نگاهی به گزینه های نقل و انتقالاتی پرسپولیس برای فصل آینده/شجاع، منشا، آقایی و پراهیچ; این چهار نفر

نگاهی به گزینه های نقل و انتقالاتی پرسپولیس برای فصل آینده/شجاع، منشا، آقایی و پراهیچ; این چهار نفر

نگاهی به گزینه های نقل و انتقالاتی سرخپوشان برای فصل آینده
به گزارش سایت پیروزی دیلی، با توجه به قهرمانی زودهنگام سرخپوشان در لیگ برتر مدیریت باشگاه پرسپولیس از روزها قبل به فکر فصل آینده بود و در پی این آینده نگری دست به مذاکره با گزینه های فصل بعد و تمدید قرارداد با بازیکنان زدند. از این رو نگاهی داریم به گزینه هایی که احتمال حضورشان برای فصل بعد در جمع سرخپوشان زیاد است. 

 خلیل زاده- پرسپولیس/بعد از یکسال دوری

 برانکو ایوانکوویچ از ابتدای فصل جاری به دنبال جذب شجاع خلیل زاده بود و روی این بازیکن نظر ویژه داشت. بعد از آنکه دوران سربازی خلیل زاده در تراکتورسازی تمام شد، هنوز یک نیم فصل با سپاهان قرارداد داشت و ناگریز به بازگشت به اصفهان بود. پرسپولیس و برانکو برای جلب رضایت سپاهان و جذب شجاع هرچه زدند به در بسته خوردند و در نهایت سپاهان راضی به این انتقال نشد و قرار داد خلیل زاده تا انتهای فصل با سپاهان تمدید شد.
 پرسپولیسی ها که با عدم جذب خلیل زاده و عدم توافق با یکی دو مهره دیگر در دفاع وسط روی نیمکت هیچ دفاع وسط تخصصی نداشتند، نیم فصل هم به فکر جذب خلیل زاده افتادند اما سپاهان و ویسی به هیچ وجه و با هیچ قمیتی حاضر به صدور رضایتنامه خلیل زاده نشدند تا در نهایت پرونده پرسپولیسی شدن شجاع در نیم فصل هم بسته شود. 
برانکو ایوانکوویچ که اصرار زیادی برای جذب خلیل زاده داشت و این انتقال برای لیگ شانزدهم منتفی بنظر می رسید به فکر جذب این مدافع برای فصل بعد افتاد و حالا از گوشه و کنار خبر می رسد که شجاع برای فصل آینده با سرخپوشان قرارداد داخلی امضا کرده است. 
اصرار برانکو برای جذب شجاع خلیل زاده به تمایل این سرمربی به بازیسازی در پرسپولیس از خط دفاع باز می گردد و یکی دیگر ار دلایل بی شک آن است که میانگین قدی سرخپوشان در فصل جاری نسبتا پایین به نظر می رسید و شجاع هم قد و قامت بلندی دارد و هم سر زن بسیار خوبی است. 
شجاع خلیل زاده در لیگ شانزدهم در 22 بازی (1936 دقیقه) برای زرد پوشان اصفهانی به میدان رفته، 4 کارت زرد گرفته و 3 بار مرتکب خطای پنالتی روی حریفان شده است. شاید در این فصل شجاع، شجاع همیشگی نبوده اما با بازگشت به پرسپولیس می تواند در کنار سید جلال حسینی به روزهای اوج خود بازگردد. 
هرچند حضور خلیل زاده برای فصل بعد در جمع سرخپوشان قطعی بنظر می رسد اما این بازیکن در حال حاضر سکوت کرده چرا که یک بازی دیگر با پیراهن سپاهان پیش رو دارد.
 این مدافع بارها و بارها علاقه خود برای حضور در جمع سرخپوشان را نشان داده است، مخصوصا حالا که دوست صمیمی او سروش رفیعی نیز در پرسپولیس حضور دارد و شجاع مدت ها قبل گفته بود که برای فصل آینده با سروش همبازی خواهد شد.

 منشا آقای دبل لیگ 16 

گادوین منشا مهاجم 27 ساله و نیجریه ای تیم پیکان با عملکرد خود در فصل جاری خیلی ها را شگفت زده کرد چرا که در فوتبال ایران و به خصوص سالهای اخیر شاهد ورود خارجی های بی کیفیت بودیم و حضور منشا با این سطح فنی به نوعی سورپرایز لیگ شانزدهم بود. 
منشا از همان ابتدای فصل با عملکرد درخشان خود نظرات بسیاری از تیم ها رو جلب کرد اما چون قرارداد این بازیکن با پیکان یکساله بود و این تیم هم نمی خواست چنین مهاجمی را از دست دهد در نهایت جدایی منشا از پیکان به انتهای فصل موکول شد. 
هرچه به هفته های انتهایی فصل شانزدهم نزدیک تر شدیم شایعات حضور این مهاجم نیجریه ای در جمع سرخپوشان برای فصل آینده هم قوت گرفت تا جایی که هواداران پرسپولیس در هفته و بازی مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی دقایقی به تشویق منشا پرداختند این بازیکن هم پاسخگوی ابراز احساسات هواداران سرخ بود تا بنوعی نشان داده باشد برای حضور در پرسپولیس راغب است. 
گادوین منشا مهاجمی جنگنده است که به واسطه فیزیک بدنی مناسب و با قد 82/1 سانتی متر می تواند هر دفاعی را به ستوه بیاورد. این مهاجم در فصل جاری در 27 بازی (2306 دقیقه) برای پیکان به میدان رفته و 15 بار موفق شده دروازه حریفان را باز کند. منشا 13 گل خود را در جریان بازی و 2 گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. مهاجم تیم فوتبال پیکان یک پاس گل و یک کارت زرد و یک کارت قرمز را نیز در کارنامه دارد.
 نکته جالب در عملکرد گادوین منشا در فصل جاری با پیراهن تیم پیکان آن است که این مهاجم در 6 بازی موفق به دبل شده تا بتوان به او لقب آقای دبل لیگ شانزدهم را لقب داد. 
حضور مهاجمی مانند منشا در کنار طارمی در خط حمله سرخپوشان بدون شک هر دفاعی را وادار به تسلیم خواهد کرد. دو مهاجم جنگنده و خستگی و ناپذیر که در مجموع در این فصل تا پایان هفته بیست و نهم روی هم رفته، 33 گل به ثمر رسانده اند. این یک آمار حیرت انگیز برای مهاجمانی محسوب می شود که اگر اتفاق خاصی نیفتد فصل بعد در یک تیم توپ می زنند. 

 سعید آقایی/بیا، بجنگ، فیکس شو 

سعید آقایی بازیکن جوانی است که برانکو ایوانکوویچ از ابتدای فصل جاری خواهان او بود اما این بازیکن با تیم گسترش فولاد قرارداد داشت و در نهایت باشگاه گسترش رضایتنامه آقایی را برای تراکتورسازی صادر کرد. 
حالا با گذشت یک فصل بار دیگر زمزمه هایی مبنی بر حضور آقایی در جمع سرخپوشان به گوش می رسد. مدافع چپ ملی پوش تراکتور برای حضور در جمع سرخپوشان باید رضایت باشگاه گسترش را جلب کند. به همین منظور گفته می شود آقایی برای دریافت رضایتنامه چکی 5/1 میلیاردی به گسترشی ها داده و در صورت پاس شدن این چک، سعید آقایی می تواند به هرتیمی که خودش می خواهد برود و با این شرایط باید دید که آیا آقایی پرسپولیسی می شود یا خیر. 
آقایی در فصل جاری در 19 بازی (1770 دقیقه) برای تراکتورسازان به میدان رفته، یک پاس گل داده، یک پنالتی گرفته و یک پنالتی هم روی حریف مرتکب شده، دو کارت زرد و یک کارت قرمز هم در کارنامه این بازیکن در لیگ شانزدهم دیده می شود. 
بنظر می رسد برانکو ایوانکوویچ با جذب خلیل زاده و پراهیج در دفاع وسط قصد دارد محمد انصاری را به پست تخصص اش یعنی دفاع چپ بازگرداند و با این شرایط سعید آقایی در صورت حضور در پرسپولیس یک رقیب بسیار جدی در این پست خواهد داشت و باید دید با توجه به این شرایط آیا آقایی حاضر می شود به پرسپولیس بیاید و برای حضور در ترکیب بجنگد یا ترجیح می دهد به تیمی برود که حضورش در ترکیب اصلی تضمین شده باشد. 

 ایگور پراهیچ/ مدافع هموطن 

نیم فصل با توجه به عدم حضور دفاع تخصصی روی نیمکت سرخپوشان، برانکو خواستار جذب ایگور پراهیچ شد اما به واسطه حضور این بازیکن در تیم نفت و مخالفت علی دایی و باشگاه نفت با این انتقال، پرونده حضور این مدافع در پرسپولیس برای لیگ شانزدهم بسته شد. 
با نزدیک شدن به هفته های پایانی فصل جاری بار دیگر حرف از حضور پراهیچ در پرسپولیس در میان است و بنظر می رسد با توجه به اینکه برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان و ایگور پراهیچ هموطن محسوب می شوند و برانکو از این بازیکن کروات شناخت دارد، قصد ندارد به این آسانی ها قید این مدافع را بزند. 
از طرفی پرسپولیس در فصل جاری در دفاع وسط تنها سید جلال حسینی و محمد انصاری را در اختیار داشت. محمد انصاری که با نظر برانکو با تغییر پست از دفاع چپ به دفاع میانی آمد و بنابراین سرخپوشان یک فصل را تنها با یک دفاع وسط تخصصی سر کردند و در بسیاری از بازی های این فصل برانکو از روی اجبار از ماهینی و یا حتی ربیع خواه در این پست استفاده کرد. 
پرسپولیس با ارائه یک بازی زیبا در دو فصل گذشته و قهرمانی زودهنگام در این فصل توقعات را بالا برده و سرمربی سرخپوشان نیز به این نکته واقف است و قصد دارد با خریدهای مناسب و پوشش نقاط ضعف توقعات را در فصل آینده براورده سازد و به همین منظور در پی جذب خلیل زاده و پراهیچ برای فصل آینده است چرا که تمام کارشناسان نقطه ضعف پرسپولیس در فصل جاری را نیمکت ضعیف این تیم می دانستند و مخصوصا در پست دفاع میانی با مصدومیت و یا محرومیت حسینی و یا انصاری، سرخپوشان با یک چالش جدی رو به رو می شدند. 
ایگور پراهیچ در فصل جاری در 23 بازی (1863 دقیقه) برای تیم نفت به میدان رفته، 3 گل به ثمر رسانده و 3 کارت زرد دریافت کرده است.
 باید دید حضور این مدافع که به دفعات برای حضور در جمع سرخپوشان ابراز تمایل کرده است نهایی می شود یا خیر. 

 **مرجان گلچین 

آقایی

شجاع خلیل زاده

نقل و انتقالات

پراهیچ

پرسپولیس

چهارمین قهرمانی

امیر :
۱۲ ارديبهشت ۹۶
خرید همچین بازیکن هایی میتونه به تیم کمک زیادی کنه
اگه سروش و کمال هم بمونن خیلی خوب میشه
هم تو لیگ و حذفی شانس قهرمانیمون بالا میره هم اسیا میتونیم موفق باشیم
میلاد :
۱۱ ارديبهشت ۹۶
برانکو نباید از هافبک وسط غافل بشه...هافبک دفاعی ذخیره نداریم...یه بازی ساز قابل اعتماد هم واسه نیمکت لازمه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی