بازی با اعداد در روز با شکوه پرسپولیس

بازی با اعداد در روز با شکوه پرسپولیس

مسایل زیادی بود که پیروزی برابر نفت را ارزشمند تر و با شکوه می‌کرد.

از یک سو ایجاد فاصله امتیاز با رقبا ارزشمند بود، اما این پیروزی را دوست داریم چون در دل خود پیام های با ارزشی داشت. پیام اول پرسپولیس به هواداران و دوست دارانش بود. اینکه اگر قرار باشد سلیقه های خودمان را دخالت بدهیم پرسپولیس ما به این نقطه نمی‌رسد. اینکه اگر کار به برانکو سپرده ایم باید به اون اعتماد کنیم. اینکه تک تک بازیکنان ارزشمند هستند ولی ما پرسپولیسی داریم که اگر درست از آن حمایت کنیم. در غیاب پنج ملی پوش هم می‌درخشد، پس هیچ بازیکنی نباید فکر کند می‌تواند هرگونه می‌خواهد عمل کند چون پرسپولیس بدون یک بازیکن موفق می‌شود ولی بدون اخلاق و نظم نه!

گاهی این مساله را خیلی ساده از یاد می‌بریم و فکر هم نمی‌کنیم این از یاد بردن ها و این فراموشی ها هر بار چه بهای سنگینی برای تیم محبوبمان به بار می‌آورد. هر بار چنین شده است نتیجه اصرارهای ما و دیگران برای زیر پا گذاشتن نظم و قانون، و نادیده گرفتن پرسپولیس نتیجه تلخی به بار آورد پس باید اجازه داد آنهایی که مسئولیت کار را به گردنشان انداخته ایم در آرامش آنچه به صلاح می‌دانند را اجرا کنند به ویژه هنگامی که می‌دانیم در درجه ای از پختگی، حرفه ای گری و شعور انشانی قرار دارند که مسایل را شخصی نمی‌کنند، هر چند که شاید بعضی از ما به خاطر نادانسته هایمان خیلی راحت چنین قضاوتی کنیم.

پیغام بعدی پرسپولیس همین بود که گفتیم و به بعضی بازیکنان خاص که این بار هم برمی‌گردند ولی شاید این آخرین بار باشد. این را به این دلیل می‌گوییم که واقعا دوست داریم این بازیکن خیلی خوب را در تیم خودمان داشته باشیم ولی با آنچه که شنیدیم این می‌تواند آخرین فرصت باشد و او باید بسیار مراقب باشد او باید از اینجا مستقیم به بهترین تیم های اروپایی برود دلیلی هم ندارد چنین نباشد هم استیل فوتبالش را دارد و هم هنرش را. فقط باید قدر خودش و این پیراهن و هم بازیانش را بیشتر بداند. . پیغام بعدی پرسپولیس و برانکو البته به سرمربی تیم ملی بود. اینکه اراده پرسپولیس شد و اما این بازی اعداد جالبی در دل خود داشت.

1- رتبه پرسپولیس در جدول است که تثبیت شد. همچنین برای اولین بار است تیمی در هفته 23 بازی ها به مرز 53 امتیاز می‌رسد و پرسپولیس به این ترتیب رکورد 52 امتیاز خود در سال 77 را ارتقا داد.

2- پرسپولیس در دهه 90 در دوبازی رفت و برگشت نفت را نبرده بود. این عدد، تعداد گل های سروش رفیعی برای پرسپولیس در لیگ برتر را هم نشان می دهد.

3- سومین پیروزی پرسپولیس با تفاضل دو گل در این فصل رقم خورد.

4- بازگشت پرسپولیس به کلین شیت بعد از 4 بازی اتفاق افتاد.

5- تعداد ملی پوشان غایب پرسپولیس در این بازی است. تعداد پاس های گل مسلمان هم به عدد 5 رسید. نفت بعد از سایپا، گسترش، صبا و سپاهان پنجمین تیمی بود که پرسپولیس برابر آن دبل کرد.

6- نفت 6 نفر شش تایی در ترکیب خود داشت که عبارت بودند از: تیموریان، فخرالدینی، مبعلی، قاضی، شهباززاده و غلامپور. در ضمن طارمی هم بعد از 6 سال در ورزشگاه تختی گل زد.

7- تعداد پیروزی های پرسپولیس در نیم فصل دوم و تعداد امتیاز مورد نیاز برای رسیدن به حد نصاب قهرمانی که 60 امتیاز است را نشان می‌دهد.

8- میزان امتیازی است که از نزدیک ترین رقیب یعنی تراکتورسازی فاصله گرفتیم.

9- شماره 9 پرسپولیس چهلمین گل خود برای پرسپولیس را جشن گرفت.

ابراهیم فتاحی

 

 

پرسپولیس-نفت تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی