وقتی در فوتبال ایران هرکی، هرچی دلش می خواد میگه/چیزی شبیه شهر هرت!

وقتی در فوتبال ایران هرکی، هرچی دلش می خواد میگه/چیزی شبیه شهر هرت!

بیراه نیست اگر بگوییم این روزها فوتبال ایران شبیه شهرهرت شده است.

مهدی محمدی-خبرنگار

اختصاصی پیروزی دیلی؛ شاید اگر فوتبالدوستان خارجی کمی اظهارات و نقطه نظرات مطرح شده در فوتبال ایران را مرور کنند برایشان غریب باشد چرا که بخش اعظم آنها تهمت و ادعای بی سند است که در هر جای دیگری با برخورد قاطع مواجه خواهد شد و کسی به خود اجازه نمی دهد بدون سند و مدرک هر اتهامی را مطرح کند اما اینجا اوضاع متفاوت است. روزی نیست که اهالی فوتبال دیگران را متهم نکنند. همین چند شب پیش بود که داور گل سالم بارسلونا را نپذیرفت تا شاگردان انریکه دو امتیاز حساس از کف شان برود اما نه کسی از مافیا صحبت کرد، نه کسی مدعی تلاش برای قهرمان شدن یا نشدن تیمی شد و نه صحبت از مهندسی شدن مسابقات شد. اینجا اما در تمام رده های لیگ روزی نیست که صحبت از داوری های جهت دار و تلاش فدراسیون برای قهرمان شدن یا نشدن تیم های خاص صحبت نشود. از بازیکن و مربی گرفته تا سرپرست و مدیر باشگاه به راحتی اتهام می زنند و کسی هم نیست که بابت ادعاهای بی سند مواخذه شان کند.

 

روزهاست که تمام ارکان باشگاه تراکتورسازی مستقیم و غیرمستقیم مدعی شده اند که تلاش ها و دست های پشت پرده وجود دارد تا پرسپولیس قهرمان شود. حرف جدیدی هم نیست و در این فصل برخی ها پس از شکست تیم شان چنین ادعاهای مضحکی را مطرح کرده اند اما هرگز برخورد جدی با کسی نشده و به همین دلیل روز به روز به تعداد مدعیان بی سند اضافه می شود. آش آنقدر شور شده که بازیکنان در اینستاگرام خود هم علنا اینگونه اتهامات را مطرح می کنند و خیال شان هم راحت است که لازم نیست به کسی جواب پس بدهند و می توانند به راحتی این ادعاها را پوششی برای ضعف های خود قرار دهند. از بی تجربه ترین بازیکنان گرفته تا پیشکسوتان اروپا دیده ای چون عزیزی و دایی هر چه می خواهند می گویند و تنها واکنش نهادهای مرتبط هم این است که اگر سند دارید رو کنید!

 

به قدر کافی در باره اینکه پرسپولیس چقدر شایسته صدرنشینی وقهرمانی است سخن گفته ایم. جای شکرش باقی است که خیلی از بازیکنان و مربیان هم بر این امر صحه گذاشته اند که هیچ تیمی مثل تیم برانکو شایستگی قهرمانی ندارد. قهرمان هم نشود فرقی در اصل ماجرا ندارد. از قانون خبری نیست. مثال هم برای اثباتش زیاد است. یکی مثل صادقیان داور را هل می دهد و  شش ماه محروم می شود،‌ یکی دیگر مثل کیانی و همچنین اقایی همین کار را می کند و جای عذرخواهی توپ را به زمین دیگران می اندازد و همه را متهم می کند تا کسی یقه اش را نگیرد. برای یک نفر دو روزه حکم می دهند وبرای برخی دیگر شاید بیشتر از یک ماه طول بکشد. محرومیت یکی را از حذفی به لیگ می برند و برای یکی دیگر می گویند قانونی نیست! معلوم نیست قانون برای همه یکسان است یا نه. اینجا حرف بی سند زدن راحت است و انگار شهر، شهر هرت است. لغت نامه ی دهخدا را که ورق بزنید در تعریف شهر هرت آورده است : کنایه از جایی است بی نظم و هرکه به هرکه و مشوش و درهم و جاییکه در آن قانون و مقرراتی حکمفرما نباشد. دیگر جای حرفی نمی ماند!

بله!این روزها هر که هر چه دلش می خواهد در این فوتبال می گوید و برخی هر چه دلشان خواسته درباره پرسپولیس و صدرنشینی اش گفته اند.از باشگاه تراکتور گرفته تا سرمربی اش و برخی بازیکنانش.اب از اب هم تکان نخورده.به قول دوستان انگار نه انگار.

تراکتور

شهر هرت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی