نقش ملی پوشان پرسپولیس انکارناپذیر است

نقش ملی پوشان پرسپولیس انکارناپذیر است

طارمی گل زد و بیراموند ایستادگی کرد وحید به کار آمد تا کیروش مزد اطمینانش به پرسپولیس و برانکو را با زانو زدن قطر بگیرد.
 

شاگردان کارلوس کیروش درحالی مقابل قطر صف آرایی کردند که از ۶ بازیکن پرسپولیسی حاضر در تیم ملی تنها مهدی طارمی و بیراموند را در ترکیب ثابت داشتند.
 سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری و رامین رضاییان نفراتی بودند که به خواست کیروش از روی نیمکت بازی هم تیمی های خود را تماشا کردند.
اگرچه شاید بتوان بازی ندادن به سه نفر اول را به بازی پرسپولیس و عملکرد این سه نفر در مقابل الریان قطر که با باخت پرسپولیس همراه شد نسبت داد اما حضور وریا غفوری به جای رامین رضاییان از ابتدا در ترکیب تیم ملی جای بسی تعجب داشت.
 این درحالی است که رامین بعلت غضب برانکو ایوانکوویچ در بازی برابر الریان نه تنها از حضور در لیست ۱۸ نفره پرسپولیس محروم بود بلکه به دستور برانکو حتی اجازه تماشای بازی را روی سکوهای ورزشگاه نیافت. به نظر میرسد کیروش با جایگزینی پژمان منتظری به جای سیدجلال ، وریا غفوری به جای رامین و مرتضی پورعلی گنجی به جای محمد انصاری قصد داشت تا پس از جنگ روانی و جدال ناموفق با برانکو و هواداران پرسپولیس نشان دهد می تواند بدون اینها نیز برنده باشد.
اما بازی ضعیف وریا غفوری و ناهماهنگی پژمان با وی باعث شد بارها دروازه ایران با خطر از آن ناحیه مواجه شود که هربار رشادت و هوشیاری علیرضا بیراموند باعث شد تا پنجمین کلین شیت با تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به نام او ثبت شود. درخشش علیرضا بیراموند در ناکام گذاشتن مهاجم قطر و دفع توپهای ارسالی از مرکز خط دفاعی و سمت راست تیم مایه تحسین و مباهات بود.
از طرفی عدم حضور سیدجلال در ترکیب که بارها نقش سرخیو راموس رئال مادرید را روی کرنرهای ارسالی هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی بازی کرده و موفق به گلزنی هم شده است ، باعث شد تیم ملی روی ۲ کرنر بدست آمده در طول بازی کمترین بهره را ببرد.
 آمدن وحید امیری در دقایق پایانی بازی به جای سردار آزمون که روز موفقی را سپری نکرد علاوه بر ترمیم سمت راست تیم ملی باعث شد شاگردان کیروش حملات زهردارتری را روی دروازه قطر تدارک ببینند. اما آنچه بیشتر از هرچیز دیگر در بازی مقابل قطر به چشم آمد هوشمندی ، حرکات بدون توپ و موقعیت سنچی مهدی طارمی بود که اگرچه در نقش وینگر چپ! و در پست غیرتخصصی خود ظاهر شد ولی یک سر و گردن بالاتر از لژیونرهای تیم ملی در نوک پیکان حمله تیم کارلوس کیروش نشان داد و بازی زیبای خود را با به ثمر رساندن گل پیروزی بخش تیم ملی تکمیل کرد. شاید اگر سروش رفیعی و محسن مسلمان در ترکیب تیم حاضر بودند کار فوساتی و شاگردانش از این هم سخت تر می شد.
 به هرحال دیشب در ورزشگاه جاسم بن حمد شاگردان برانکو یکی با گلزنی و دیگری با دفع موقعیت های گل حریف و سومی با تغییر ریتم و آهنگ بازی ، خوش درخشیدند و ثابت کردند چرا کارلوس کیروش نمی تواند از پرسپولیسی های تیم خود چشم پوشی کند. امیدواریم حضور پررنگ و حمایت هواداران پرسپولیس در روز بازی با چین در آزادی و همچنین برد پرسپولیس در برابر الریان قطر در ورزشگاه با نماد قرمز بتواند کیروش را که پیش و حین بازی با قطر نیز نشان داد قصد کرده است دور از حاشیه سازی و حاشیه پردازی به کار خود بپردازد و تمرکز خود را روی صعود بی حرف و حدیث تیم ملی به جام جهانی بگذارد ، بیش از پیش مجاب نماید تا از شاگردان برانکو برای خلق و تکرار موفقیت ها بیشتر کمک بگیرد.
علیرضا هادیان

بازی با قطر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی