نگاهی دوباره به ترکیب جالب تیم ملی

نگاهی دوباره به ترکیب جالب تیم ملی

تیم ملی کشورمان روز پنجشنبه مقابل تیم ملی کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به تساوی بدون گل دست یافت.
به گزارش پیروززی دیلی، این دیدار که برای کره ای ها بسیار مهم بود در نهایت بدون رقم خوردن هیچ گلی و بسته ماندن دروازه ها به اتمام رسید. نکته جالب در مورد این دیدار اما ترکیب تیم ملی ایران بود. 

در واقع تیم ملی با ترکیب یازده نفره ای به میدان رفت که به غیر از باشگاه پرسپولیس، هیچ کدام از تیم‌های دیگر لیگ ایران در آن سهمی نداشتند. پرسپولیس با سه بازیکن به نام های علیرضا بیرانوند، محمد انصاری و وحید امیری در ترکیب تیم ملی بالاترین نرخ بازیکن نسبت به تمام باشگاه های ایران را داشتند. همچنین مهدی طارمی از روی نیمکت به ترکیب اضافه شد تا به تیم ملی کمک کند و سهمیه پرسپولیسی های تیم ملی را بالا برد. روزبه چشمی از دقیقه ۷۶ به ترکیب تیم ملی اضافه شد و استقلال را صاحب سهم در این برد کرد. از سوی دیگر 7 بازیکن از جمله لژیونرهای ایران بودند. احسان حاج صفی، رضا قوچان نژاد، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا جهانبخش و رامین رضاییان 7 بازیکنی بودند که در لیگ‌های معتبر اروپایی توپ می‌زنند و از ابتدا برای تیم ملی به میدان رفتند. همچنین اشکان دژاگه هنوز صاحب تیم نیست ولی در ترکیب اصلی تیم ملی بود. در جریان بازی نیز، علی کریمی که او هم هنوز تیم آینده اش را مشخص نکرده در ترکیب تیم ملی اضافه شد. با این حساب تنها دو باشگاه ایرانی به نام های استقلال و پرسپولیس در ترکیب تیم ملی صاحب بازیکن بودند، 7 بازیکن لژیونر به همراه ۲ بازیکنی که تیمی ندارند برای تیم ملی مقابل کره به میدان رفتند و یک نتیجه بسیار خوب را رقم زدند. فارغ از رنگ ها و کری خوانی ها، هر بازیکن که پیراهن تیم ملی را به تن می کند، ملی پوش است و هیچ تفاوتی ندارد از کدام باشگاه به تیم ملی اضافه شده است گرچه این وضعیت برای فیفا اهمیت فوق العاده ای دارد که مشخص شود کدام بازیکن در تیم ملی ایران از کدام باشگاه آمده است.

ایران-کره جنوبی

ترکیب تیم ملی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی