نوستالوژی/وقتی جادوگر شنید مرد سال فوتبال آسیا شده؟!

نوستالوژی/وقتی جادوگر شنید مرد سال فوتبال آسیا شده؟!

نوستالوژی
به گزارش پیروزی دیلی، یادش بخیر آن روزها.سالهایی که علی کریمی در الاهلی امارات بازی می کرد و در تیم ملی ایران خوش می درخشید.کریمی پس از درخشش در پرسپولیس راهی دبی شده بود و در اوج فوتبالش با دلایل و خلق و خوی خاص خودش پیشنهادهای اروپایی را نادیده می گرفت و به بازی در الاهلی قناعت کرده بود.آن روزگاران جادوگر همچون حالا اهل مصاحبه نبود اما ارتباطش با ما و روزنامه پیروزی ارتباط نزدیک و صمیمانه ای بود.در مقطعی از آن سه چهار فصلی که هشت جادویی در دبی روزگار می گذارند تقریبا هفته ای دوبار تماس گرفته و با او مصاحبه می کردیم.او اگر حالا اصرار به مبارزه با فساد در فوتبال همان زمان که ستاره تیم ملی هم بود در مصاحبه هایش حرف هایی می زد که اگر منتشر می شد شهر فوتبال را بهم می ریخت.کریمی می گفت و ما بنا به مصلحت فوتبالی اش نمی نوشتیم و اتفاقا خوب بخاطر دارم دفعه بعد که تماس می گرفتیم کریمی معترض بود که؛"دیدین که اصلا با خبرنگاری ارتباط ندارم و مصاحبه نمی کنم حالا که با شما مصاحبه می کنم و جواب تلفن تون رو میدم واسه چی حرفام رو نمی نویسین؟اینجوری واسه حال و احوال زنگ بزنین ولی واسه مصاحبه من کاری باهاتون ندارم" 

جادوگر نه حالا که همان ایام هم سرش درد می کرد و رک گویی ش شهره خاص و عام بود.شاید اگر کریمی مدیریرنامه ای مثل ابوالفضل جلالی نداشت و او خود را به جای کریمی خبرنگاران طرف حساب نکرده بود شماره هشت در همان اوج فوتبالش و به خاطر مصاحبه هایش از تیم ملی خط می خورد و کار به جایی نمی رسید که جلالی و فاضلی با هم نقشه بکشند که چگونه نهنگ را از اکواریوم الاهلی بیرون کشیده و راضی اش کنند که اگر بارها به تیم های بوندس لیگایی نه گفته این بار برای بازی در بایرن و پوشیدن شماره هشت مطرح ترین تیم آلمان اما و اگر نیاورد..یادم هست وقتی حرف های فوق جنجالی شماره هشت تیم ملی و مرد سال اسیا را سانسور می کردیم جلالی به ما می گفت:نگاه به ناراحتی اش نکنین.اون این ماهها داره فقط با شما مصاحبه می کنه و من هم چون اطمینان دارم بهتون اشکالی نداره ولی حواستون باشه حرفای جنجالی ش رو درباره تیم ملی و فدراسیون رو کار نکنین.واسش دردسر میشه.ناراحت شد و چیزی هم گفت به دل نگیرین.درست کردن ارتباط مجددتون با من" 

حالا که خاطره ها ما را به اینجا کشاند امیدوار بودیم فدراسیون و وزارت ورزشی ها فوتبال و تاج قدر این صراحت بیان جادوگر و خدادادها را بدانند و به جای صدور اطلاعیه صدایش کنند و حرف هایش را بشنوند و کار به جایی نرسد که این بحث مبارزه با فساد در فوتبال به انجراف کشیده و به مبارزه رودرو تبدیل شود.

بگذریم؛بهانه ما از این دل نوشته ها این بود که در سالروز انتخاب علی کریمی به عنوان مرد سال فوتبال آسیا کمی خاطره گویی کرده باشیم.آن روزگاران که خداداد،دایی،کریمی و مهدوی کیا چهار اسطوره پرسپولیس مرد سال اسیا شدند فوتبال ما واقعا قدرشان را ندانست و حالا باید سالها در حسرت ان باشد که جادوگر و شهریار و موشک و غزالی در مستطیل سبز متولد شوند.یادم هست وقتی خبر رسید هشت محبوب مرد سال آسیا شده طبق عادت فورا با ابوالفضل جلالی تماس گرفتم و گفتم:کریمی شده مرد سال.جواب تلفن هم نمیده.شما حتما باهاش حرف زدین.واکنش علی آقا وقتی شنید که مرد سال آسیا شده چی بود؟!جلالی حرفم را که شنید خندید و گفت: "هیچی.چی ممکنه باشه.خودتون که می شناسیدش.این چیزها قلقکش هم نمیده.بهش زنگ زدم گفتم رسما گفتن مرد سال آسیا شدی و باید بیایی مالزی واسه مراسم برترین ها.دو بازیکن دیگه هم کاندیدا هستن ولی پیغام دادن جایزه میرسه به کریمی و باید حتما بیاد تو مراسم.هم به فدراسیون گفتن و هم از طریقی به خودم و باشگاه الاهلی پیغام دادن که حتما باید باشه تو مراسم.علی هم که شنید گفت:خب حالا چکار کنم واس؟همین رو گفت و من هم حرص ام گرفت و در جواب در جواب این خونسردی علی کریمی و یک جورهایی بی تفاوتی اش گفتم:هیچی.اول یکم ذوق و شوق نشون بده.بعد هم لطف کن برو یک دست کت شلوار و کروات مناسب بخر و آماده سفر و پرواز باش و یکم هم خوشحال باش مرد سال فوتبال اسیا شدی! 

بله!کریمی وقتی شنید مرد سال فوتبال آسیا شده و برای حضور در مراسم برترین ها به مالزی دعوت شده تنها و تنها واکنش اش این بود:خب،حالا چکار کنم؟!

علی کریمی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی