نگاهی به کارنامه زندگی ورزشی محمد صادقی/هافبکی بی همتا که دروازه آرژانتین را گشود

نگاهی به کارنامه زندگی ورزشی محمد صادقی/هافبکی بی همتا که دروازه آرژانتین را گشود

به بهانه زادروز محمد صادقی، هافبک ملی پوش پرسپولیس در دهه 50 نگاهی داشته ایم به کارنامه این ستاره تاریخ فوتبال ایران.

اختصاصی پیروزی دیلی؛محمد صادقی متولد  26 اسفند 1330(اهواز) است. صادقی فوتبالش را به صورت حرفه ای در سال 50 از تیم پاس آغاز کرد. او در سن 21 سالگی پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و در مسابقات جام جهانی کوچک (1972 ) که به مناسبت سالگرد استقلال کشور برزیل با حضور تیم های اول جهان برگزار می شد و تیم ملی ایران به عنوان قهرمان آسیا در آن شرکت داشت، اولین تجربه ملی اش را پشت سر گذاشت.

صادقی در مسابقات المپیک مونیخ و در بازیهای مقدماتی جام جهانی 1974نیز از جمله بازیکنان تیم بود و در صعود تیم ملی نقش داشت.قهرمانی در بازیهای آسیایی 1974 تهران به همراه تیم ملی تهران افتخار دیگری برای وی بود. 

 محمد صادقی یکی از ستارگان ایران در مسابقات جام جهانی و دیدار  برابر هلند بود، آن چنان که مربی نامدار تیم ملی هلند(ارنست هاپل) در مصاحبه مطبوعاتی پایان مسابقه در برابر این سوال که از تیم حریف کدام را پسندیدی اظهار داشت: در میان یاران ایران شماره 9 بسیار هراس انگیز است او بارها و بارها مانع برقراری ارتباط میان خط حمله و خط هافبک ما شد  و صادقانه بگویم وجود چنین بازیکنی را در یک تیم آسیایی تصور نمی کردم ....

محمد صادقی از 6 دوره برگزاری جام تخت جمشید، 5 دوره را با پیراهن پاس به میدان رفت و در نیمه دوم بهمن 56 در حالیکه همگان انتقال او را به ابومسلم قطعی می دانستند در لحظه آخر رفتن به پرسپولیس را به حضور در مشهد ترجیح داد.محراب شاهرخی سرمربی سرخپوشان او را جایگزین بزرگانی که به آخر فوتبال خود رسیده بودند کرد.  با خداحافظی اصغر ادیبی و رضا وطنخواه و همچنین درخواست مبلع بیشتر توسط علیرضا عزیزی و جدایی او خط هافبک پرسپولیس با خلاء بازیکن با تجربه و جنگنده مواجه شده بود که محمد صادقی بسیار زود در این تیم جا  افتاد تا از اولین روز جام ششم برابر ملوان ( 21 اسفند 56 ) به میدان برود. او همچنین در اکثر مسابقات نیز از یاران ثابت و موثر تیم پرسپولیس بود.

 

افتخارات ملی

حضور در المپیک مونیخ (۱۹۷۲)

حضور در جام جهانی آرژانتین (۱۹۷۸)

قهرمانی در بازی‌های آسیایی (۱۹۷۴)

افتخارات باشگاهی

۲ بار قهرمانی لیگ با پاس (۱۳۵۶ و ۱۳۵۷)

 قهرمانی جام حذفی با پرسپولیس (۱۳۵۸)

قهرمانی جام حذفی با شاهین (۱۳۶۰(

سایر افتخارات

حضور در جام جهانی کوچک برزیل(۱۹۷۰)

حضور در جشنواره رئال مادرید (۱۹۷۷)

 کسب عنوان بهترین بازیکن ایران (۱۳۵۳ تا ۱۳۵۵)

گلزنی مقابل تیم آرژانتین 1356 در جشنواره رئال مادرید

هت تریک در جریان دیدار دوستانه منتخب تهران و تیم بایرن مونیخ در سال 51

 






زادروز

محمد صادقی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی