نگاهی به کارنامه و افتخارات سرمربی مکزیکی الوحده

نگاهی به کارنامه و افتخارات سرمربی مکزیکی الوحده

خاویر آگیره مربی مطرح مکزیکی سرمربی الوحده امارات است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، خاویر آگیره سرمربی نام اشنای مکزیکی مرد اول کادر فنی الوحده امارات است. این سرمربی 58 ساله از تابستان سال گذشته بعد از چند ماه حضور روی نیمکت ژاپن، در راس امور فنی الوحده قرار گرفت.


دوران بازی

آگیره فوتبال خود را از لیگ مکزیک و باشگاه کلوب آمه‌ریکا آغاز کرد. وی مدتی کوتاه در اوساسونا و لیگ اسپانیا به میدان رفت و بعد از ان تا انتهای دوران فوتبال خود در گوادالاخارای مکزیک حضور داشت.


دوران سرمربی‌گری

وی دوران مربی‌گری خود را نیز با تیم آتلانته در لیگ مکزیک آغاز کرد. در ادامه وی سرمربی پاچوکای مکزیک شد و با این تیم لیگ این کشور را فتح کرد تا به نیمکت مربی‌گری تیم ملی مکزیک برسد.


جام جهانی 2002

آگیره در جام جهانی 2002 سرمربی مکزیک بود و با سبز پوشان آمریکای شمالی توانست با کسب 2 پیروزی در مقابل کرواسی و اکوادور و تساوی در مقابل ایتالیا با 7 امتیاز بالاتر از لاجوردی‌پوشان و به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. مکزیک در این مرحله با قبول شکست در مقابل ایالات متحده حذف شد.


اوساسونا و صعود به لیگ قهرمانان

آگیره بعد از جام جهانی به اوساسونا در لیگ اسپانیا پیوست. این مربی مکزیکی هدایت تیمی را به عهده گرفت که در فصل گذشته به عنوان آخرین تیم در لالیگا باقی‌مانده بود. اوساسونا با هدایت آگیره به فینال جام حذفی صعود کرد و در رقابت‌های اروپایی نیز حاضر شد. آگیره در آخرین فصل حضورش اوساسونا را به مقام چهارمی لالیگا رساند تا علاوه بر کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان، این تیم را به بهترین مقام خود در تاریخ لالیگا رسانده باشد.


اتلتیکو مادرید، تلاش برای احیای اتلتی

"ال واسکو" بعد از موفقیت با اوساسونا به اتلتیکو مادریدی پیوست که در لیگ هم شده بود. در دومین فصل حضورش  در لالیگا، وی با اتلتیکو در لیگ به مقام چهارم رسید و قدم و این تیم را به لیگ قهرمانان اروپا رساند. وی در سومین فصل حضورش در این تیم نیز مقام چهارمی را تکرار کرد.


بازگشت به تیم ملی مکزیک

آگیره در سال 2009 و پس از کسب نتایج ضعیف توسط اسون گوران اریکسون سرمربی وقت تیم ملی مکزیک، به تیم ملی کشورش بازگشت. وی "آزتک‌ها" را به جام جهانی 2010 رساند و در این مسابقات با پیروزی در مقابل فرانسه، تساوی در مقابل آفریقای جنوبی و شکست در مقابل اوروگوئه به دور یک هشتم نهایی صعود کرد که در این مرحله با قبول شکست در مقابل آرژانتین از جام جهانی خداحافظی کردند.


بازگشت به لالیگا و ناتوانی در تکرار روزهای خوب

در سال 2010 آگیره به رئال زاراگوزا پیوست، وی بیش از یک سال سرمربی زاراگوزا بود و نهایتا به علت کسب نتایج ضعیف اخراج شد. در سال 2012 نیز به اسپانیول پیوست و تا پایان فصل 2013-14 سرمربی این تیم بود اما در کسب نتایج درخشان سابق ناتوان بود.


ژاپن، جام ملت‌های آسیا و پرونده تبانی

پس از جام جهانی 2014، آگیره جانشین زاکرونی شد و سرمربی‌گری ژاپن را به عهده گرفت. وی در جام ملت‌های آسیا سرمربی ژاپن بود که در مرحله یک چهارم نهایی توسط امارات حذف شدند. پس از این مسابقات، پرونده‌ای در اسپانیا در رابطه با تبانی مطرح شد که نام آگیره نیز در این پرونده دیده می‌شد. فدراسیون فوتبال ژاپن به همین دلیل با وی قطع همکاری کرد.


حضور در حاشیه خلیج فارس

در تابستان سال گذشته نیز سرمربی الوحده شد و از آن زمان هدایت این تیم اماراتی را برعهده دارد. وی در نخستین فصل حضور در لیگ امارات با الوحده به مقام سوم لیگ رسید و این را به پلی‌آف لیگ قهرمانان رساند. آگیره همچنین الوحده را به مقام قهرمانی جام اتحادیه این کشور رساند.


آمار و ارقام

آگیره در دروان سرمری‌گری خود 444 بار در لالیگا سرمربی‌گری کرده و در این مدت 168 برد، 121 مساوی و 155 شکست ثبت کرده است. وی همچنین 64 بار سرمربی تیم ملی مکزیک بوده و 37 برد، 11 تساوی و 16 شکست داشته است.


پدرام محمدزاده

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس-الوحده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی