وقتی آبی‌ها در بازی رفت رکورد کارت زرد را شکستند!

وقتی آبی‌ها در بازی رفت رکورد کارت زرد را شکستند!

چیزی تا هشتاد و هفتمین دربی پایتخت باقی نمانده و پرسپولیسی‌ها فردا به در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خواهند رفت.

به گزارش پیروزی‌دیلی، دیداری که همواره با حساسیت بالایی برگزار شده و این بار با توجه به احتمال زیاد قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس از یک سو و تلاش استقلال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و تراکم شدید در بالای جدول بیش از پیش حساس خواهد بود. به طور معمول داوران در دربی بیشتر کارت می‌دهند و همواره شاهد این بوده‌ایم که دربی‌ها با کارت‌های زرد و قرمز متعدد به پایان برسد. جنگ روانی و تلاش برای برهم زدن تمرکز داوران نیز یکی از تاکتیک‌های متدوال در دربی است که معمولا تیم‌هایی که در جریان بازی عقب می‌افتند ازز این تاکتیک بهره می‌گیرند.

در بازی رفت امسال، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی با کارت زرد داور جریمه شدند. در جریان بازی زمانی که پرسپولیس با پنالتی دقیقه 22 علیپور از استقلال پیش افتاد جنگ روانی بازیکنان استقلال در زمین و سرمربی این تیم در کنار زمین آغاز شد. در صحنه پنالتی روی علیپور که هیچ شبهه‌ای به آن وارد نبود بازیکنان استقلال با اعتراض فراوان سعی به جنجال کشاندن بازی داشتند. همچنین در ادامه این اعتراضات داریوش شجاعیان با تمارض در تلاش بود که موجبات اخراج خلیل‌زاده را فراهم بیاورد که این حرکت وی از چشم داور پنهان ماند. شجاعیان که پس از بازی یک جلسه محروم شد در جریان بازی یک کارت زرد گرفت و اگر صحنه تمارض وی توسط داور مشاهده می‌شد هافبک شماره 23 استقلال که در تمام جریان بازی با هر سوت داور به شدت به عملکرد حیدری اعتراض می‌کرد و از ارکان جنگ اعصاب استقلالی‌ها در زمین بود بازی را به نحو دیگری ادامه می‌داد و یا از زمین بازی اخراج می‌شد.

پنالتی گرفته شده به سود پرسپولیس که از جانب تمام کارشناسان داوری صحت آن تایید شد می‌توانست با سخت‌گیری داور حتی منجر به اخراج چشمی در آغاز بازی شود. وی در صحنه‌ای دیگر به وضوح پیراهن بازیکن پرسپولیس را در شرایطی حساس در محوطه جریمه پرسپولیس کشید و پس از آن کارت نگرفت، صحنه‌ای که می‌توانست منجر به اخراج چشمی شود. پس از پنالتی پرسپولیس، بازیکنان استقلال قصد گرفتن پنالتی از حیدری داشتند و در دو صحنه با تمارض و بزرگ‌نمایی در محوطه جریمه پرسپولیس در تلاش برای نائل آمدن به این هدف بودند که در هر دو تلاش ناکام ماندند، هر چند داور بازی در این دو صحنه به قربانی و اسماعیلی کارت زرد نشان نداد. در صحنه دیگری نیز در اواخر بازی زمانی که حیدری در پاسخ اعتراض شدید غفوری به وی کارت زرد نشان داد مدافع راست استقلال داور را لمس کرد که اگر مماشات حیدری نبود غفوری نیز باید اخراج می‌شد. خطای شدید زکی‌پور روی کامیابی‌نیا نیز تنها با یک کارت زرد از سوی داور بازی مواجه شد! 

7 کارت زرد مسلم، مماشات داور بازی در چند صحنه و جنگ روانی حداقل 70 دقیقه‌ای عملکرد استقلالی‌ها در زمین در دربی رفت فصل جاری بود. این در حالی است که اگر مماشات حیدری نبود استقلالی‌ها بدون چشمی، غفوری و زکی‌پور بازی را به پایان می‌رساندند و بازیکنی چون شجاعیان نیز کاندیدای اخراج از زمین بود. تماشاگران استقلال هم با پرتاب اشیا به زمین منجر به اختلال در جریان بازی شدند و در نهایت نیز یک جلسه محرومیت از آن هواداران استقلال شد. 

حال نیز مشخص شده که علیرضا فغانی داور بازی فردا است و باید دید وی در زمین چه عملکردی خواهد داشت. بازی رفت با اشتباهات و مماشات حیدری با استقلالی‌ها به پایان رسید و در پایان بازی به رغم آنکه سرمربی استقلال از عملکرد داور اعلام رضایت کرده بود این باشگاه استقلال بود که از داوری بازی به فدراسیون فوتبال شکایت کرد. آنچه مسلم است فغانی به عنوان داور ویترین فوتبال ایران مقابل دو تیم که یکی برای مسجل کردن قهرمانی و دیگری برای کسب سهمیه در تلاش هستند، در روزی که ورزشگاه پر از تماشاگر است و رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به عنوان میهمان ویژه ناظر این بازی خواهد بود، کار دشواری در پیش خواهد داشت و قطعا خود وی بهتر می‌داند که اشتباهات در این بازی از یاد اهالی فوتبال به سادگی خارج نخواهد شد.


پدرام محمدزاده-خبرنگار پیروزی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی