرسپولیسم. از این باشگاه به اروپا ترانسفر شدم و کلی پول آوردم، درحالی‌که می‌توانستم دو ماه صبر کنم و بازیکن آزاد بشوم و کل پول را خودم بگیرم. یک سال هم مفتی بدون منت برای پرسپولیس بازی کردم چون منت پرسپولیس تا همیشه روی سر من است. هر چه دارم از این تیم است و با یک برد واقعا خوشحال می‌شوم و با یک باخت و غمگین. برایم فرقی نمی‌کند علی پروین مدیر باشگاه باشد یا طاهری، مهم اسم پرسپولیس است.


گفتگو از مرضیه دارابی

میناوند

پرسپولیس

Reza Ganji :
۲۹ مهر ۹۶


بارالها :
 مکر دشمنان پرسپولیس را بخودشان برگردان. بارالها طرفداران پرسپولیس را درپناه خود از گزند بدخواهان معصوون محفوظ بدار
  .     امین ...             رضا
شهرام مکی :
۲۷ مهر ۹۶
هزاران درود بر تو مهرداد عزیزُ ودوست داشتنی... ما هواداران میلیونی واصیل پرسپولیس هم عاشق شما هستیم... انشاءالله همیشه سلامت و زنده باشید وخداوند پسرتونو براتون حفظ کنه
پرسپولیس عشق آریایی :
۲۷ مهر ۹۶
هزاران درود بر تو مهرداد عزیزُ ودوست داشتنی... ما هواداران میلیونی واصیل پرسپولیس هم عاشق شما هستیم... انشاءالله همیشه سلامت و زنده باشید وخداوند پسرتونو براتون حفظ کنه
صبا :
۲۷ مهر ۹۶
خدایا مراقب پرسپولیس من باش.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی