هواداران پرسپولیس همچنان از ملک خود حراست می کنند

هواداران پرسپولیس همچنان از ملک خود حراست می کنند

در پی اتفاقات اخیر و سردرگمی اهالی ورزش در رابطه با برگزاری یا لغو یک دربی که به جنجالی در سطح جامعه و مدیریت کلان کشور تبدیل شد و همچنان تبعات آن ادامه دارد ، موضع گیری های هواداران فهیم پرسپولیس در قبال سامانه ۳۰۹۰ و اسپانسر مشترک سرخآبی ها ظاهرا برای مدیریت موفق و مجموعه باشگاه به سوء تفاهمی جدی مبدل شده است.
در دوران حضور طاهری در رأس هرم باشگاه محبوب پرسپولیس کمک های مالی هواداران از طریق سامانه پیامکی ۳۰۹۰ و واریزی های نقدی آنان به حساب باشگاه و یا از طریق افتتاح حساب در مؤسسه مالی اعتباری کوثر و دریافت کارت هواداری با الگوبرداری از باشگاه ثروتمند بارسای اسپانیا که توسط هواداران کاتالان خود اداره می شود -در کوتاهی دستگاههای اجرایی ذیربط در زمینه حق پخش تلویزیونی و بلیط فروشی و تبلیغات محیطی- به مهم ترین ابزار بلکه به تنها منبع تأمین مالی برای پیشبرد اهداف باشگاه تبدیل شده است. عواید حاصل از این حرکت هوشمندانه با درایت طاهری و وکلای مجرب کمیته حقوقی باشگاه ، مدیریت فنی برانکو بر تیم ، هوشیاری و تلاش شبانه روزی تیم رسانه ای پیروزی بدون ریالی چشمداشت مالی و اظهارنظرها و مشاوره های هواداران متخصص در حوزه های مختلف در سایه ایجاد سایت باشگاه و رسانه های مجازی موجب شده تا نه تنها مشکلات فنی تیم به حداقل برسد ، تیمی منسجم و یکدست بسته شده و قاطعانه ترین قهرمانی ادوار لیگ با پرسپولیس کنونی بدست آید و در میان سرآمدترین باشگاههای آسیا قرار بگیریم بلکه بسیاری از دغدغه ها از بابت پرونده های ناشی از بدهی های انباشته ادوار گذشته یکی یکی حل و فصل شود. 
وجود بیش از ۴۰ میلیون هوادار برای ارتش سرخ آسیا که اکثریت جمعیت ۸۰ میلیونی ایران را دارا هستند ، این باشگاه مردمی را به یکی از خاص ترین باشگاه آسیا بلکه جهان تبدیل کرده است که با هر فراز و نشیب آن زندگی می کنند. این موفقیت های گروهی و میلیونی همواره در سطح جامعه نمود عینی دارد تا جایی که بر شادی عمومی و سلامت جامعه بشدت تأثیرگذاری خود را تاکنون نشان داده است. بی اغراق می توان ادعا کرد در فردای هر پیروزی بدست آمده تیم یا هر شکست رقیبان ، حتی بدون مراجعه به رسانه ها ، از روی چهره بشاش جامعه می توان نتیجه گرفت که اتفاق خاصی صورت گرفته است. این خاصیت فوتبال است که آن را به ورزشی خاص مبدل کرده تا جایی که بدون دخالت در حوزه سیاست هم در روابط سیاسی و اجتماعی جامعه نقش مؤثر ایفاء می کند. حتی برخی اعتقاد دارند همین شور و نشاط پس از قهرمانی پرسپولیس و حمایت علنی خانواده سرخ ترین قلبهای جهان از حسن روحانی به جشن پیروزی ایشان پیوند خورد تا مسئولانه ترین انتخاب تاریخ ایران با مشارکتی حداکثری رقم بخورد. همین طور روحیه بالای ملی پوشان پرسپولیس و شور و هیجانات همین هواداران به پنجمین جشن صعود تیم ملی ختم شد تا جایی که سرنوشت تیم ملی فوتبال بشدت با شادی حاصل از موفقیت های پرسپولیس گره خورده است تا کار را برای کیروش آسان کند. یادآوری روزهای تلخی که به اختلاف کیروش با برانکو گذشت شاید مثال خوبی برای تأثیر آزردگی و تأثر عمیق هواداران پرسپولیس در بوجود آمدن یک یأس و سردرگمی عمومی در جامعه باشد. 
شاید بخاطر همین است که امروز محبوبیت طاهری و برانکو نزد هواداران پرسپولیس و احترام عمومی به این باشگاه بی بدیل است و جمیع مالکان اصلی پرسپولیس در اتفاق نظری قاطع از وزیر محترم ورزش انتظار به تثبیت دکتر طاهری در سمت مدیر عاملی باشگاه و به تبع آن ادامه فعالیت پرفسور برانکو را در مدیریت تیم دارند. 
در این میان آنچه باید مدنظر و توجه مدیریت باشگاه قرار گیرد آنست که این مشارکت ها و کمک ها و حتی موضع گیری های بی غرض از سوی هواداران بدین خاطر است که هوادار به لطف همین دید وسیع ایشان ، خود را بیش از هرزمان دیگری صاحب اصلی پرسپولیس و  تأثیرگذار در سرنوشت باشگاه و جامعه پیرامون خود حس می کند و از هر طریق ممکنه از ملک خود در برابر تهاجم و تبلیغات سوء مقرضان که نمی توانند سربلندی پرسپولیس و به طریق اولی نشاط و شور و حال جامعه را تحمل کنند با چنگ و دندان حراست می کند. برعکس بازیکنان ، کادر فنی ، اعضای باشگاه و مدیران آن که پرسپولیس به آنان اعتبار می دهد ، این هوادار است که به باشگاه پرسپولیس هویت بخشیده است و لذا مخیر است برای مقابله با تهدید های بیرونی از بیانیه های رنگارنگ سرمربی تیم ملی گرفته تا تهدیدات اسپانسر به جریمه پرسپولیس به رغم تغییرات عمده در برنامه ریزی اولیه و مقرر فیمابین که در ید باشگاه نبوده و محدودیتهای بوجود آمده توسط ثالث در هماهنگی و اجرای برنامه برگزاری یک دربی که به تغییر زمان توافق شده اولیه از ۲۵ تیر به ۳۱ تیرماه و به خواست پلیس فدرال آلمان و حتی لغو دیدار تا این لحظه انجامیده ، نحوه برخورد متناسب اتخاذ کند. 
هوادار خود می داند در شرایط کنونی ، خروج از سامانه هواداری اشتباهی مهلک و به ضرر باشگاه است لیکن در صورتی که تبعات منفی لغو دربی آلمان بر سر پرسپولیس که کوچکترین نقشی در این اتفاق نامبارک ندارد آوار شود ، تغییر نحوه کمک رسانی از استفاده از سامانه ۳۰۹۰ به واریز نقدی مستقیم به حساب خود باشگاه که فاقد پیچیدگی های اداری مالی است می تواند در دستور کار قرار بگیرد. این هرگز به معنای عدم درک صحیح هواداران از شرایط پیش رو بواسطه تبعات منفی احتمالی حاصل از حکم پرونده اختلاف مالی با ژوزه و دیگر نیازهای مالی باشگاه نیست. 
بعنوان یکی از هواداران پرسپولیس اعتقادم بر این است که تا این لحظه نگرانی ایجاد شده تنها سوء تعبیری از پیام هواداران در فضای حقیقی و مجازی جامعه است و انتطار می رود مدیریت باشگاه بدون نگرانی ، بیش از پیش و به پشتوانه همین سرمایه میلیونی با صلابت همیشگی به حل و فصل موانع ادامه دهد. 

اسپانسر

طاهری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی