هواداران و مسئله بغرنج زودباوری!

هواداران و مسئله بغرنج زودباوری!

پرسپولیس برانکو داخل مستطیل سبز، زمین خوردنش سخت است.
پیروزی دیلی، پرسپولیس برانکو داخل مستطیل سبز، زمین خوردنش سخت است. به هر دری بزنند، آن‌ها همیشه شکارچی باقی خواهند ماند. اما وقتی که از آن مستطیل دوست‌داشتنی فاصله بگیرید، یاران برانکو را تک و تنها می‌بینید. دست خالی وسط یک مشت شکارچی حاشیه پرداز بی‌رحم! 

 خیلی‌ها می‌‌بینند و می‌دانند که پرسپولیس در برابر حاشیه شکست‌ناپذیر نیست. می‌دانند که عبور از سیدجلال و مدافعین، همت شیر را می‌طلبد. داخل زمین ترس از هافبک‌ ها و مهاجمین برانکو نفس‌شان را می‌گیرد. پس حق بدهید، حق بدهید که حاشیه بسازند و بتازند به تیمی که پدیدآورنده حسرت و حسادت‌شان است. نقش تو هوادار اما خیلی حساس است؛ وسط معرکه!

 روی سخن با کسانی است که به هر دری زدند تا با حاشیه‌سازی و استفاده مکرر از لفظ باندبازی، تیم را به نابودی بکشانند. منشا را مجاب کنند که برود آن طرفی که باب طبع‌شان است. منشا که آمد، پلن B خود را پیاده کردند؛ و این گونه است قهرمان، همیشه کنایه می‌شنود. و این گونه است که بعد از برد باید فحش و تهمت بخورند. غافل از یک نگاه واقع بینانه!

 تصورش را بکنید، وقتی ساق های‌تان یاری نمی‌دهد و خستگی مثل باران یک روز زمستانی برسرتان می‌بارد، زخم‌زبان‌ها و کلمات ناخوشایند بشنوید. کوه صبر می‌خواهد دوام آوردن!

 مسئله آن است که غرق در سادگی شده‌ایم؛ صحبت‌های هر غیرخودی را می‌شنویم و باور می‌کنیم. و بعدش حمله به بازیکنانی که حق دفاع‌شان را هم سلب کرده‌ایم. هر کسی که سرمایه‌ای دارد، همه‌ی تلاشش را برای پاسبانی آن به کار می‌گیرد. و حالا جالب آن که ما خودمان غارتش می‌کنیم. حق پرسپولیس برانکو خیلی‌بیشتر از این‌هاست. خیلی بیشتر از یک مشت ناسزا و کنایه است. آن‌ها رهاوردهای حساسی در پیش رو دارند؛ جایی که باید دست خالی به رزم بروند و کسی جز هوادار ندارند. 

می‌گویند منشا طرد شده‌است؛ این دوستان حتی به خود زحمت نداده‌اند که بازی با تراکتور را ببینند؛ وقتی که مسلمان و احمدزاده به‌عنوان زنندگان ضربات آزاد کنار کشیدند تا منشا بزند. به خودشان زحمت نمی‌دهند که حتی مصاحبه‌های منشا بنده‌خدا را بخوانند که دلیل عصبانیت بعد از بازی با نفت چیز دیگری بود. 

و تو ای هوادار، بیدار باش! وقتی که همگان در اوج خواب و داخل فضای مجازی به تیمت می‌تازند، تو آن بیرون، بیدار باش! به قول احمدزاده گذشته را ببین. صدالبته قدرشناس و بینا باش، که همان گروهی که باند خوانده می‌شوند، اصلی‌ترین اجزای دومینوی پرسپولیس‌اند. 

سرمایه اصلی همین‌جا و کنار گوش شماست، سرمایه همین سربازان پرسپولیس است. آن‌ها را کنج قلب‌تان نگه‌دارید، جایی بدون پشت‌خالی‌کردن‌ها و بدون حاشیه‌سازی‌ها. جایی که بهشت یاران برانکو است. سرشار از عشق، حمایت و امید به آینده‌ای که متعلق به ماست.

**حسین رضایی

حسین رضایی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی