نگاهی به بادران، حریف سرخ‌ها در یک هشتم نهایی جام حذفی

نگاهی به بادران، حریف سرخ‌ها در یک هشتم نهایی جام حذفی

سرخ‌ها فردا در مرحله یک هشتم جام حذفی به مصاف بادران خواهند رفت.

به گزارش پیروزی‌دیلی، پرسپولیس در ادامه یک فصل فشرده پس از پیروزی در دیدار معوقه مقابل صنعت نفت و شکستن رکوردهای مختلف در لیگ برتر در جام حذفی به مصاف بادران تهران خواهد رفت. تیمی کمتر شناخته شده که یک روز قبل از دیدار پرسپولیس و صنعت نفت توانست نایب قهرمانی نیم‌فصل خود در لیگ دسته اول فوتبال ایران را مسلم کند. نارنجی‌پوشان بادران با حمایت یکی از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دغدغه مالی چندانی ندارند و جز گران‌ترین تیم‌های لیگ یک به شمار می‌روند. بادرانی‌ها گروهی از بازیکنان باتجربه بازی در لیگ برتر در را در کادر بازیکنان خود دارند و شاید از نظر کیفیت بازیکنان از چند تیم لیگ برتری نیز شرایط بهتری داشته باشند.


شروع از لیگ دو، در سودای لیگ برتر

در سال 94 بادران با حمایت یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای فعالیت خود را از لیگ دسته دوم با خرید امتیاز تیم ایرانجوان خورموج آغاز کرد. احمد سنجری مربی باسابقه فوتبال ایران هدایت این تیم در لیگ دو را برعهده داشت و بادران در قصد داشت با جذب بازیکنان باتجربه در جام حذفی بدرخشد و به لیگ یک نیز صعود کند. بادرانی‌ها پس از دو پیروزی در مراحل ابتدایی جام حذفی توسط ذوب‌آهن حذف شدند و در لیگ دو نیز پس از چند نتیجه ضعیف سنجری جای خود را به ربیعی داد و این مربی جوان توانست با این تیم متمول نتایج خوبی بگیرد. هر چند در دیدار پلی‌آف صعود به لیگ یک مقابل سپیدرود ناکام ماند تا مدیران این تیم با خرید امتیاز پارسه در لیگ یک، به نحو دیگری سر از لیگ یک درآورند. بادرانی‌ها در لیگ یک با اکبر میثاقیان کار خود را آغاز کردند اما چند نتیجه ضعیف سبب شد که ربیعی در نیم‌فصل دوم جایگزین میثاقیان شود و بادران در پایان فصل تیم پنجم لیگ دسته اول شود. برای فصل جدید ربیعی در سمت خود ابقا شد و در حال حاضر این تیم تهرانی با 33 امتیاز از 17 بازی تیم دوم جدول لیگ دسته اول به شمار می‌رود.


کادری متشکل از بازیکنان باتجربه بازی در لیگ برتر

بادران یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ یکی است و در ترکیب خود بازیکنان باتجربه زیادی دارد. کریم اسلامی مهاجمی که در لیگ برتر با پیراهن صبا به میدان رفته بود از زمستان گذشته عضو بادران است و در خط حمله این تیم می‌درخشد. ابراهیم کریمی کاپیتان سابق راه‌آهن که در مقطعی کوتاه توسط کی‌روش به تیم ملی نیز دعوت شده بود دیگر بازیکن مطرح این تیم است. محمود تیغ‌نورد بازیکن سابق آلومینیوم هرمزگان و نفت مسجدسلیمان، مسعود ریگی بازیکن سابق فجرسپاسی، محمود خمیسی کاپیتان فصل گذشته پارس جنوبی، محمد آبشک بازیکن سابق ملوان و داماش، وحید علی‌آبادی بازیکن سابق پاس و ذوب‌آهن، اکبر صغیری که مدت کوتاهی عضو پرسپولیس هم بوده، امیر میربزرگی با سابقه بازی در پیکان، مهدی اسلامی دروازه‌بان فصل گذشته ماشین‌سازی و امید نظامی‌پور بازیکن سابق گسترش فولاد و صبا بخشی از بازیکنان باتجربه این تیم دسته اولی به شمار می‌روند.


جوانانی برای آینده

در کنار بازیکنان باتجربه، بادران چند بازیکن جوان نیز در ترکیب خود دارد که می‌توانند آینده این باشگاه را تامین کنند. مهم‌ترین بازیکن جوان این تیم قائم اسلامی‌خواه جوان 22 ساله این تیم به شمار می‌رفت که با 6 گل زده بهترین گلزن بادران در نیم‌فصل اول بود و چند روز پیش به تراکتورسازی پیوست تا دوران سربازی خود را سپری کند. سعید واسعی هافبک خلاق 23 ساله مشهدی دیگر بازیکن جوان و موثر این تیم است و بهمن جهانتیغ مهاجم 22 ساله و سابق فولاد، میلاد عباسی و نوید مرادخانی از بهترین بازیکنان فصل جاری لیگ برتر امیدهای تهران دیگر استعدادهای این تیم هستند که احتمالا از آن‌ها در آینده بیشتر خواهیم شنید.


انگیزه‌های مضاعف ربیعی در بادران

ربیعی 36 ساله جوان‌ترین سرمربی حاضر در لیگ به شمار می‌رود. به رغم سن و سال نه چندان زیاد، ربیعی سابقه نسبتا زیادی در دروان مربی‌گری دارد و با شهرداری اردبیل سابقه صعود به لیگ یک را داشته است. وی همچنین در شهردای زنجان، شهرداری بندرعباس، البدر بندر کنگ و سایپا مهر کرج نیز مربی‌گری کرده و در حال حاضر دومین مقطع مربی‌گری خود در بادران را سپری می‌کند. در اولین مقطع مربی‌گری در بادران این تیم در دیدار پلی‌آف مقابل سپیدرود صعود به لیگ یک را از دست داد و در دومین مقطع سرمربی‌گری ربیعی در این تیم یک عنوان پنجمی در فصل گذشته لیگ یک برای بادران حاصل شده است. ربیعی جوان انگیزه‌ بالایی برای صعود با بادران به لیگ برتر و درخشش در جام حذفی دارد.


بادران را دست کم نگیریم

تجربه تلخ دیدار با قشقایی هنوز از خاطر پرسپولیسی‌ها خارج نشده است. بادران به مراتب قوی‌تر از قشقایی فصل گذشته است و همان‌طور که بالاتر گفته شد از برخی تیم‌های لیگ برتری نیز بازیکنان با کیفیت‌تری در اختیار دارد. البته پرسپولیس نشان داده امسال به دنبال کسب دوگانه است و در این مسیر در نخستین بازی خود نفت را با قدرت هرچه تمام‌تر از پیش برداشت و حال به مصاف بادران خواهد رفت. به رغم بازی‌های فشرده، برانکو از نیمکت خوبی برخوردار است و حتی اگر به برخی بازیکنان خود استراحت بدهد نیز بعید است مشکلی برای سرخ‌ها پیش بیاید. جمعه سرخ‌ها دومین قدم را برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی برخواهند داشت و پرسپولیسی‌ها در این مسیر آن قدر ثابت قدم به نظر می‌رسند که بعید است حتی تیم‌های لیگ برتری نیز مانعی برای آن باشند.


پدرام محمدزاده - خبرنگار پیروزی

جام حذفی

پرسپولیس-بادران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی