نگاهی به آخرین وضعیت صنعت نفت، حریف هفته بیست و سوم پرسپولیس

نگاهی به آخرین وضعیت صنعت نفت، حریف هفته بیست و سوم پرسپولیس

پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر میهمان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

به گزارش پیروزی‌دیلی، دیداری انتقامی که شاگردان برانکو طی آن به دنبال جبران شکست جام حذفی و شکست فصل گذشته در ورزشگاه تختی آبادان خواهند بود. صنعت نفت با فراز کمالوند ابتدا به دنبال یک رتبه خوب در لیگ و انصراف از جام حذفی بود اما با جبر سازمان لیگ حاضر شد به اصفهان سفر کند و با تیمی نصفه و نیمه مقابل سپاهان بایستد. نفت با همان تیم نصفه و نیمه از سد سپاهان گذشت و در ادامه نیز پرسپولیس را ضربات پنالتی مغلوب کردند اما در نیمه نهایی با اشتباهات محرز داوری مقابل استقلال حذف شدند تا در حال حاضر تنها به 8 هفته پایانی لیگ و یک رتبه معقول بیاندیشند. 

26 بازیکن در ترکیب

در 22 هفته گذشته طلایی‌پوشان آبادان از 26 بازیکن در ترکیب خود بهره برده‌اند. کمالوند در این مدت از 21 بازیکن بزرگسال، 2 بازیکن زیر 23 سال و 3 بازیکن زیر 21 سال استفاده کرده تا همانند فصول گذشته اعتقاد چندان به گروه بازیکنان زیر 23 سال نداشته باشد. از 21 بازیکن بزرگسال صنعت نفت که در فصل جاری برای این تیم به میدان رفته‌اند 2 بازیکن پس از بازی در هفته‌های ابتدایی و در پایان نقل و انتقالات تابستانی و 2 بازیکن دیگر نیز در نقل و انتقالات زمستانی از این تیم جدا شدند و با توجه به 5 ورودی این تیم در نیم‌فصل، نفت در حال حاضر 35 بازیکن شامل 18 بازیکن بزرگسال، 4 بازیکن زیر 23 سال و 13 بازیکن زیر 21 سال داشته باشد.

مثلث برزیلی ثابت

لوسیانو پریرا مهاجم شماره 29 نفت تنها بازیکنی است که در تمام بازی‌های فصل جاری برای این تیم به میدان رفته است. وی در مجموع 22 بازی 1874 برای نفت به میدان رفته است. مگنو باتیستا هر چند در 21 بازی به میدان رفته اما با حضور در 1887 دقیقه دقایق بازی بیشتری نسبت به شیمبا داشته است. آگوستو سزار دیگر برزیلی این تیم در 21 بازی 1814 دقیقه بازی کرده است و بدین ترتیب سه نفر اول جدول بازی‌ها و دقایق نفت متعلق به 3 بازیکن برزیلی است. همچنین علی عبدالله‌زاده (20 بازی، 1734 دقیقه)، مرتضی اسدی (20 بازی، 1718 دقیقه)، حسین بغلانی (20 بازی، 1396 دقیقه) دیگر نفراتی هستند که در اکثر بازی‌های فصل جاری برای نفت به میدان رفته‌اند.

موفق در گلزنی

طلایی‌پوشان آبادان در 22 بازی خود در لیگ 25 گل به ثمر رسانده‌اند تا پنجمین خط حمله برتر لیگ را در اختیار داشته باشند. 8 بازیکن 25 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند که 8 گل آن سهم لوسیانو پریرا، 6 گل سهم جاسم کرار و 4 گل آن سهم آگوستو سزار بوده است. این 3 بازیکن در مجموع بیش از 70 درصد گل‌های فصل جاری نفت را به ثمر رسانده‌اند. حسین بغلانی و مسعود ابراهیم‌زاده هر کدام با دو گل، مگنو، میلاد جهانی و طالب ریکانی نیز هر کدام با یک گل دیگر گلزنان صنعت نفت در 22 هفته اخیر بوده‌اند.

گلسازان، باز هم خارجی‌ها

به جز جدول دقایق بازی و گلزنان که کاملا در اختیار بازیکنان خارجی نفت است، بازیکنان خارجی نقش کلیدی در ساخت گل در نفت نیز داشته‌اند تا جایی که شیمبا 4 گل ساخته و 3 پنالتی گرفته و پس از او جاسم کرار با ساخت 4 گل در رده بعدی است. همچنین آگوستو سزار دیگر برزیلی این تیم تیم نیز 2 بار موفق به ساخت گل برای هم‌تیمی‌های خود شده است. به جر این 3 نفر، مسعود ابراهیم‌زاده و محمدزبیر نیک‌نفس نیز هر کدام یک بار موفق به ساخت گل شده‌اند و حسین ساکی نیز موفق به کسب یک پنالتی شده است.

لغزان در دفاع

با 26 گل خورده در 22 بازی نفت به همراه 3 تیم دیگر مشترکا عنوان پنجمین خط دفاعی ضعیف لیگ را در اختیار دارد. نفت فصل را با سالاری آغاز کرد، دروازه‌بانی که در 9 بازی 9 گل خورد و 4 کلین‌شیت نیز ثبت کرد. داوود نوشی‌صوفیانی نیز در 6 بازی درون دروازه نفت ایستاد که در این بازی‌ها تنها یک بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد و 14 بار نیز دروازه خود را باز شده دید. در نیم‌فصل دوم نیز سوشا مکانی وظیفه حراست از دروازه نفت را عهده‌دار بوده که وی نیز در 3 بازی 3 گل خورده و یک کلین‌شیت نیز ثبت کرده است. علی عبدالله‌زاده در سمت راست، مرتضی اسدی و حسین بغلانی در عمق و مسعود ابراهیم‌زاده در سمت چپ انتخاب‌های اصلی کمالوند در خط دفاعی 4 نفره در فصل جاری بوده‌اند.

جوانگرایی

صنعت نفت جز تیم‌های مسن لیگ محسوب می‌شود. نفتی‌ها در هفته هفتم و دهم پیرترین تیم لیگ بوده‌اند و 5 بازیکن اصلی این تیم بالای 30 سال دارند. مرتضی اسدی کاپیتان نفت با 37.9 سال سومین بازیکن مسن لیگ به شمار می‌رود و به جز وی شیمبا با 34 سال، مگنو با 32 سال، مکانی با 31 سال و کرار با 30 سال دیگر بازیکنان مسن ترکیب نفت به شمار می‌روند. همچنین محمدعلی محسنی 17 ساله جوان‌ترین بازیکنی است که در لیست نفت ثبت شده و رضا جبیره 20 ساله جوان‌ترین بازیکنی است که برای طلایی‌های آبادان به میدان رفته است.. همچنین بالاترین میانگین ثبت شده برای نفتی‌ها در هفته چهارم (29.4 سال) بوده و جوان‌ترین نفت فصل در هفته شانزدهم (27.2 سال) به میدان رفته است.

روندها

با 5 امتیاز از 5 بازی اخیر خود نفتی‌ها این روزها شرایط چندان مطلوبی ندارند. شاگردان کمالوند بیش از این حدفاصل هفته چهارم تا هفتم تنها یک امتیاز کسب کردند و سه شکست در کارنامه این تیم ثبت شد. نفتی‌ها در خانه از 11 بازی 21 امتیاز کسب کرده‌اند تا در جدول بازی‌های خانگی تیم سوم جدول باشند. این در حالی است که در جدول بازی‌های خارج از خانه نفتی‌ها از 11 بازی خود 8 امتیاز دارند و در رده یازدهم قرار گرفته‌اند. همچنین بهترین رده فصل شاگردان کمالوند در هفته سوم رقم خورده جایی که نفت تیم چهارم جدول بوده و طلایی‌پوشان آبادان در بدترین جایگاه فصل جاری خود در پایان هفته هفتم رده دوازدهم را تجربه کرده‌اند. نفتی‌ها در طی 14 هفته اخیر بین رده ششم و نهم در نوسان بوده‌اند.


پدرام محمدزاده-خبرنگار پیروزی

پرسپولیس-صنعت نفت آبادان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی