نگاهی به کارنامه  ورزشی رضا شاهرودی؛ چپ پای بی تکرار پرسپولیس

نگاهی به کارنامه ورزشی رضا شاهرودی؛ چپ پای بی تکرار پرسپولیس

به بهانه زادروز رضا شاهروی، ستاره محبوب هواداران در دهه 60 نگاهی داشته ایم به زندگی ورزشی این چپ پای تکرار نشدنی.

اختصاصی پیروزی دیلی، چپ پای بدشانس فوتبال ایران متولد 1 فروردین 1351(تهران) است.رضا شاهرودی با تیم کشاورز به فوتبال ایران معرفی شد و در سال 70 مورد توجه علی پروین قرار گرفت و در حالی که از سپاهان و ابومسلم پیشنهاد داشت با علاقه ای که به پرسپولیس داشت به این تیم آمد  تا با مجتبی محرمی و جواد منافی دو تن از بهترین چپ های فوتبال ایران به رقابت بپردازد. شاهرودی به دلیل علاقه ای که به محمد حسن انصاری فرد، چپ پای تکنیکی پرسپولیس داشت پیراهن شماره 16 او را برای بازی انتخاب کرد و توانست با ارائه بازیهای خوب خود در مدت کوتاهی به پیراهن تیم ملی برسد و به عنوان چپ ثابت تیم ملی در جام ملتها و بازیهای مقدماتی جام جهانی 98 حضور داشته باشد.

 رضا شاهرودی در جام جهانی 98 نیزعضو تیم ملی ایران بود. اما  یک روز قبل از بازی با یوگسلاوی در حین تمرین از ناحیه پا مصدوم شد و فرصت حضور این بازیها را از دست داد. وی پیش از این نیز به دلیل برخی سوء تفاهمات از سوی مایلی کهن در فاصله چند روز مانده به اعزام تیم ملی به جام ملتهای 96 امارات از جمع ملی پوشان خط خورده بود تا در دوران اوج فوتبالش ،2 تورنتمت مهم بین المللی را  در دو مقطع از دست داده باشد.

رضا شاهرودی 40  بازی و 5 گل ملی نیز در کارنامه دارد. البته بدشانسی های شاهرودی به تیم ملی خلاصه نشد و این بازیکن که یکبار پس از اتفاقات دربی در دی ماه سال ۱۳۷۳ یک سال از حضور در میادین محروم شد، زمانی که در سال 79 بار دیگر به پرسپولیس بازگشت، به دلیل اینکه دو باشگاه دالیان چین و آلتای اسپور ترکیه رضایتنامه وی را صادر نمی کردند( شاهرودی به صورت قرضی از ترکیه به چین رفته بود)، یک سال و نیم، تنها با پرسپولیس تمرین می کرد و مجوز بازی نداشت.  شاهرودی تا سال 81 در پرسپولیس بازی کرد و البته همانطور که به آن اشاره شد در دو مقطع کوتاه در تیم های آلتای اسپور ترکیه و دالیان چین بازی کرد و مدتی هم در تیمهای پاسارگاد و پیکان بازی کرد و در سال 84 به فوتبالش پایان دهد. 




تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

رضا شاهرودی

زادروز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی