نگاهی به کارنامه و سوابق ورزشی سروش رفیعی به بهانه زادروزش؛کارگردان محبوب پرسپولیس

نگاهی به کارنامه و سوابق ورزشی سروش رفیعی به بهانه زادروزش؛کارگردان محبوب پرسپولیس

  به بهانه زادوز سروش رفیعی، شماره 7 محبوب این فصل پرسپولیس نگاهی داشته ایم به کارنامه ورزشی ستاره آینده دار لیگ برتر که خیلی ها او را لزیونر آینده فوتبال ایران می دانند.

اختصاصی پیروزی دیلی، سروش رفیعی متولد ۴ فروردین ۱۳۶۹ (نوراباد ممسنی) است. این بازیکن فوتبالش را از جوانان فجرسپاسی آغاز کرد و در سال 88 به تیم بزرگسالان این باشگاه راه یافت و طی دو فصل حضور در این تیم 21 بازی و 5 گل به ثمر رساند. رفیعی در فصل 90-91 به فولاد پیوست و در این تیم چهره شد و توانست با درخشش خود نظر کارلوس کی روش را جلب کرده و به تیم ملی دعوت شود اما به دلیل محرومیت به خاطر ابطال کارت پایان خدمت نتوانست در ترکیب اصلی تیم ملی حضور پیدا کند و برای گذراندن دوران خدمت سربازی به تیم تراکتورسازی رفت و با پایان خدمتش در نیم فصل دوم به تیم پرسپولیس پیوست.

 129 بازی و  19 گل

سروش رفیعی طی لیگ های دهم تا شانزدهم با  4 تیم مختلف129 بار به میدان رفته است. او 12 گل با پیراهن فولاد،   5 گل با پیراهن تراکتورسازی و 2 گل با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده و در مجموع 19 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است.  

 گلزنی در لیگ برتر با پیراهن فولاد

سروش رفیعی در فصل یازدهم با پیراهن تیم فولاد در 19 بازی به میدان رفت و  در  742 دقیقه ای که برای تیم بازی کرد یک گل به ثمر رساند. تک گل رفیعی در این فصل در بازی هفته نوزدهم مقابل مس سرچشمه و در جریان پیروزی 4 بر صفر فولاد به ثمر رسید.

16 بازی و یک گل در  لیگ دوازدهم

رفیعی در دومین فصل حضورش در فولاد به نسبت فصل گذشته دقایق کمتری را در زمین حضور داشت و 331 دقیقه برای این تیم به میدان رفت و در بازی هفته بیست و ششم با گل 3 امتیازی اش موجب پیروزی تیمش مقابل ملوان شد.

1338 دقیقه بازی و 3 گل در لیگ سیزدهم

سروش رفیعی در لیگ سیزدهم عملکرد بهتری در تیم فولاد داشت و دقایق بیشتری به بازی گرفته شد. رفیعی 29 بار در لیگ به میدان رفت و  طی 1338 دقیقه بازی 3 گل به ثمر رساند.رفیعی اولین گل فصلش را مقابل استقلال خوزستان به ثمر رساند و با گلزنی اش در دقایق  پایانی موجب تثبیت برتری فولای ها در دربی اهواز شد. او دو هفته بعد در جریان تساوی 2-2 فولاد مقابل مس در هفته نهم گل دوم تیمش را در دقیقه 89 به ثمر رساند و موجب شد این تیم از یک شکست حتمی بگریزد.  او در دومین هفته پیاپی برای فولاد گلزنی کرد و سومین گلش را وارد دروازه سایپا کرد.

7 گل و دعوت به تیم ملی در لیگ چهاردهم

فصل 93-94 با درخشش سروش رفیعی همراه بود و این بازیکن در 15 بازی برای تیمش 7 گل به ثمر رساند. رفیعی جوان که دیگر به ستاره لیگ بدل شده بود در هفته دوم و بازی مقابل پرسپولیس گلزنی را آغاز کرد. سپاهان دیگر تیم مطرح لیگ دومین قربانی رفیعی بود که در هفته پنجم دروازه اش توسط این بازیکن باز شد. رفیعی سومین گلش را در نیم فصل اول مقابل تیم راه آهن به ثمر رساند. اوج درخشش رفیعی در نیم فصل دوم اتفاق افتاد؛ جایی که این بازیکن 4 هفته متوالی برای فولادی ها گلزنی کرد و دروازه تیم های گسترش فولاد، استقلال، نفت و ملوان را باز کرد. رفیعی در نیم فصل دوم با تک گلی که وارد دروازه استقلال کرد موجب شکست این تیم شد. درخشش این بازیکن با دعوت وی به تیم ملی همراه بود.

  لیگ پانزدهم و ادامه درخشش در تراکتور سازی 

سروش رفیعی در لیگ پانزدهم موثرترین سرباز تراکتورسازی بود. او در این فصل 1924‌دقیقه برای تراکتورسازی در لیگ‌برتر بازی کرد و موفق به زدن  4‌گل، ارسال  7 ‌پاس‌گل و گرفتن  یک ‌پنالتی شد. این بازیکن بعد از امید عالیشاه به همراه رجب زاده و ترابی دومین پاسور برتر لیگ پانزدهم بود.

رفیعی اولین گلش را با پیراهن تراکتورسازی مقابل راه آهن در هفته سوم به تمر رساند. در جریان تساوی پرگل و جذاب تراکتورسازی و ذوب آهن در هفته دهم او زننده یکی از گل های تیمش بود. رفیعی در هفته بیست و هشتم تک گل تیمش مقابل ملوان را به ثمر رساند و در هفته بیست و نهم و جدال حساس تراکتور سازی مقابل استقلال بار دیگر دروازه آبی پوشان را باز کرد و موجب پیروزی تیمش شد.عملکرد درخشان رفیعی در این فصل مقدمات بازگشت وی به تیم‌ملی را فراهم کرده است.

لیگ شانزدهم و پایان سربازی در تراکتورسازی

سروش رفیعی در 14 بازی نیم فصل نخست لیگ شانزدهم مهره فیکس تیم تبریزی بود و 1212 دقیقه برای این تیم به میدان رفت و مهره تاثیرگذار تیم قلعه نوعی بود. او در هفته نهم مقابل فولاد گل تساوی تیمش را وارد دروازه حریف کرد و 3 بار در طول فصل با پاس هایش همبازیانش را صاحب گل کرد که مهمترین آن در دیدار مقابل استقلال اتفاق افتاد و ارسال تماشایی رفیعی موجب گلزنی حاتمی و شکست شاگردان منصوریان را فراهم آورد. 

پیوستن به تیم محبوب دوران کودکی

سروش رفیعی با پایان مدت سربازی خود به پرسپولیس، تیم محبوب دوران کودکی اش پیوست و در بازی هفته شانزدهم مقابل سایپا با شماره 7 افسانه ای علی پروین برای اولین بار به میدان رفت و بازی بسیار خوبی را به نمایش  گذاشت. 

2 گل و 2 پاس گل در 9 بازی

سروش رفیعی که نیم فصل نخست را در تیم تراکتورسازی با 3 پاس گل و یک گل زده پست سر گذاشت، در طول 9 بازی سپری شده با پیراهن پرسپولیس در نیم فصل دوم و 765 دقیقه حضور در زمین 2 گل و 2 پاس گل از خود به جای گذاشته است. درخشش رفیعی از بازی مقابل تیم سابقش آغاز شد و این بازیکن در دیدار فینال گونه لیگ مابین پرسپولیس و تراکتورسازی که با برتری 3 برصفر شاگردان برانکو همراه بود ستاره میدان بود و در دومین دقیقه بازی با یک پاس در عمق تماشایی مهدی طارمی را صاحب موقعیت گلزنی کرد و در ادامه هم با یک پاس تماشایی زمینه ساز گلزنی امیری و گل  سوم سرخپوشان شد.  اولین گل سروش رفیعی با پیراهن پرسپولیس در بازی مقابل استقلال به ثمر رسید و در بازی هفته بیست و سوم مقابل تیم نفت و در روزی که برانکو نیمی از نفرات سرشناس تیمش را در اختیار نداشت، این بازیکن با یک شوت تماشایی دروازه تیم دایی را باز کرد و زمینه ساز برد دو بر صفر سرخپوشان شد.

 پاس استثنایی به طارمی و برد دراماتیک

سروش رفیعی در 3 بازی دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا نیز از جمله مردان ثابت تیم برانکو بود و درخشش قابل توجهی در مرکز میدان برای سرخها داشت.اوج درخشش این بازیکن در بازی مقابل الوحده  شکل گرفت، جایی که شماره 7 خلاق سرخها روی یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس با ضربه ای چیپ و تمرین شده طارمی را صاحب یک فرصت ایده آل گلزنی کرد تا سرخپوشان در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی در وقت های قانونی از شکست مقابل حریف اماراتی به یک پیروزی دراماتیک دست یابند.

رکورد 100 درصد  گلزنی با سروش

 تیم برانکو با آمدن سروش رفیعی هجومی تر از قبل شده، تا جایی که در همه دیدارها موفق به گلزنی شده است. پرسپولیس در نیم فصل نخست تا پایان هفته نهم مقابل حریفانش 11 بار گلزنی کرده بود، این در حالی است که در نیم فصل دوم، آمار گلزنی سرخپوشان رشد چشمگیری داشته و این تیم توانسته 20 بار موفق به باز کردن دروازه حریفانش شود. کسب ۸ پیروزی از ۹ بازی و 24 امتیاز در نیم فصل دوم نشان می دهد تیم برانکو به لحاظ هجومی نسبت به نیم فصل نخست  پیشرفت چشمگیری داشته و اضافه شدن رفیعی به خط هافبک پرسپولیس تاثیر بسزایی در رقم خوردن این اتفاق داشته است.  

 

شیوا دورانگر

تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

زادروز

سروش رفیعی

محمد :
۵ فروردين ۹۶
سروش دایی خم هسه افتخار ایکنم  بالر بودن مون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی