نگاهی به تقابل های خاطره انگیز پرسپولیس-الهلال/ وقتی پرسپولیس قهرمان آسیا شد

نگاهی به تقابل های خاطره انگیز پرسپولیس-الهلال/ وقتی پرسپولیس قهرمان آسیا شد

رقابت پرسپولیس و الهلال به سالیان دور باز می گردد و فوتبال آسیا بارها شاهد رقابت جذاب این دو تیم در قاره پهناور بوده است.

 

به گزارش اختصلصی پیروزی دیلی؛ تیم پرسپولیس سوم اسفند در مرحله‌ ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم قدرتمند الهلال عربستان می‌رود  به این بهانه مروری داشته ایم به تمام  تقابل های خاطره انگیز این دو تیم پرطرفدار در سالیان گذشته.

 

 1370:حذف الهلال، قهرمانی پرسپولیس

 اولین مصاف پرسپولیس و الهلال در نیمه نهایی مسابقات جام در جام باشگاه های آسیا شکل گرفت. 27 تیر 70 پرسپولیس با متوفف کردن الهلال در خانه این تیم و پیروزی در مرداد همان سال و بازی برگشت دو تیم که با تک گل مرتضی کرمانی مقدم همراه بود به فینال راه یافت و با شکست تیم المحرق بحرین به اولین و تنها قهرمانی آسیایی اش دست یافت.  


 1378:اولین شکست مقابل الهلال

در اسفندماه سال 1376 پرسپولیس در مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا با گل مهدی مهدوی کیا تیم الهلال را در لبنان شکست داد. پرسپولیس آن سال در دیدار رده بندی بار دیگر مقابل الهلال قرار گرفت و این بار چهار بر یک بازی را واگذار کرد و به مقام چهارمی رسید. تک گل پرسپولیس توسط رضا شاهرودی به ثمر رسید.


1378: پیروزی دراماتیک با گلزنی 3 تفنگدار

22 بهمن 1378 در جام باشگاه‌های آسیا پرسپولیس و الهلال اینبار در عربستان به تساوی بدون گل دست یافتند. اما در سال 2000 یکی از زیباترین بازی‌های این دو تیم در تهران برگزار شد. پیروزی 3 بر یک پرسپولیس در21 اسفند 1379 یکی از خاطره انگیز ترین بازیهای تاریخ پرسپولیس و الهلال و به جرات می توان گفت یکی از بهترین بازیهای پرسپولیس در تاریخ مسابقات باشگاهی آسیا بوده است. پرسپولیس در روزی که با گل زودهنگام سامی جابر از حریف عقب افتاد و در خطر حذف شدن قرار گرفته بود، یکی از پرستاره ترین تیم های الهلال را که آن زمان تشکیل دهنده استخوان بندی اصلی تیم ملی عربستان بود با درخشش علی کریمی در هم کوبید.

 یک پنالتی، یک گل و یک پاس گل شاهکار بزرگ علی کریمی در این بازی بود.انصاریان زننده گل تساوی سرخها بود. او  ضربه پنالتی را زد و به گل تبدیل شد و داور دستور تکرار ضربه را داد و انصاریان با شجاعت هر چه تمامتر برای بار دوم دروازه  محمد الدعایه دروازه بان مطرح تیم ملی عربستان که یکی از بهترین گلرهای تاریخ فوتبال آسیاست و آن روزها در اوج آمادگی قرار داشت را برای بار دوم باز کرد.  در ادامه علی کریمی روی پاس در عمق تماشایی استیلی، تیم پرسپولیس را پیش انداخت و  همین بازیکن بعد از دریبل چند بازیکن حریف با یک پاس رو به عقب، حامد کاویانپور را در موقعیت شوتزنی قرار داد و این بازیکن با یک شلیک تماشایی دروازه الدعایه را برای سومین بار باز کرد و پرسپولیس در یک روز فراموش نشدنی با حمایت پرشور هوادارانش تیم پرقدرت الهلال را مغلوب کرد. بعد از این مسابقه گل زیبای حامد کاویانپور تا مدتها  تیتراژ برنامه جنگ فوتبال آسیا بود. 


 1390:پنالتی چیپ کریمی به الهلال

در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان سال 2012 پرسپولیس با تیم‌های الهلال، الغرافه و الشباب همگروه شد. پرسپولیس در عربستان  مقابل الهلال به تساوی یک-یک دست یافت. تک گل  پرسپولیس را علی کریمی از روی نقطه پنالتی با یک ضربه چیپ تماشایی به ثمر رساند. اما در بازی برگشت پرسپولیس مقابل تیم قدرتمند الهلال بازی با یک گل واگذار کرد.  


1394: حذف تلخ پرسپولیس

پرسپولیس و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2015 بار دیگر به هم خوردند. در بازی رفت که در تاریخ 29 اردیبهشت سال 94 برگزار شد پرسپولیس با گل به خودی لحظات پایانی دیگائو مدافع میانی برزیلی حریف برنده شد اما در بازی برگشت سه بر صفر شکست خورد و حذف شد.


شیوا دورانگر

 

تقایل های خاطره انگیز

پرسپولیس-الهلال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی