نفت تهران مجوز حرفه ای باشگاه به تاریخ  پیش از ۲۳ سالگی بیراموند ارائه کند

نفت تهران مجوز حرفه ای باشگاه به تاریخ پیش از ۲۳ سالگی بیراموند ارائه کند



باشگاه نفت اگر بخواهد هم نمی تواند بیراموند را محروم کند. طرف شکایت باشگاه نفت ، پرسپولیس است. رسانه ای کردن شکایت بعد یکماه ونیم! صرفا جهت برهم زدن تمرکز پرسپولیس در آستانه بازی دو تیم است.
 

پیش از آنکه وارد موضوع شویم لازم است یادآوری کنیم در هر شکایت اهلیت طرفین دعوی شرط است. چنانچه شکایت به طرفیت علیرضا بیراموند تنظیم شده باشد کمیته انضباطی نسبت به رد دادخواست باشگاه نفت اقدام کند. 

برای بسیاری افراد شاید جای سؤال باشد که حق رشد چیست ؟ حق رشد یا همان حق آموزش مطابق ماده ۱۱ آیین نامه نقل و انتقالات درصدی از مبلغ قراردادی است که بازیکن با باشگاه جدید منعقد می کند. 
حمدرضا براتی، کارشناس حقوقی فوتبال درباره ماجرای حق‌ رشد اینطور توضیح می‌دهد: «این مقررات از سوی نهادهای بین‌المللی وارد ایران شده و فلسفه‌اش هم این است که باشگاهی که در بخش پایه کار کرده و متحمل یکسری هزینه‌ها شده، اگر قرار است بازیکنی را از دست دهد، به جنبه تجاری قضیه نیز نگاه کند.» او ادامه می‌دهد: «البته به این شکل نیست که تمام حق رشد بازیکن به باشگاهی برسد که بازیکن یک یا ٢‌سال در آن بازی می‌کرده است. یک بازیکن از اولین قرارداد حرفه‌ای تا ٢٣سالگی در هر تیمی باشد، باشگاهی که او را جذب می‌کند باید طبق مدت حضور آن بازیکن در باشگاه‌های قبلی مبلغی را به آنها پرداخت کند. ... »

بند ۱ ماده ۱۱ : مسئولیت پرداخت حق آموزش [حق رشد] به باشگاه قدیم بر عهده باشگاه جدید است
بند ۲ همان ماده : بازیکن فقط از سن ۱۲ سالگی تا سن ۲۳ سالگی به شرط فعالیت در  باشگاههای حرفه ای   مشمول شرایط حق آموزش است. 
بند ۶ همان ماده : اگر پایان ۲۳ سالگی بازیکن در هنگام عضویت در باشگاه قدیم قبل از اتمام قرارداد آنها فرا رسیده است باشگاه جدید فقط تا روزی که ۲۳ سالگی بازیکن پایان می یابد ملزم به پرداخت حق آموزش به باشگاه قدیم است. 

- علیرضا بیراموند متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ و پایان ۲۳ سالگی وی مطابق با ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ است. 
بیراموند از مورخه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ با قرارداد رسمی به پرسپولیس تهران پیوست. 
٭ تا اینجا مطابق بند ۱ ماده ۱۱ فوق الاشاره مسئولیت پرداخت حق رشد بیراموند از ۳۰ شهریور ۹۴ به قبل و به میزان معادل مدت زمان حضور وی در نفت تهران به شرط تجمیع جمیع جهات ماده ۱۱ و بندهای ذیل ماده فوق الاشاره بر عهده باشگاه پرسپولیس است. 
- از طرفی سنگربان شماره یک پرسپولیس سابقه حضور در تیم های وحدت، نفت ، هما و دوباره نفت تهران را قبل از ۲۳ سالگی داراست. لذا از آنجایی که ممکن است بعدها تیم وحدت و هما نیز -درصورت عدم انحلال یا وجود وراث برای صاحبان سهام به فرض انحلال- مدعی قدر السهم خود باشند و بعبارتی این باشگاهها تضامنا با نفت تهران در مبلغ حق رشد مذکور سهیم اند فلذا بنظر شکایت نیز باید مشترکا تنظیم گردد. 
حال به فرض رعایت و جمع شدن تمامی این موارد در شکواییه و پرونده مذکور ، مطابق بند ۲ ماده ۱۱ بشرح آمده در آن بخش که می گوید : ... بازیکن فقط از سن ۱۲ سالگی تا سن ۲۳ سالگی به شرط فعالیت در  باشگاههای حرفه ای   مشمول شرایط حق آموزش است، باشگاه نفت تهران می بایست مدارک و مجوز حرفه ای خود را به تاریخ پیش از بکارگیری بیراموند یا پیش از شروع هر مقطعی از زمان که مدعی دریافت حق رشد بیراموند از باشگاه پرسپولیس است از ادله اثباتی اهلیت خود در پرونده ارائه نماید. 
با توجه به آنکه اخیرا مطابق با اعلام سایت AFC تنها ۶ باشگاه لیگ برتری پرسپولیس ، استقلال ، گسترش فولاد تبریز ، استقلال خوزستان ، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان موفق به اخذ مجوز حرفه ای شده اند و مجوز ۱۹ باشگاه دیگر در حال بررسی است بعید است نفت تهران قادر به ارائه مدرک فوق به تاریخ مورد اشاره و اثبات اهلیت خود باشد. 
- از سوی دیگر درصورت باقی بودن نفت تهران بر شکایت خود، فرصتی است برای باشگاه پرسپولیس تا بعنون ثالث وارد پرونده طلب بیراموند از باشگاه نفت شده و نسبت به تهاتر مبلغ مورد طلب نفت بابت حق رشد بیراموند از پرسپولیس با بخشی از طلب بیراموند از باشگاه پیشین خود اقدام نماید. 

گفتیم ذوب آهن اصفهان!؟ یادمان آمد بی مهری های استاد آذری را بابت حق رشد محسن مسلمان و توصیه می کنیم این باشگاه که همین اخیرا مجوز حرفه ای را به همراه پنج تیم دیگر اخذ کرده به جهات گفته شده در بالا و عدم همخوانی تاریخ اخذ مجوز با دوره مورد ادعای باشگاه ذوب آهن به دریافت حق رشد بازیکن مذکور از پیگیری موضوع صرف نظر کند یا قطعا کمیته حقوقی باشگاه پرسپولیس نسبت به تقدیم تقاضای مختومه شدن پرونده در هر مرحل ای از اجرا که هست بدلیل عدم رعایت شرط اساسی موضوع بند ۲ ماده ۱۱ اقدام می نماید. 
فقط سعی می کنیم اجازه ندهیم کسی تمرکز پرسپولیس را برهم بزند

بیرانوند

نفت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی